Z kalendarza

Dzisiaj jest
Czwartek
28 maja 2020
Imieniny obchodzą
Augustyn, German, Jaromir, Priam, Wiktor, Wiktoriusz, Wilhelm, Wrócimir
Do końca roku zostało
218 dni

Logowanie



Obecni na stronie

  • [Bot]
  • [Google]
  • [Yandex]
Teraz online:
  • Gości: 2
  • Robotów: 3

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj1513
mod_vvisit_counterWczoraj4773
mod_vvisit_counterW tygodniu15221
mod_vvisit_counterW miesiącu123693
mod_vvisit_counterOgółem3642677

Twoje IP: 18.232.38.214
,

Aktywni Użytkownicy

User Stats
Online : Brak Online
5 ostatnio zalogowanych
administrator Administrator  
2020-05-27 16:18:42
Member Joanna Bęben  
2020-05-24 10:07:14
Member Katarzyna  
2018-11-04 18:41:31
Member TomekPopek21  
2017-04-20 15:44:58
Member radekpopiell  
2016-12-08 19:40:48

Narodowość Gości

Poland flag 66%Poland
United States flag 8%United States
China flag 2%China
Germany flag 1%Germany
Russian Federation flag <1%Russian Federation

Do wakacji

Miłej nauki :)

praca_2Szkolna biblioteka w Publicznej Szkole Podstawowej w Pokrzywnicy pracuje zdalnie. Systematycznie promowane jest czytelnictwo poprzez zachęcanie do czytania powieści i wierszy. Pracownicy szkoły czytają fragmenty utworów, które są zamieszczane na stronie internetowej szkoły w zakładce BIBLIOTEKA. W ten sposób mobilizują do sięgania po następne książki. W poprzednim tygodniu był to fragment książki A. Frączak „Rany Julek! O tym,  jak Julian Tuwim został poetą”. Uczniowie znają Juliana Tuwima jako poetę, który napisał mnóstwo wierszy dla dzieci, jednak kiedy był chłopcem miał bardzo wiele pasji.  W czytanym fragmencie dowiedzieli o jednej zainteresowaniu chemią i  różnymi eksperymentami. Zadaniem uczniów po wysłuchaniu tekstu, było opracowanie krótkiej wypowiedzi na temat „MOJE HOBBY”. Mieli wybrać jedną rzecz, którą najbardziej lubią robić w wolnym czasie. Okazało się, że mają bardzo liczne zainteresowania. Wykonali piękne, kolorowe plakaty. Klasy I – III  ukazały swoje pasje w formie rysunków, natomiast starsze napisały krótkie wypowiedzi. Mamy nadzieję, że w trakcie przymusowego przebywania w domu sięgną po książki, aby miło i pożytecznie spędzić czas.

Czas pracy biblioteki szkolnej w roku szkolnym 2019/2020

 

POKRZYWNICA

PONIEDZIAŁEK: 11.30 – 13.30

WTOREK: 11.30 – 11.45

ŚRODA: 9.50 – 10.50

CZWARTEK: 11.30 - 12.45

 

ŁĘŻCE

ŚRODA - 11.30 - 13.00

 

 

SPIS LEKTUR

KLASY I-III
Propozycja lektur do wspólnego i indywidualnego czytania:

1. Hans Christian Andersen, Baśnie (do wyboru);
2. Justyna Bednarek, Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych);
3. Jan Brzechwa, Brzechwa dzieciom;
4. Alina Centkiewiczowa i Czesław Centkiewicz, Zaczarowana zagroda;
5. Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!;
6. Agnieszka Frączek, Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą;
7. Mira Jaworczakowa, Oto jest Kasia;
8. Grzegorz Kasdepke, Detektyw Pozytywka;
9. Leszek Kołakowski, Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?;
10. Barbara Kosmowska, Dziewczynka z parku;
11. Maria Krüger, Karolcia;
12. Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn;
13. Hugh Lofting, Doktor Dolittle i jego zwierzęta;
14. Marcin Pałasz, Sposób na Elfa;
15. Joanna Papuzińska, Asiunia;
16. Danuta Parlak, Kapelusz Pani Wrony;
17. Roman Pisarski, O psie, który jeździł koleją;
18. Janina Porazińska, Pamiętnik Czarnego Noska;
19. Maria Terlikowska, Drzewo do samego nieba;
20. Julian Tuwim, Wiersze dla dzieci;
21.  Tylicka, O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśni i legendzie;
22. Danuta Wawiłow, Najpiękniejsze wiersze;
23. Łukasz Wierzbicki, Afryka Kazika;
24. Łukasz Wierzbicki, Dziadek i niedźwiadek.

KLASY IV-VI
Lektura obowiązkowa:

