Poniedziałek (16 III 2020):
- Na tacę wysyp dziecku mąkę, cukier, kaszę manną lub inny dostępny sypki produkt, przedszkolaki paluszkiem rysują na powstałej powierzchni wzory (maluchy: kółka, kwadraty itp., starszaki: literki i cyferki). Życzymy udanej zabawy.
- Dodatkowo zapraszamy do zalogowania się na stronę Dwujęzyczne Dzieci https://portal.bilingualfuture.com/auth/login , gdzie można już realizować temat z 3 tygodnia: „Piłka”
Wtorek (17 III 2020):
- Wejdź na podany link: https://wordwall.net/pl/resource/906341/wychowanie-fizyczne-gimnastyka-korekcyjna/%c4%87wiczenia-ruchow Zakręć kołem i wykonuj wylosowane ćwiczenia. Zachęcamy całą rodzinę do wspólnych ćwiczeń.
- Dodatkowo zapraszamy do skorzystania z linku: http://www.matzoo.pl/zerowka/ile-przedmiotow_50_353, gdzie zadaniem dzieci jest przeliczenie elementów.
- W ramach ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców" zrealizuj zagadnienie pod hasłem „Jestem bezpiecznym uczniem, jestem bezpiecznym przedszkolakiem". Obejrzyj z rodzicem prezentację multimedialną, a dowiesz się jak bezpiecznie przechodzić przez jezdnię, poznasz przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną, poznasz najważniejsze znaki drogowe, dowiesz się jak bezpiecznie bawić się z przyjaciółmi. Następnie wybierz i wykonaj jedno z proponowanych zadań. Materiały znajdziesz pod adresem:
- Ćwiczenia oddechowe nie muszą być nudne. Każdego dnia możesz wybrać kilka i świetnie się bawić z rodzicami, rodzeństwem. W poniższym linku propozycje ćwiczeń. Wybierz kilka z nich i wykonaj Miłej zabawy!
Czwartek (19 III 2020):
- Wykonaj pracę plastyczną przedstawioną na fotografii poniżej. Potrzebne będą: rolka po papierze, kolorowy papier, nożyczki, klej. Jeśli nie masz kolorowego papieru można poszczególne elementy pokolorować: kredkami, flamastrami lub pomalować farbami.
- Pooglądaj i poczytaj z dzieckiem czytankę z poniższej strony :
Piątek (20 III 2020):
- Zaplanowany wcześniej na dzisiaj pokaz mody wiosennej odbędzie się zgodnie z planem. Zapraszamy dzieci do samodzielnego przebierania się w stroje wiosenne (np. kolorystycznie nawiązujące do wiosny), a rodziców do przesyłania zdjęć przebranych dzieci.
- Naucz się śpiewać podanej w linku piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=MYQbYYVelR0
Spróbuj zatańczyć, tak jak dzieci na prezentowanym filmiku.
Poniedziałek (23 III 2020):
- Przygotuj dla siebie i domowników zdrowe i pożywne kanapki. Nakryj do stołu. Zaproś rodziców i rodzeństwo na wspólne śniadanie.
- W ramach ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców" zrealizuj zagadnienie pod hasłem „Zdrowie jest najważniejsze". Obejrzyj z rodzicem prezentację multimedialną, a następnie wybierz i wykonaj jedno z proponowanych zadań.
Materiały znajdziesz pod adresem: LEKCJA 2 https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/
- Zaglądnij z rodzicem na stronę logopedyczną www.mimowa.pl , znajdziesz tam wesołe, kolorowe zabawy. Po wybraniu ćwiczenia, możecie wydrukować ciekawe zadania. Sprawdź się w zabawie logopedycznej razem z Mi, która chętnie się z Tobą zaprzyjaźni.
Wtorek (24 III 2020):
- Wymyśl własną grę planszową na dywanie, wyznacz ścieżkę, przygotuj pionki i kostkę, ustal zadania do wykonania oraz zasady gry i przestrzegaj ich. Dobrej zabawyJ
- Dodatkowo zapraszamy do zalogowania się na stronę Dwujęzyczne Dzieci https://portal.bilingualfuture.com/auth/login , gdzie można już realizować temat z 4 tygodnia: „Idziemy, biegniemy, pędzimy”
Środa (25 III 2020):
-
Stwórz wyjątkową budowlę z dostępnego materiału (klocków, kubków po jogurtach, rolkach po papierze itp.
-
Wykonaj poniższe ćwiczenia artykulacyjne:
- podnieś czubek języka za górne zęby na wałek dziąsłowy i zobacz w lusterku, czy Ci się udało,
- postukaj językiem w górny wałek dziąsłowy tak jak dzięcioł stuka w drzewo,
- policz językiem górne zęby,
- jeśli masz w domu krem czekoladowy, miód – posmaruj podniebienie. Buzia otwarta, a język zlizuje z podniebienia miód lub krem,
- kląskaj jak konik – najpierw powoli, potem coraz szybciej.
- chuchaj na lusterko i spróbuj coś namalować palcem na zaparowanym obszarze– pospiesz się, bo lusterko szybko odparowuje J
Czwartek (26 III 2020):
- Zapraszamy do skorzystania z linku: http://pisupisu.pl/przedszkole/slowo-na-literke gdzie znajdą dzieci dużo gier edukacyjnych z literkami.
- Zrelaksuj się i spędź popołudnie z ciekawą książką, to rozwinie twoje zainteresowania, wzbogaci słownictwo i rozwinie wyobraźnię. Po przeczytaniu bajki wybierz jednego ulubionego bohatera i narysuj go.
Zadanie dla Starszaków:
- Obejrzyj filmiki z literką „f”:
https://www.youtube.com/watch?v=0B7mSyY_ZnU
https://www.youtube.com/watch?v=-xmhpUCU5NE
https://www.youtube.com/watch?v=F8W3oi1I20E
https://www.youtube.com/watch?v=k0OgJ7L2pUk
https://www.youtube.com/watch?v=e5pRuzVeyYA
- Obejrzyj filmiki z literką „f”:Ułóż na dywanie literkę z dostępnych materiałów np. z guzików, fasoli, sznurka itp. lub narysuj paluszkiem na rozsypanej mące. Możesz do tego również wykorzystać pomysł ze zdjęć:
Piątek (27 III 2020):
- Zrób z pomocą rodzica pieczątki z ziemniaków i stwórz niepowtarzalną pracę plastyczną. Podpowiedź jak wykonać pieczątki znajdują się na stronie: http://lubietworzyc.blogspot.com/2017/01/stemple-z-wykorzystaniem-ziemniakow-i.html
- Pobawcie się w odgadywanie przedmiotów za pomocą zmysłu dotyku. Poproś rodzica aby zasłonił ci oczy chustką/szalikiem i podawał ci w zasięgu twoich rąk przedmioty z twojego otoczenia. Mogą to być klocki, małe piłeczki, a także akcesoria kuchenne (łyżeczki, foremki do ciasteczek) lub higieniczne (grzebień, szczoteczka do zębów itd. Spróbujcie opisać kształt, wielkość odgadywanego przedmiotu.
- Zbuduj namiot/ bazę z stołu, krzeseł i koców
- Spróbuj przeczytać sylaby i wyrazy dostępne pod linkiem: https://drive.google.com/open?id=1pkpZ5YXeWT0wVsI94Q4OwN2GRSUEzC4K
- Weź kartkę gazety/ulotki reklamowej, potargaj ją na małe kawałki i porozrzucaj po podłodze. Ściągnij skarpetki i chodząc jak krab, łap skrawki papieru palcami stopy i wrzucaj je do pudełka/worka/kosza
- Spróbuj wykonać ćwiczenia do wierszyka:
Ręce w dole, ręce w górze,
Rysujemy koło duże,
Skok do góry, ręce w bok,
Teraz w przód zrób jeden krok,
Skok do tyłu, skok na jednej nodze,
Teraz usiądź na podłodze.
- Dodatkowo zapraszamy do zalogowania się na stronę Dwujęzyczne Dzieci https://portal.bilingualfuture.com/auth/login , gdzie można już realizować temat z 5 tygodnia: „Zatańczmy!”
- Wykonaj ćwiczenie artykukacyjne, które odkryjesz kręcąc ruletką. https://wordwall.net/pl/resource/910284/logopedia/%c4%87wiczenia-buzi-i-j%c4%99zyka1
Zadanie dla Starszaków:
- wyszukaj w gazecie 5 literek „F, f”
- dla chętnych pisz po śladzie literkę:
https://drive.google.com/file/d/1beQxIOuEs2cs-oNXSNkFp04Yde1eEqDD/view
Środa (18 III 2020):
· W ramach ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców" zrealizuj zagadnienie pod hasłem „Jestem bezpiecznym uczniem, jestem bezpiecznym przedszkolakiem". Obejrzyj z rodzicem prezentację multimedialną, a dowiesz się jak bezpiecznie przechodzić przez jezdnię, poznasz przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną, poznasz najważniejsze znaki drogowe, dowiesz się jak bezpiecznie bawić się z przyjaciółmi. Następnie wybierz i wykonaj jedno z proponowanych zadań.
Materiały znajdziesz pod adresem:
https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/
· Ćwiczenia oddechowe nie muszą być nudne. Każdego dnia możesz wybrać kilka i świetnie się bawić z rodzicami, rodzeństwem. W poniższym linku propozycje ćwiczeń. Wybierz kilka z nich i wykonaj J Miłej zabawy!
https://www.youtube.com/watch?v=zA85oayoC2Q
Pamiętaj! Staraj się aby wykonywać wdech nosem – wydech ustami.
Wtorek (31 III 2020):
- Przygotuj brązową i żółtą farbę (jeśli nie masz użyj plasteliny, bibuły lub kolorowego papieru lub innych dostępnych materiałów). Spróbuj palcem zamoczonym w farbie wykonać wiosenne forsycje takie jak na załączonym zdjęciu.
- Zaśpiewaj piosenki w języku niemieckim i poruszaj się trochę : https://www.youtube.com/watch?v=y7Rn8XUEC-M https://www.youtube.com/watch?v=ow7UO6M8-zk
Zadanie dla Starszaków:
- Obejrzyj filmiki z literką „j”: https://www.youtube.com/watch?v=Glr9aYC4o7E https://www.youtube.com/watch?v=k-3bItxUSPY https://www.youtube.com/watch?v=4J4B7k5yec0
https://www.youtube.com/watch?v=yMIY7XESVpU
- ułóż na dywanie literkę z dostępnych materiałów np. z guzików, fasoli, sznurka itp. lub narysuj paluszkiem na rozsypanej mące. Możesz do tego również wykorzystać pomysł ze zdjęć:
Środa (1 IV 2020):
- Przygotuj z pomocą rodziców mini teatrzyk. Połącz krzesła, okryj je kocem następnie przygotuj ulubione zabawki/pacynki. Zaproś rodziców, by wygodnie usiedli na kanapie. Spróbuj wykonać dla rodziców mini przedstawienie. Z pomocą może przyjść rodzeństwo.
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich: https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ https://www.youtube.com/watch?v=9mmF8zOlh_g
- Wszystkie dzieci lubią bajki, a czy znasz bajki logopedyczne? Sprawdź https://www.youtube.com/watch?v=z9DFka-vvpA
- Posłuchaj i ćwicz razem z lektorem, naśladując ćwiczenia artykulacyjne J
Zadanie dla Starszaków:
- Spróbuj przeczytać sylaby i wyrazy dostępne pod linkiem:
https://drive.google.com/open?id=1wZPdRIrySBMqriSj1UpqueKpoR1nBsOY
Czwartek (2 IV 2020)
- Zagadki smakowe. Poproś rodzica, aby przygotował kawałku twoich ulubionych i zdrowych produktów spożywczych tj. owoce, warzywa, nabiał. Zamknij oczy lub poproś o przewiązanie ich szalikiem/chustką. Odgaduj nazwy produktów, które mama lub tata włoży ci do ust.
- Zapachowe zagadki - Do słoiczków/woreczków wsypujemy ziarna kawy, kakao, cynamon, skórkę pomarańczy, liście mięty lub bazylii. Dobrze, żeby pojemniki nie były przezroczyste – wtedy dzieci naprawdę skupią się na zapachu. Dzieci mogą podzielić słoiczki na te, które pachną dla nich ładnie lub brzydko, albo (jeśli przygotujemy po dwa słoiki z taką samą zawartością) odnajdywać pary identycznych zapachów.
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich https://www.youtube.com/watch?v=2UcZWXvgMZE https://www.youtube.com/watch?v=yWirdnSDsV4
Zadanie dla Starszaków:
- wyszukaj w gazecie 5 literek „J, j”
- dla chętnych pisz po śladzie literkę: https://drive.google.com/open?id=1wC3E-awkaoGuxPdNsHFEpmW_wJ-g9jpt
Piątek (3 IV 2020)
- Poproś rodzica aby na kartce narysował ci „tor” dla twoich nożyczek. Spróbuj obcinać dokładnie po narysowanych liniach. Przykład jak wykonać ćwiczenie znajduje się na zdjęciu poniżej.
Można skorzystać z gotowych wzorów do wycinania, które są dostępne na stronie: https://ztorbynauczycielki.pl/wycinanki/
- Zaśpiewaj piosenki w języku niemieckim
https://www.youtube.com/watch?v=wtJGAJrvFu8
https://www.youtube.com/watch?v=WJ0uJo5kJ04
Zadanie dla Starszaków:
- Obejrzyj filmiki z literką „h”:
https://www.youtube.com/watch?v=yAyCbNd3VEk
https://www.youtube.com/watch?v=ZYseoOcd6m8
https://www.youtube.com/watch?v=tZjEIqfKJ-s
https://www.youtube.com/watch?v=1_3R9SYCpEM
- ułóż na dywanie literkę z dostępnych materiałów np. z guzików, fasoli, sznurka itp. lub narysuj paluszkiem na rozsypanej mące. Możesz do tego również wykorzystać pomysł ze zdjęć:
Poniedziałek (6 IV 2020):
- Krążąc nadal w tematyce, która dochodzi do nas z każdego źródła tj. pandemia i koronawirus prosimy rodziców o przeczytanie opowiadania dostępnego na stronie: https://www.dzieckiembadz.pl/2020/03/o-wirusie-ktory-nosi-korone-opowiadanie.html
- Proponujemy także, aby dzieci uruchomiły swoją wyobraźnię i narysowały „wiruska” tak jak sobie go wyobrażają. Można pobrać szablon na którym dzieci kończą obrazek, lub wykonać samodzielnie. Link do pobrania: https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2020/03/WIRUSEK-1.pdf
- Dodatkowo zapraszamy do zalogowania się na stronę Dwujęzyczne Dzieci https://portal.bilingualfuture.com/auth/login , gdzie można już realizować temat z 6 tygodnia: „Skaczmy, Klaszczmy!”
- zaśpiewaj wspólnie z domownikami logorytmiczną, prostą piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=qhvS9qq8_g8&list=PLAANxVrYLUvnzhInZhKmB376StxC3INiq&index=2
Zadanie dla Starszaków:
- Spróbuj przeczytać sylaby i wyrazy dostępne pod linkiem: https://drive.google.com/open?id=16kEcPYhbGVfltEBRMXkWemALrwVdRDJb
Udanej zabawy J
Wtorek 7 IV 2020):
- Wysłuchaj uważnie bajkę i stwórz do niej dowolną ilustrację. Bajka dostępna pod adresem: https://www.youtube.com/watch?v=cs706BU_7wU
- Dodatkowo zachęcamy serdecznie do wykonania ciekawego i prostego eksperymentu, którego opis znajdziecie tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=QGRGYhfnpDo
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich
https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw
https://www.youtube.com/watch?v=RI6UT82cB_E
Zadanie dla Starszaków:
- wyszukaj w gazecie 5 literek „H, h”
- dla chętnych pisz po śladzie literkę: https://drive.google.com/open?id=1ibC8yOtEvIvhaMc2vv5uohjzbNaaZcMV
Środa (8 IV 2020):
- Zapraszamy do wykonania dowolnego eksperymentu:
- na stronie www.printoteka.pl można odkryć wspaniałe zabawy, które rozwijają mowę dzieci. Polecam bezpłatne materiały do pobrania w poniższych linkach:
https://www.printoteka.pl/pl/materials/item/4673
https://www.printoteka.pl/pl/materials/item/3533
https://www.printoteka.pl/pl/materials/item/3532
Zadanie dla Starszaków:
- Obejrzyj filmiki z literką „ż”: https://www.youtube.com/watch?v=y2LtguWdjhE https://www.youtube.com/watch?v=eLANVg7IKBo https://www.youtube.com/watch?v=jo1FIz2avq8
- ułóż na dywanie literkę z dostępnych materiałów np. z guzików, fasoli, sznurka itp. lub narysuj paluszkiem na rozsypanej mące. Możesz do tego również wykorzystać pomysł ze zdjęć:
Czwartek (9 IV 2020):
- To zabawa dla bosych stóp. Na podłodze przygotowujemy trasę składającą się z powierzchni o rożnych właściwościach. Mogą to być kawałki tkanin – wełna, jedwab, futerko, płótno, papiery – ścinki gazet, grubszy karton, bibuła, tacki wypełnione cienką warstwą kaszy albo ryżu. Można użyć także wełny, guzików, piórek lub co nam wyobraźnia podpowiada. Spacerowanie taką ścieżką rozwija nie tylko zmysł dotyku. Dzięki kolorom stymulowany jest też wzrok, a wydające różne dźwięki faktury pobudzają słuch.