1. Jan Brzechwa, Akademia pana Kleksa
2. Janusz Christa, Kajko i Kokosz. Szkoła latania (komiks)
3. René Goscinny, Jean-Jacques Sempé, Mikołajek (wybór opowiadań)
4. Rafał Kosik, Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi;
5. Ignacy Krasicki, wybrane bajki;
6. Clive Staples Lewis, Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa;
7. Adam Mickiewicz, Powrót taty, Pani Twardowska, Pan Tadeusz (fragmenty, w tym: opisy,   zwyczaje i obyczaje, polowanie i koncert Wojskiego);
8. Ferenc Molnár, Chłopcy z Placu Broni;
9. Bolesław Prus, Katarynka;
10. Juliusz Słowacki, W pamiętniku Zofii Bobrówny;
11. John Ronald Reuel Tolkien, Hobbit, czyli tam i z powrotem;
12. Henryk Sienkiewicz, W pustyni i w puszczy;
13. Józef Wybicki, Mazurek Dąbrowskiego;
14. Wybrane mity greckie, w tym mit o powstaniu świata oraz mity o Prometeuszu, o Syzyfie, o Demeter i Korze, o Dedalu i Ikarze, o Heraklesie, o Tezeuszu i Ariadnie,
o Orfeuszu i Eurydyce;
14. Biblia: stworzenie świata i człowieka oraz wybrane przypowieści ewangeliczne, w tym o siewcy, o talentach, o pannach roztropnych, o miłosiernym Samarytaninie;
15. Wybrane podania i legendy polskie, w tym o Lechu, o Piaście, o Kraku i Wandzie;
16. Wybrane baśnie polskie i europejskie, w tym: Charles Perrault, Kopciuszek, Aleksander Puszkin, Bajka o rybaku i rybce;
17. Wybrane wiersze Władysława Bełzy, Jana Brzechwy, Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, Zbigniewa Herberta, Anny Kamieńskiej, Joanny Kulmowej, Adama
Mickiewicza, Czesława Miłosza, Tadeusza Różewicza, Juliusza Słowackiego, Leopolda Staffa, Juliana Tuwima, Jana Twardowskiego oraz pieśni i piosenki patriotyczne.

Lektura uzupełniająca (obowiązkowo dwie w każdym roku szkolnym),
na przykład:

1. Adam Bahdaj, Kapelusz za 100 tysięcy
2. Frances Hodgson Burnett, Tajemniczy ogród lub inna powieść
3. Janusz Korczak, Król Maciuś Pierwszy
4. Lewis Carroll, Alicja w Krainie Czarów;
5. Aleksander Dumas, Trzej muszkieterowie;
6. Olaf Fritsche, Skarb Troi;
7. Joseph Rudyard Kipling, Księga dżungli;
8. Marcin Kozioł, Skrzynia Władcy Piorunów;
9. Selma Lagerlöf, Cudowna podróż;
10. Stanisław Lem, Cyberiada (fragmenty);
11. Kornel Makuszyński, wybrana powieść;
12. Andrzej Maleszka, Magiczne  drzewo;
13. Karol May, Winnetou;
14. Lucy Maud Montgomery, Ania z Zielonego Wzgórza;
15. Małgorzata Musierowicz, wybrana powieść;
16. Ewa Nowak, Pajączek na rowerze;
17.  Niziurski, Sposób na Alcybiadesa;
18. Sat-Okh, Biały Mustang;
19. Henryk Sienkiewicz, Janko Muzykant;
20. Alfred Szklarski, wybrana powieść;
21. Mark Twain, Przygody Tomka Sawyera;
22. Wybrane pozycje z serii Nazywam się… (np. Mikołaj Kopernik, Fryderyk Chopin, Maria Curie-Skłodowska, Jan Paweł II i in.)
lub inne utwory literackie i teksty kultury wybrane przez nauczyciela.

KLASY VII-VIII
Lektura obowiązkowa:

1. Charles Dickens, Opowieść wigilijna;
2. Aleksander Fredro, Zemsta;
3. Jan Kochanowski, wybór fraszek, pieśni i trenów, w tym tren I, V, VII i VIII;
4. Aleksander Kamiński, Kamienie na szaniec;
5. Ignacy Krasicki, Żona modna;
6. Adam Mickiewicz, Reduta Ordona, Śmierć Pułkownika, Świtezianka, Dziady część II, wybrany utwór z cyklu Sonety krymskie, Pan Tadeusz (całość);
7. Antoine de Saint-Exupéry, Mały Książę;
8. Henryk Sienkiewicz, Quo vadis, Latarnik;
9. Juliusz Słowacki, Balladyna;
10.  Żeromski, Syzyfowe prace;
11. Sławomir Mrożek, Artysta;
12. Melchior Wańkowicz, Ziele na kraterze (fragmenty), Tędy i owędy (wybrany reportaż).
13. Wybrane wiersze poetów wskazanych w klasach IV–VI, a ponadto Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, Stanisława Barańczaka, Cypriana Norwida, Bolesława Leśmiana, Mariana Hemara, Jarosława Marka Rymkiewicza, Wisławy Szymborskiej, Kazimierza Wierzyńskiego, Jana Lechonia, Jerzego Lieberta oraz fraszki Jana Sztaudyngera i aforyzmy Stanisława Jerzego Leca.

Lektura uzupełniająca:

1. Miron Białoszewski, Pamiętnik z powstania warszawskiego (fragmenty);
2. Agatha Christie, wybrana powieść kryminalna;
3. Arkady Fiedler, Dywizjon 303;
4. Ernest Hemingway, Stary człowiek i morze;
5. Barbara Kosmowska, Pozłacana rybka;
6. Jan Paweł II, Przekroczyć próg nadziei (fragmenty);
7. Nancy H. Kleinbaum, Stowarzyszenie Umarłych Poetów;
8. Henryk Sienkiewicz, Krzyżacy;
9. Eric-Emmanuel Schmitt, Oskar i pani Róża;
10. Melchior Wańkowicz, Monte Cassino (fragmenty);
11. Karolina Lanckorońska, Wspomnienia wojenne 22 IX 1939–5 IV 1945 (fragmenty) lub inne utwory literackie i teksty kultury wybrane przez nauczyciela, w tym wiersze
poetów współczesnych i reportaże.