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich: https://www.youtube.com/watch?v=2S__fbCGwOM https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU
Zadanie dla Starszaków:
- Spróbuj przeczytać sylaby i wyrazy dostępne pod linkiem: https://drive.google.com/open?id=1bz1afoeG-2MYagt9n8cd9ZMAJPUgvChr
Piątek (10 IV 2020):
- Stwórz Wielkanocną Pisankę. Możesz poprosić rodzica, aby narysował ci kontur dużego jaja, a ty udekoruj go najpiękniej jak potrafisz dostępnymi materiałami np. farbą, plasteliną, bibułą brokatem, cekinami, albo przyprawami kuchennymi np. kurkumą, papryką itd. Dla chętnych do pobrania szablony pisanek ze strony: https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/03/kolorowanki-do-druku/
- Zaśpiewaj piosenki w języku niemieckim i pobaw się trochę https://www.youtube.com/watch?v=_g53wGPUI5Q https://www.youtube.com/watch?v=f5L9iXXQrBA
Zadanie dla Starszaków:
- wyszukaj w gazecie 5 literek „Ż, ż”
- dla chętnych pisz po śladzie literkę: https://drive.google.com/open?id=1hw0SvW7Cp2ap66bbj0fchH0hIZKZxeHb
Wtorek (14 IV 2020): (W świecie gier komputerowych)
- Zagraj w jakąś grę komputerową na laptopie lub tablecie https://www.lulek.tv/games
- Zapraszamy do wesołej zabawy rytmicznej. Zmierz się z muzycznymi ptaszkami i rób, to co one. Powodzenia! https://www.youtube.com/watch?v=aXZWgOf2lSA&fbclid=IwAR3eAJgIvErqq2qIzRxzm71G8xszarZSYx673IM1j7DSvuavc57ooHaYG5Y
- Dodatkowo zapraszamy do zalogowania się na stronę Dwujęzyczne Dzieci https://portal.bilingualfuture.com/auth/login , gdzie można już realizować temat z 7 tygodnia: „Chowam się”
Zadanie dla Starszaków:
- Obejrzyj filmiki z literką „ś”: https://www.youtube.com/watch?v=nOAo-cLXf1g https://www.youtube.com/watch?v=rfcuHc1BzAc https://www.youtube.com/watch?v=Z7F4_HdPnlg https://www.youtube.com/watch?v=RQugpcj9ZvQ
- ułóż na dywanie literkę z dostępnych materiałów np. z guzików, fasoli, sznurka itp. lub narysuj paluszkiem na rozsypanej mące. Możesz do tego również wykorzystać pomysł ze zdjęć:
Środa (15 IV 2020): (Jak najlepiej spędzać wolny czas?)
- Wykonaj pracę plastyczną „wiosenne kwiaty” wykorzystując pomysł ze zdjęcia. Przygotuj fary, kartkę oraz plastikową butelkę.
- Święta Wielkanocne już za nami, ale zapraszamy do wykonania wybranego zadania z ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Dzieci uczą rodziców” dostępnego pod linkiem: https://crl.org.pl/wp-content/uploads/2020/03/Lekcja-8-Wielkanoc.pdf
- Zaśpiewaj piosenki w języku niemieckim i pobaw się trochę: https://www.youtube.com/watch?v=stjqnrxsf7M https://www.youtube.com/watch?v=3dCoU9HoVVI
- Zadanie logopedyczne: Przywiąż do paluszków kolorowe wstążki (tasiemki, paski bibuły). Naśladuj szum wiatru kierując na nie strumień powietrza (usta wysunięte jak przy głosce „u”, zęby zbliżone do siebie, język za górnymi zębami przy wałku dziąsłowym). Zaczną falować jakby poruszał nimi prawdziwy wiatr. Udanej zabawy!
Zadanie dla Starszaków:
- Spróbuj przeczytać sylaby i wyrazy dostępne pod linkiem: https://drive.google.com/open?id=1G1MIKbTrJDiJGjDVASleRY0qN5aHTPY_
- Przygotuj dwa wycięte kółka. Jedno zielone, a jedno czerwone. Jeżeli nie masz kolorowego papieru pokoloruj kredkami. Po przygotowaniu kółek zagraj z rodzicami lub starszym rodzeństwem w grę prawda czy fałsz? Rodzice odczytują zdania, a twoim zdaniem jest określenie czy to zdanie jest prawdziwe czy fałszywe i podniesienie odpowiedniego kółka (zielone- prawda, czerwone- fałsz). Przykłady zdań:
- Stokrotka jest niebieska
- Jaskółka zjada żaby
- Na gruszy rosną gruszki
- Mama z mąki robi kluski
- Sól jest bardzo słodka
- Sosna zawsze jest zielona
- Woda w morzu jest słona
- Pociąg jedzie po szynach
- Węgiel jest biały
- Krowa daje mleko
- Wisła jest rzeką
- Samolot leci w kosmos
- Lodówka jest do prania
- Czapkę nosi się na głowie
- Dzień tygodnia to luty
- Jeż pod ziemią żyje
- Kaczka ma trzy nogi
- Wykonaj wybrane zadanie z ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Dzieci Uczą rodziców” dostępne pod linkiem: https://crl.org.pl/wp-content/uploads/2020/03/Lekcja-7-%C5%9Awiat-zwierz%C4%85t.pdf i odkryj fascynujący świat zwierząt.
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich https://www.youtube.com/watch?v=TdDypyS_5zE https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
- wyszukaj w gazecie 5 literek „ś, Ś”
- dla chętnych pisz po śladzie literkę: https://drive.google.com/open?id=1km_VBD9zoFms1XJDMmGXQiVxNcWv56tu
- Poproś rodziców o narysowanie ciekawego wzoru na kartce. Powycinaj z rodzicami kolorowy papier na małe kwadraciki i prostokąty. Następnie ozdób wzorek na kartce. Wykorzystaj do tego pomysł ze zdjęcia.
- Zostań małym odkrywcą kosmosu i wykonaj wybrane zadanie z ogólnopolskiego projektu „Dzieci uczą rodziców” dostępne pod linkiem: https://crl.org.pl/wp-content/uploads/2020/03/Lekcja-6-Kosmos-Zadania-do-wykonania.pdf
- Zaśpiewaj piosenki w języku niemieckim i pobaw się trochę https://www.youtube.com/watch?v=xOl01SP93YE https://www.youtube.com/watch?v=HnI9ECkDp78
- Zobacz filmik z cyferkami: https://www.youtube.com/watch?v=JdcGTOAAuKg&t=17s https://www.youtube.com/watch?v=d8PGGKyLt0M
- Poszukaj w swoim pokoju coś w kształcie: - prostokąta, kwadratu, trójkąta
- Rozwiąż zagadki czytane przez rodzica:
- Dodatkowo zapraszamy do zalogowania się na stronę Dwujęzyczne Dzieci https://portal.bilingualfuture.com/auth/login , gdzie można już realizować temat z 8 tygodnia: „Tu jestem!”
- Zadanie logopedyczne: Zagraj z domownikami w grę planszową. Odszukaj obrazki wg pola, na którym staniesz. Jeżeli potrafisz przeczytać – odczytuj wyrazy samodzielnie, jeśli nie – poproś dorosłego o pomoc. Udanej zabawy! https://domologo.pl/logopedia/wymowa/gloski-syczace/gra-planszowa-z-gloska-s/
- Dziś Dzień Rowerowy, skorzystaj ze słonecznej pogody i zafunduj sobie przejażdżkę rowerową, oczywiście koło domu, pamiętaj o swoim bezpieczeństwie podczas jazdy!
- Spróbuj przeczytać wyrazy umieszczone na kartach pracy: https://drive.google.com/open?id=1qjUYgBuGD30T5UO7LAjdiKbrlyFtnfth
- Spróbuj opowiedzieć mamie lub tacie jakąś bajkę. Następnie zostań autorem swojej własnej książki. Spróbuj wykonać ilustracje do swojego opowiadania i złączcie ilustracje wstążką lub zszywaczem. Poproś rodzica, aby spisał słowa twojego opowiadania pod ilustracjami. Nadaj tytuł swojej bajce.
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich https://www.youtube.com/watch?v=QkHQ0CYwjaI https://www.youtube.com/watch?v=RNUZBHlRH4Y
- Spróbuj przeczytać sylaby i wyrazy dostępne pod linkiem: https://drive.google.com/open?id=1dKKwjkg7S0dRC9_eg3YMQDJ-F2bujnEM
- Poproś rodzica o przeczytanie opowiadania „O Króliczku Śpioszku” dostępnego na stronie: https://dobrytata.waw.pl/o-kroliczku-spioszku.html a następnie wykonaj własnego króliczka tak jak na załączonym zdjęciu:
- Dziś obchodzimy Światowy Dzień Ziemi. Wykonaj jedno z zadań proponowanych w ramach ogólnopolskiej akcji „Dzieci uczą rodziców” dostępne w Lekcji 3 „Ekologia” pod adresem https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/. Dowiesz się, w jaki sposób możesz zadbać o środowisko.
- Zaśpiewaj piosenki w języku niemieckim i pobaw się trochę https://www.youtube.com/watch?v=gwA9GfYIYus https://www.youtube.com/watch?v=XqQWabrTWeM
- Zadanie logopedyczne: Poćwicz swoją artykulację powtarzając słowa wierszyka pt. „Kołysanka”
“Kołysanka”
W kolebusi Leszek mały sza, sza, sza,
pokołysze mama Lesia sza, sza, sza.
Uśnij, uśnij mój Lesiuniu sza, sza, sza.
Ja zanucę kołysankę sza, sza, sza.
Zadanie dla Starszaków:
- Sprawdź swoją znajomość literek w grze edukacyjnej „Słowo na literkę”, dostępnej pod linkiem: http://pisupisu.pl/przedszkole/slowo-na-literke
Czwartek (23 IV 2020): (Z wizytą w bibliotece/Światowy dzień książki)
- Zrelaksuj się i spędź popołudnie z ciekawą książką, to rozwinie twoje zainteresowania, wzbogaci słownictwo i rozwinie wyobraźnię. Narysuj okładkę ulubionej książki.
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich https://www.youtube.com/watch?v=pWepfJ-8XU0 https://www.youtube.com/watch?v=666UZRBO5q8
Zadanie dla Starszaków:
- Czas na kodowanie. Można wydrukować kartę (korzystając z linku zamieszczonego poniżej) lub wziąć kartkę w kratkę z zeszytu, bądź samemu narysować kratki wg wzoru. Na kartce narysowane są 2 dowolne obrazki, np. pszczółka i ul. Zadaniem dziecka jest zgodnie z poleceniem dorosłego wytyczyć drogę pszczółki do ula, kolorując podane pola np. Idź 3 kratki w prawą stronę, potem 2 kratki w górę.. itd. Aż pszczółka odnajdzie swój ul. https://drive.google.com/open?id=1nu22fBUynB65bX_iXE9s7OIKqWlmKEVn
Piątek (24 IV 2020): (Nasza grupowa biblioteczka)
- Wykonaj dowolną techniką zakładkę do książki. Kilka pomysłów znajduje się na poniższych zdjęciach lub pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=Skf2GLl0vnA https://www.youtube.com/watch?v=QZMexCdLTWc
- Zaśpiewaj piosenki w języku niemieckim i pobaw się trochę https://www.youtube.com/watch?v=cgD8W-ps97M https://www.youtube.com/watch?v=I1Ns-nVULzA – uwaga nowa piosenka, posłuchaj i zatańcz
- Dzisiaj poćwiczymy dodawanie. Obejrzyj filmik i spróbuj pobawić się z rodzicem: https://www.youtube.com/watch?v=PSIZdjKSuu8&fbclid=IwAR1cF8KYgXUolobhtISbukPYi_TP0HBSpuC07ivMpYXKt3PDUHmjMfIEwo4
- Wyobraź sobie, że jesteś architektem. Zaprojektuj swój wymarzony dom, w którym chciałbyś zamieszkać w przyszłości. Pracę narysuj mazakami na ręczniku papierowym, w sposób zaprezentowany na filmikach poniżej: https://drive.google.com/open?id=1sBjA5KLlEJG3FPJ3trDx0OY8YHEqeYC2 https://drive.google.com/open?id=1x8cEgYL4nYSvJlMh8qqk6zXYnVcZe5eC
- Dodatkowo zapraszamy do zalogowania się na stronę Dwujęzyczne Dzieci https://portal.bilingualfuture.com/auth/login , gdzie można już realizować temat z 9 tygodnia: „Idź! Stój!”
- Zadanie logopedyczne: Czy uda się wypić przez słomkę kisiel? Sprawdź. Zorganizuj z domownikami zawody w wysysaniu pysznego kisielu z miseczek. Smacznej zabawy!
- Poproś rodzica, aby przygotował ci różne materiały (ścinki materiałów, guziki, wstążki, wełnę) i zaprojektuj swój strój na przyszły bal karnawałowy. Jeśli nie posiadasz w domu wymienionych materiałów, pracę wykonaj z kolorowego papieru, bibuły, plasteliny.
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich https://www.youtube.com/watch?v=_Ir0Mc6Qilo https://www.youtube.com/watch?v=Tt_S9qoupAk
- Spróbuj przeczytać sylaby i wyrazy dostępne pod linkiem: https://drive.google.com/open?id=1t96NTUVW4sTCN3FnjdVwzwrh04zitBYG
- Obejrzyj film ukazujący różne zawody: https://youtu.be/zYkJUgCDdyc Następnie narysuj kim chciałbyś zostać w przyszłości.
- Zaśpiewaj piosenki w języku niemieckim i pobaw się trochę https://www.youtube.com/watch?v=VWRRm2m-hf4 https://www.youtube.com/watch?v=I1Ns-nVULzA – powtórz nową piosenkę.
- Zadanie logopedyczne: Dopasuj zwierzęta do domków, w których mieszkają. Wymawiaj nazwy zwierząt i ich domów. Powodzenia! https://wordwall.net/pl/resource/1044977/logopedia/gdzie-mieszkaj%c4%85-zwierz%c4%85tka
- Nakarm głodnego stworka odpowiednimi literami. Grę edukacyjną znajdziesz pod linkiem: http://pisupisu.pl/przedszkole/dopasuj-literki
- Stwórz z pomocą rodzica domową ciastolinę. Przepis i wykonanie znajdują się na stronie: https://www.mamawdomu.pl/2014/01/jak-zrobic-ciastoline.html Spróbuj ulepić bohatera w Twojej ulubionej bajki.
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich https://www.youtube.com/watch?v=zMdq9jSaNLg https://www.youtube.com/watch?v=kz_EQSfFx0g
- Spróbuj skopiować i dokończyć podane wzory: http://www.matzoo.pl/zerowka/skopiuj-i-kontynuuj-wzor_49_352 Powodzenia!
Poniedziałek (04.05.2020): (Święta Majowe/Międzynarodowy Dzień Strażaka):
- Niedawno obchodziliśmy Święta Majowe związane z naszym krajem. Obejrzyj filmik i rozwiąż quiz o Polsce: https://www.youtube.com/watch?v=Xv7DNwMDoAM&fbclid=IwAR3lG-DOqSWRUxzS0KuVsQC-v3-6lwiOG6Fyb8z7wXubK_juaGzjvTVgQ2Q
- Następnie wykonaj flagę Polski z dostępnych w domu materiałów: bibuła, kolorowy papier, plastelina, farby. Możesz skorzystać z pomysłów przedstawionych na zdjęciach:
- Jeśli masz już gotową flagę, ubierz się na biało-czerwono i zaśpiewaj hymn trzymając swoją flagę. Pamiętaj o postawie: „na baczność”: https://drive.google.com/open?id=1v6XnYZCmWuLCKwO4dCxTM7D_5sEPu1E0
- Dodatkowo zapraszamy do zalogowania się na stronę Dwujęzyczne Dzieci https://portal.bilingualfuture.com/auth/login , gdzie można już realizować drugi rozdział „Ring Ring” temat z 1 tygodnia: „Tak! Nie!
- Dziś obchodzimy Międzynarodowy Dzień Strażaka, obejrzyj i zaśpiewaj piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=yv0YdFZHmgM
Zajęcia logopedyczne:
- Dzisiaj dla Was mam zaczarowany logopedyczny kubeczek, który też możecie wykonać w domu. Efekty są naprawdę super. A jeśli pogoda dopisze, można pobawić się na podwórku. Instrukcję znajdziecie w linku https://www.youtube.com/watch?v=WaY-RDjS9Kg
Zadanie dla Starszaków:
- Przypomnij sobie litery i spróbuj przeczytać wyrazy pojawiające się w filmiku (UWAGA! Filmik jest beż dźwięku): https://drive.google.com/open?id=1Dih-PDj3gVdg3W0VTiIMi1pT_gXliXA6
Wtorek (05.05.2020): (Wielki turniej o zawodach/Światowy Dzień Higieny Rąk)
- Obejrzyj fotografie dostępne pod linkiem https://drive.google.com/open?id=1N05IZQtEFjtBb_GeEYy3HXUL-BcEiAOO i nazwij zawody, jakie wykonują osoby na nich przedstawione. Czy udało Ci się odgadnąć wszystkie nazwy zawodów?
- Dziś Światowy Dzień Higieny Rąk. Po zakończonej zabawie nie zapomnij o umyciu rąk. Pamiętaj, aby je myć zawsze po powrocie z podwórka oraz przed każdym posiłkiem. Posłuchaj i zaśpiewaj piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=yScgTrTRiKU
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg
Zadanie dla Starszaków:
- W pozycji stojącej unieś do góry prawą rękę i lewą nogę (tylko się nie pomyl), a teraz poproś kogoś z domowników, żeby policzył, jak długo potrafisz ustać w takiej pozycji. Brawo! Następnie korzystając z linku: https://www.matzoo.pl/zerowka/prawo-lewo_47_322 sprawdź, czy dobrze rozpoznajesz lewą i prawą stronę. Powodzenia.
Środa (06.05.2020): (Moja mama ratowniczka)
- Poproś rodzica, aby przygotował dla ciebie w domu/ogrodzie tor przeszkód. Można wykorzystać w tym celu poduszki, koce, stół, kolorowe piłeczki i wszystko co nam podpowie wyobraźnia. Kilka pomysłów znajduje się na zdjęciach poniżej oraz pod linkiem https://www.youtube.com/watch?v=yYFLLoevJJQ
- Zajęcia logopedyczne :Dziś ogłaszam zawody domowników w recytowaniu krótkiego rymowanego tekst na jednym wydechu. Do wyboru trzy różne teksty. Udanej zabawy! „Kura” Nabieramy powietrze nosem i na jednym oddechu mówimy tekst: Siedzi kura w koszyku, liczy jaja do szyku: jedno jajo, drugie jajo, trzecie jajo… I liczymy do tylu, do ilu potrafimy najwięcej:)
„Rosół” Siedzi chłop przy stole liczy oka w rosole: jedno oko, drugie oko, trzecie oko…
„Wrony”Pierwsza wrona bez ogona, druga wrona bez ogona, trzecia wrona bez ogona…. a trzynasta ogoniasta!
- Język mniejszości narodowej - niemiecki. Zaśpiewaj piosenki z naszego przedszkolnego repertuaru https://www.youtube.com/watch?v=woNeeYZ1CjQ https://www.youtube.com/watch?v=xGXGTRyCfUM
Zadanie dla Starszaków:
- Przeczytaj wyrazy dostępne pod linkiem: https://drive.google.com/open?id=1PAGc93AJe9IY__kmoUI8kOQpx3wpwNIV
Czwartek (07.05.2020): (Moja mama czarodziejka)
- Wysłuchaj opowiadania dostępnego na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=zNoI89g_fBg&list=PLIRhT7NNwZKgltH_iKsWMNF0Wh10XHlNZ
- Narysuj obrazek przedstawiający, za co kochasz swoją mamę.
- Wykonaj jedno z zadań proponowanych w ramach ogólnopolskiej akcji „Dzieci uczą rodziców” dostępne pod linkiem: https://crl.org.pl/wp-content/uploads/2020/03/Lekcja-11-Ba%C5%9Bniowy-%C5%9Awiat.pdf
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich https://www.youtube.com/watch?v=efMHLkyb7ho https://www.youtube.com/watch?v=Asb8N0nz9OI
- Przygotuj dwie kostki do gry. Jeśli ich nie masz, możesz skorzystać z wirtualnych: https://pl.piliapp.com/random/dice/?num=2 Zaproś do wspólnej zabawy rodzeństwo, rodziców lub dziadków. Każdy z uczestników rzuca jednocześnie dwoma kostkami, następnie zlicza ilość oczek na dwóch kostkach, wygrywa ten, komu udało się wyrzucić najwięcej. Jeśli nie udało Ci się wygrać w pierwszej rundzie nie przejmuj się, na pewno uda Ci się w następnej.
Piątek (08.05.2020): (Moja mama jubilatka)
- Poproś rodzica, aby wysypał ci guziki/klocki/kolorowe nakrętki po napojach lub inne przedmioty. Spróbuj podzielić je na grupy wg podanego przez rodzica kryterium np. duże-małe, niebieskie-zółte-zielone, okrągłe-kwadratowe. Opowiedz rodzicowi: Ile zbiorów utworzyłeś? Który jest większy, a który mniejszy?
- Język mniejszości narodowej - niemiecki - Przypomnij sobie piosenkę, którą zawsze rozpoczynamy zajęcia https://www.youtube.com/watch?v=VgfBPDxFdm4 Zobacz inscenizację do piosenki „Immer wieder kommt ein neuer Frühling”, kto zna piosenkę nich ją zaśpiewa https://www.youtube.com/watch?v=JwVuIKssSVY
- Przećwicz nasz wierszyk na pożegnanie
„Auf Wiedersehen, auf Wiedersehen! - sagen alle Kinder:
große Kinder, kleine Kinder; dicke Kinder, dünne Kinder.
Auf Wiedersehen, auf Wiedersehen! - sagen alle Kinder.”
Zadanie dla Starszaków:
- Spróbuj przeczytać tekst dostępny pod linkiem: https://drive.google.com/open?id=1J3LQStDOXdMsFy7TegB2oWY-322EajzU Nie zniechęcaj się, jest on długi, ale wierzę, że sobie poradzisz. Powodzenia!
Poniedziałek (11.05.2020): (Moja mama detektyw/Dzień bez śmiecenia)
- Pobaw się w detektywa. Przygotuj figurki zwierzątek, małe zabawki. Poproś rodzica aby ustawił małą lampkę tak, aby można było odrysować na kartce cień zabawki. (Można do tego wykorzystać światło słoneczne w ogrodzie). Spróbuj odrysować cienie przygotowanych zabawek. Zbierz wszystkie rysunki, poproś rodzica aby je pomieszał. Spróbuj odgadnąć, który cień należał do każdej zabawki. Pamiętaj, aby po skończonej pracy dokładnie po sobie posprzątać. Dziś Dzień bez śmiecenia, to ważne, żeby nie pozostawiać po sobie bałaganu.
- Dodatkowo zapraszamy do zalogowania się na stronę Dwujęzyczne Dzieci https://portal.bilingualfuture.com/auth/login , gdzie można już realizować drugi rozdział „Ring Ring” temat z 2 tygodnia: „Szczęśliwy!”
- Zagraj w logopedyczne memory. Odszukaj pary obrazków. Nazwij odnalezione pary. Dzięki temu ćwiczysz nie tylko słownictwo, ale także pamięć wzrokową. Powodzenia! https://wordwall.net/pl/resource/1219570/logopedia/znajd%c5%ba-par%c4%99-dobrej-zabawy
Zadanie dla Starszaków:
Skorzystaj z linku: http://www.matzoo.pl/zerowka/odejmowanie-w-zakresie-10-test_52_196 i poćwicz odejmowanie, możesz pomóc sobie licząc na palcach, klockach lub innych dostępnych przedmiotach
Wtorek (12.05.2020): (Razem z moją mamą/Międzynarodowy Dzień Pielęgniarek)
- Zobacz film edukacyjny o rozwoju motyla
http://scholaris.pl/resources/run/id/102333
- Wykonaj kolorowego motylka. Od czego zaczynamy? Najpierw pomaluj rolkę po papierze farbami lub kredkami. Następnie wytnij z papieru skrzydełka. Później ozdób skrzydełka według własnego uznania. Na sam koniec przyklejamy do siebie te dwa elementy.
- Z okazji Międzynarodowego Dnia Pielęgniarek włącz się w akcję dzieci z Włoszech i namaluj kolorową tęczę solidaryzując z wszystkimi, którzy siedzą w domu, po to, by zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa. Następnie umieść ją w oknie, jako znak wsparcia dla pracowników służby zdrowia.
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich https://www.youtube.com/watch?v=GoSq-yZcJ-4 https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk
Zadanie dla Starszaków:
Spróbuj przeczytać wyrazy dostępne pod linkiem: https://drive.google.com/open?id=1r1kz5ZRfqSM-nxqYERHu-5iBxy2fttxE
Środa (13.05.2020): (Rodziny duże, rodziny małe – wszystkie wspaniałe)
- Naucz się krótkiego wierszyka o rodzinie wykorzystując palce dłoni:
Ten pierwszy to Dziadziuś, (kciuk)
tuż obok Babunia. (wskazujący)
Największy to Tatuś, (środkowy)
a przy nim mamusia. (serdeczny)
A to ja dziecina mała, (mały)
i to jest rodzinka,
moja ręka cała.
Zajęcia logopedyczne
- Obejrzyj różne zabawy logopedyczne, w które śmiało możesz bawić się w domu. Wykonaj pierwsze zadanie, które zaprezentuje Pani na filmie z linku. Możesz wybrać też inne jeśli chcesz https://www.youtube.com/watch?v=YgzonV70zRA (kartka, papieru, klej, kasza/ryż/brokat). Życzę radosnej zabawy
- Język mniejszości narodowej – niemiecki - Przypomnij sobie nazwy członków rodziny https://www.youtube.com/watch?v=n5CRli00yAA
Zadanie dla Starszaków:
- Pod linkiem: http://pisupisu.pl/przedszkole/ile-sylab znajdziesz zadanie, które polega na liczeniu sylab. Spójrz na obrazek i policz, ile sylab znajduje się w jego nazwie.
Czwartek (14.05.2020): (Kuchenne przygody dla zdrowia i urody)
- Obejrzyj filmik z piosenką: https://www.youtube.com/watch?v=7_Y8QekljEo a dowiesz się, czym jest PIRAMIDA ZDROWIA. Następnie przygotuj zdrową i pyszną przekąskę używając tylko zdrowych produktów.
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich https://www.youtube.com/watch?v=dg0cQtVisLw https://www.youtube.com/watch?v=wmy1KpoM-R8
Zadanie dla Starszaków:
- Spróbuj przeczytać wyrazy dostępne pod linkiem: https://drive.google.com/open?id=1afH5DvWzoT2ym7OWKnAhi8fdV4X_Dutu
Piątek (15.05.2020): (Razem z mamą, razem z tatą/Międzynarodowy Dzień Rodzin)
- Narysuj portret swojej rodziny.
- Język mniejszości narodowej – niemiecki :Naucz się krótkiego wierszyka na pamięć. (heißt – wymawiamy „hajst”)
FAMILIE – RODZINA
Mein Opa heißt Hans
Mein Vater heißt Franz
Meine Mutter heißt Renate
Meine Schwester heißt Beate
Meine Oma heißt Ottilie
Das ist meine Familie.
Zadanie dla Starszaków:
Obejrzyj i zaśpiewaj piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=b2304tGXNBg Następnie naucz się wierszyka, a już na zawsze zapamiętasz dni tygodnia
„Tydzień ma siedem dni,
Zna je mama, znasz je ty.
Poniedziałek, wtorek , środa,
Czwartek, piątek i sobota,
A w niedzielę razem z mamą
Powtórzymy znów to samo”.
Poniedziałek (18.05.2020): (Wkoło naszego podwórka domów stoi czwórka)
- Wykonaj pracę plastyczną „Bez”. Do wykonania pracy potrzebujecie: kartkę A4 najlepiej techniczną, klej wikol lub magic, pędzle, farby, zielony papier lub bibułę na liście i popcorn (jeżeli nie posiadacie popcornu można użyć ręcznik papierowy lub bibułkę i wykonać z nich kuleczki). Na środku kartki rysujemy gałązkę, następnie rysujemy i wycinamy zielone listki, później przyklejamy popcorn lub kuleczki z ręcznika papierowego czy bibułki i przyklejamy do kartki. Na zakończenie malujemy nasz popcorn lub kuleczki fioletową farbą.
- Dodatkowo zapraszamy do zalogowania się na stronę Dwujęzyczne Dzieci https://portal.bilingualfuture.com/auth/login , gdzie można już realizować drugi rozdział „Ring Ring” temat z 3 tygodnia: „Jestem smutny”
Zajęcia logopedyczne
- Kochani Rodzice! Dziś przeczytajcie Waszym pociechom bajkę, której nie znają, lub fragment dłuższego opowiadania. Poproście potem, by dzieci opowiedziały Wam co wysłuchały, co zapamiętały. Poćwiczymy uwagę, koncentrację, słuch, i słownictwo. Powodzenia.
Zadanie dla Starszaków:
- Pamiętasz ostatnią zabawę z kostkami? Dziś proponuję ją powtórzyć, ale troszkę zmieniamy zasady. Każdy uczestnik rzuca dwoma kostkami jednocześnie, następnie odejmuje od siebie wyrzucone liczby (zapamiętaj odejmujemy zawsze mniejszą liczbę od większej). UWAGA! Dziś wygrywa ten, który będzie miał mniej. Powodzenia! Jeśli nie masz prawdziwych kostek do gry, wirtualne znajdziesz tu: https://pl.piliapp.com/random/dice/?num=2
Wtorek (19.05.2020): (Dom naszych marzeń/Dzień dobrych uczynków)
- Dziś Dzień Dobrych Uczynków, pomóż mamie w obowiązkach domowych: możesz sam zaścielić swoje łóżko, pościerać kurze, pomóc umyć naczynia lub rozładować zmywarkę, albo wynieść śmieci.
- Zbuduj z ulubionych klocków dom swoich marzeń.
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich https://www.youtube.com/watch?v=cAMbqRWqLXQ https://www.youtube.com/watch?v=ykTR0uFGwE0
Zadanie dla Starszaków:
- Spróbuj przeczytać tekst dostępny pod linkiem: https://drive.google.com/open?id=1ZVBH2KoX3h_U4aLEeOocDMGu7HJYSkly Następnie odpowiedz na pytania:
- Czyje były kury?
-Od kogo Dorotka dostała kury?
-Jak się nazywa ruda kura?
-Czyje są ule?
-Co robi Dorotka?
-Ile kur ma Dorotka?
Środa (20.05.2020) (Warto być wysportowanym)
- Weź udział w VI Ogólnopolskim Maratonie Przedszkolaków SPRINTEM DO MARATONU - zjedz zdrową przekąskę, ubierz strój sportowy, wyznacz trasę biegu - wykonaj rozgrzewkę (podskoki, pajacyki, przysiady, skłony, krążenie ramion, bioder, kolan, wymachy nóg itp.), - odśpiewaj hymn maratończyka dostępny pod linkiem: https://drive.google.com/open?id=18y0ts6OT-sQcUNbefmF4CuBiYAk7bJB5 - pokonaj trasę biegiem lub marszem, - wykonaj ćwiczenia oddechowe (wdychaj powietrze nosem, a wydychaj ustami)
Zajęcia logopedyczne
- Dzisiaj pobawmy się w zabawę „Co słyszę?” – dziecko nasłuchuje i rozpoznaje odgłosy dochodzące z podwórka, sąsiedztwa, ulicy. Przez przynajmniej pięć minut usiądźcie i posłuchajcie odgłosów. Można też zawiązać dziecku oczy i przygotować kilka przedmiotów wydających różne dźwięki, by odgadło co to jest (np. odkurzacz, telefon, radio, mikser, łyżka, itp.). Zapiszcie na kartce lub narysujcie co udało się usłyszeć.
Język mniejszości narodowej - niemiecki
- Wysłuchaj piosenki na powitanie i wykonaj odpowiednie ruchy https://www.youtube.com/watch?v=qx7k551yqNQ Kolejna piosenka to propozycja do pośpiewania, potańczenia i poruszania się https://www.youtube.com/watch?v=WjQhHvw1obU
Zadanie dla Starszaków:
Skorzystaj z linku: https://szaloneliczby.pl/nad-pod-w-lewa-prawa/ i wskaż prawidłową piłkę, zgodnie z poleceniem.
Czwartek (21.05.2020): (Skaczemy, pływamy, biegamy…/Dzień Kosmosu)
- Przygotuj dwa wycięte kółka. Jedno zielone, a jedno czerwone. Zagraj z rodzicami w grę prawda czy fałsz? Rodzice odczytują zdania, a twoim zdaniem jest określenie czy to zdanie jest prawdziwe czy fałszywe i podniesienie odpowiedniego kółka (zielone- prawda, czerwone- fałsz). Przykłady zdań:
- Aby być zdrowym, trzeba się codziennie rano gimnastykować.
- Aby być zdrowym, trzeba oglądać bardzo dużo bajek w telewizji.
-Aby być zdrowym, trzeba uprawiać różne sporty, np. grać w piłkę, pływać, czy jeździć na rowerze.
- Aby być zdrowym, trzeba spędzać dużo czasu przed komputerem.
- Aby być zdrowym, trzeba wychodzić często na plac zabaw i przebywać na świeżym powietrzu.
- Aby być zdrowym, trzeba jeść dużo owoców i warzyw.
- Wyjdź na podwórko i poskacz na skakance
- Dziś Dzień Kosmosu. Przygotuj dwie puste butelki, taśmę klejącą, sznurek i bibułę. Przygotuj kosmiczny plecak, jak na zdjęciu:
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich https://www.youtube.com/watch?v=hW2DDGX7Tcc https://www.youtube.com/watch?v=nTVVz_wdG0g
Zadanie dla Starszaków:
- Jaka to dyscyplina sportowa? Rozwiąż zagadki:
- Zawodnicy na głowy czepki zakładają.
Rękami i nogami w wodzie poruszają (pływanie)
- W jakiej dyscyplinie sportu piłkę nogą kopiemy,
I na meczach z radością drużynie kibicujemy?(piłka nożna)
- Zawodnicy o boisko piłkę odbijają,
Do wiszących koszy, celnie ją wrzucają.(koszykówka)
- Zawodnicy grając w piłkę, rękami ją odbijają
I wysoko ponad siatką drugiej drużynie podają. (siatkówka)
- Są przez płotki, terenowe, krótko, długodystansowe,
Mogą być też slalomowe albo sztafetowe. (biegi)
- Wyścig rozpoczęty, zawodnicy pedałują,
Każdy bardzo przejęty, bo przed metą finiszują. (kolarstwo)
Piątek (22.05.2020): (Zabawy na placu zabaw/Dzień Praw Zwierząt)
- Za zgodą rodziców wyjdź na podwórko. Dzisiaj czekają Cię zabawy na świeżym powietrzu (huśtawki, zjeżdżalnie, ogrodowe domki, jazda na rowerze lub hulajnodze, malowanie kredą itp.)
- Dziś Dzień Praw Zwierząt, w tym dniu szczególnie pamiętamy o swoich pupilach. Jeśli masz jakieś zwierzątko nakarm je, pogłaskaj i pobaw się z nim. Możesz też narysować, w jaki sposób opiekowałabyś się swoim wymarzonym zwierzątkiem.
- Język mniejszości narodowej - niemiecki - Poznasz nowe, fajne piosenki, które pozwolą Ci poruszać się trochę https://www.youtube.com/watch?v=iXFAunwnIxE https://www.youtube.com/watch?v=_JSTZbxeIKI
Zadanie dla starszaków:
- Obejrzyj i spróbuj zaśpiewać piosenkę o miesiącach: https://www.youtube.com/watch?v=vF-f4pSW9zk Następnie naucz się nazw miesięcy śpiewająco w rytm melodii „ Panie Janie":
Styczeń, luty, marzec, kwiecień
Maj, czerwiec, maj, czerwiec
Lipiec, sierpień, wrzesień, październik listopad,
I grudzień, i grudzień.
Poniedziałek (25.05.2020): (Rozwiązujemy łamigłówki matematyczne)
- Przygotuj papierowe koła z cyframi i przyczep do nich odpowiednią ilość klamerek
- Dopasuj kolorowe figury w odpowiednie miejsca https://www.digipuzzle.net/digipuzzle/kids/puzzles/matrix_shape_color.htm?language=english&linkback=../../../education/kindergarten/index.htm
- Wykonaj jedno z zadań proponowanych w ramach ogólnopolskiej akcji „Dzieci uczą rodziców” dostępne pod linkiem: https://crl.org.pl/wp-content/uploads/2020/03/Lekcja-12-Matematyka.pdf
- Dodatkowo zapraszamy do zalogowania się na stronę Dwujęzyczne Dzieci https://portal.bilingualfuture.com/auth/login , gdzie można już realizować drugi rozdział „Ring Ring” temat z 4 tygodnia: „Kocham cię”
Zajęcia logopedyczne
- Już jutro ważne święto każdej Mamy. Cmokanie i wysyłanie całusków to także fajna zabawa, która usprawnia mięsień okrężny ust. Puszczaj całuski wysuwając usta maksymalnie do przodu tworząc z nich dziubek. Pomaluj czymś usta (np. pomadką, farbkami, kredkami do malowania twarzy lub własny pomysł) i odciśnij całuski na białej kartce papieru. Będzie to na pewno miły prezent dla mamy.
Zadanie dla Starszaków:
- Ułóż z patyczków higienicznych szlaczki, litery, figury
Wtorek (26.05.2020): (Letnia olimpiada/Dzień Matki)
- Wysłuchaj piosenki „Olimpiada w Jarzynowie”, poskacz i poćwicz przy muzyce https://www.youtube.com/watch?v=H0d-zG2Z2-g
- Przygotuj kartkę, farby i widelec. Tak widelec! Namalujesz dziś nim piękne tulipany, które Twoja mama z okazji swojego święta będzie mogła powiesić sobie na ścianie.
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich https://www.youtube.com/watch?v=RuqvGiZi0qg https://www.youtube.com/watch?v=0ARbIcYtSIg
Zadanie dl Starszaków:
- Uporządkuj owoce, warzywa, kwiaty według określonego kryterium https://www.digipuzzle.net/digipuzzle/kids/puzzles/seriation_mixer.htm?language=english&linkback=../../../education/kindergarten/index.htm
- Obejrzyj filmik i odgaduj nazwy owoców: https://www.youtube.com/watch?v=65jJFhmMyRA
- Z pomocą rodzica przygotuj dla domowników na drugie śniadanie pyszną sałatkę owocową.
- Język mniejszości narodowej - niemiecki - Przypomnij sobie nazwy owoców i warzyw https://www.youtube.com/watch?v=1FiFOKsk6Us https://www.youtube.com/watch?v=xs7X6xmSKAQ
- Powtórz zdania i dopasuj do nich obrazki. Dobrej zabawy! https://wordwall.net/pl/resource/1461444/logopedia/po%c5%82%c4%85cz-w-pary-sz-czy-s
- Spróbuj przeczytać wyrazy dostępne pod linkiem: https://drive.google.com/open?id=1t5FMzMzsd7lQfwtEWwFa3_TeY58ShoqP
- Uwaga dziś będziemy tańczyć. Na pewno pamiętasz tą zabawę. Obejrzyj filmik i tańcz razem z dziećmi: https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich https://www.youtube.com/watch?v=pZw9veQ76fo https://www.youtube.com/watch?v=sfFwo7iQsDw
- Wykonaj jedno z zadań proponowanych w ramach ogólnopolskiej akcji „Dzieci uczą rodziców” dostępne pod linkiem: https://crl.org.pl/wp-content/uploads/2020/03/Lekcja-10-Motoryzacja.pdf
- Obejrzyj filmik odgaduj nazwy warzyw: https://www.youtube.com/watch?v=65jJFhmMyRA
- Uwaga zadanie dla odważnych! Zjedz do obiadu warzywną surówkę, chociaż troszeczkę. Powodzenia!
- Język mniejszości narodowej - niemiecki - Przypomnij sobie cechy charakterystyczne owoców i warzyw https://www.youtube.com/watch?v=-kc3_Cdsmlc https://www.youtube.com/watch?v=164cpMx0YIU
- Przeczytaj tekst dostępny pod linkiem: https://drive.google.com/open?id=181wmzakO_Oo-EtwccIrPznmHGRIkRKnb i spróbuj odpowiedzieć na pytania:
- Z okazji Dnia Dziecka życzymy Wam wszystkiego najlepszego oraz spełnienia najskrytszych marzeń. Spędźcie ten dzień na beztroskiej zabawie.
- Dzisiaj Dzień Mleka – wypij szklankę mleka lub spożyj ulubiony produkt mleczny.
- Kochane przedszkolaki, dziś Wasze święto – Dzień Dziecka. Z tej okazji przesyłam Wam moc życzeń i wesołą zabawę! Co powiecie na łamańce językowe? Dziś zmierzą się z nimi Wasi bliscy. Uwaga! Zadanie dla dorosłych, bo dziś dzieci mają święto. Oczywiście sami też możecie spróbować. Wesołej zabawy dla dużych i małych!
- Praca plastyczna „Zielona łąka” Namaluj na kartce zieloną farbą trawę, niebieską niebo, a następnie patyczkami do uszu narysuj kolorowe kwiaty na łące.
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich https://www.youtube.com/watch?v=4lezuUisc0s https://www.youtube.com/watch?v=mfReSbQ7jzE
- Rozwiązywanie zadań z treścią. Rodzic czyta treść a dziecko przelicza na liczmanach (nakrętki, samochody, klocki).
- Naucz się wierszyka:
- Przedstaw w formie plastycznej owoc lub warzywo, o którym mowa w powyższym wierszyku
- Dzisiaj obchodzimy Dzień Savoir – Vivre czyli Dzień dobrych manier. Pod okiem osoby dorosłej nakryj do stołu, wykorzystaj prawdziwe lub zabawkowe naczynia, sztućce. Możesz położyć także serwetkę.
- Język mniejszości narodowej – niemiecki - Wysłuchaj nowych piosenek i poruszaj się trochę. Poradzisz sobie tylko uwierz w swoje możliwości
- „Wymień 5” to gra rozwijająca słownictwo, którą polecam Wam na dzisiaj do zabawy. Odrysujcie swoje dłonie, wytnijcie, poproście dorosłego o wpisanie kategorii na Wasze papierowe dłonie. Jak się bawić? Więcej informacji tutaj https://domologo.pl/logopedia/wspieranie-mowy/rozwijanie-zasobu-slownictwa/wymien-piec-zabawa-rozwijajaca-zasob-slownictwa/
- Zabawa „Kostka do gry”- Przygotujcie z rodzicem dwie kostki do gry. Na zmianę wykonujcie dwa rzuty kostkami. W zależności od tego, ile oczek wypadnie rodzic mówi jaką czynność należy wykonać np. dodawanie, odejmowanie, wskazywanie liczby większej lub mniejszej.
- Za chwilę rodzic odtworzy Ci odgłosy różnych zwierząt mieszkających na wsi. Twoim zadaniem jest odgadnięcie jakie to zwierzę. Spróbuj także naśladować te głosy. https://www.youtube.com/watch?v=Jc0Db_9bhF0
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich https://www.youtube.com/watch?v=ufbOHl1mmYk https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
- Zabawa „Ile jest sylab” Dziecko rozkłada na stole różne warzywa i owoce. Następnie rodzic na pisze na kartce liczbę. Zadaniem dziecka jest wskazać owoc lub warzywo, których nazwa składa się z takiej liczby sylab, jaką rodzic napisał na kartce np. pomidor, sałata, ananas - 3; arbuz, banan, burak, ziemniak - 2; winogrono, kalarepa - 4.
- Dziś trochę poćwiczymy:
- Klask-Klask-stuk, czyli powtarzamy rytmy. Usiądźcie z rodzicem na dywanie naprzeciwko siebie. Waszym zadaniem jest poprawnie wyklaskiwać rytm wymyślony przez drugą osobę.
- Zobacz filmy o segregowaniu odpadów https://www.youtube.com/watch?v=czN_dlTdPZ0 https://www.youtube.com/watch?v=xU5dox9wVlQ https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY
- Wykorzystaj odpady - poszukaj w domu pustych opakowań np. butelek, rolek, pudełek, puszek lub innych itp. Spróbuj zaprojektować z nich Ekoludka, stworka, który będzie Ci przypominał o dbaniu o naszą Ziemię ☺
- Język mniejszości narodowej – niemiecki - Wysłuchaj piosenki i naśladuj ruchy robota https://www.youtube.com/watch?v=cvAo94hpFkw&list=PLk5pPVqBPOxv_KToH2teIIjSXHeLPllzi&index=4
- Poćwicz umiejętność dodawania w grze domino https://szaloneliczby.pl/plytki-domino/
- Obejrzyj animację o podwodnym świecie zwierząt i spróbuj odgadnąć nazwy zwierząt pojawiających się w fimie https://www.youtube.com/watch?v=OWs3kSEHnuo
- Ze starej płyty i kolorowego papieru wykonaj rybkę:
- Dodatkowo zapraszamy do zalogowania się na stronę Dwujęzyczne Dzieci https://portal.bilingualfuture.com/auth/login , gdzie można już realizować drugi rozdział „Ring Ring” temat z 5 tygodnia: „Chodźcie i bawmy się”
- Jeżeli masz w domu wykałaczki lub znajdziesz patyczki na podwórku zobacz sam ile ciekawych zabaw można z nich stworzyć. Pobaw się z domownikami. Zapraszam serdecznie a instrukcje do zabawy znajdziecie w linku https://logopedarybka.pl/wykalaczki-duzo-pomyslow-na-cwiczenia/
- Zobacz film edukacyjny o zwierzętach mieszkających na wsi. https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U
- Praca konstrukcyjna: „WIEJSKIE GOSPODARSTWO” Z klocków dowolnego typu, kartonów lub innych zabawek i materiałów spróbuj zbudować wiejskie gospodarstwo, które wykorzystasz potem do zabawy. Możesz ułożyć w nim gumowe lub plastikowe zwierzątka. Jeśli takich nie masz, możesz wykonać je własnoręcznie.
- Wspólna zabawa z rodzicami lub rodzeństwem Przygotuj klocki, kolorowe nakrętki, poproś rodzica żeby położył się na podłodze, a ty spróbuj poukładać klocki lub nakrętki tak dookoła rodzica. Zobacz na zdjęcie.
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich https://www.youtube.com/watch?v=OzKY5YHnOTg https://www.youtube.com/watch?v=tIxk5NeiTck
- Pokoloruj kolorowankę matematyczną https://www.digipuzzle.net/minigames/mozaics/mozaics_zero_to_ten.htm?language=english&linkback=../../education/math-till-10/index.htm
- Odgadnij zagadki: Długa szyja, ogon, nogi, Długi język małe rogi. Kto by chciał jej spojrzeć w oczy Musi na drabinę wskoczyć (żyrafa). Ma kły i cztery nogi, Bardzo duże uszy. Oraz trąbę która czasem Za prysznic mu służy (słoń). Ma wielką paszczę z ostrymi zębami. Dobrze pływa w wodzie, żywi się rybami. Jest zielony lub brązowy i ma cztery nogi. Gdy jest głodny, wtedy lepiej zejść mu szybko z drogi (krokodyl) To duży, piękny kot; na pewno nie domowy. Ma kły oraz pazury, najczęściej jest brązowy. Z dużej bujnej grzywy samiec jest nam znany. Dlatego królem zwierząt bywa czasem zwany. (lew)
- Język mniejszości narodowej – niemiecki. Zobacz bajkę a przypomnisz sobie nazwy zwierząt https://www.youtube.com/watch?v=riF8E7wtZH8 Zaśpiewaj znaną już piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=YdjkfTuO-ZQ
- Dzisiaj dla Was krótki wierszyk „Ulica cudów”… zobaczcie sami, co tam się działo? Powtarzajcie jego słowa za dorosłym. A jakie Wy macie pomysły? Co można jeszcze zobaczyć na ulicy cudów?
- Filmowa zagadka i ćwiczenie na uważność. Oglądajcie uważnie https://www.youtube.com/watch?v=xDHjZRyFOfU ile nazw kwiatów zapamiętaliście?/ podzielcie wyrazy na sylaby , głoski
- Wykonaj domową wagę i spróbuj zważyć różne przedmioty. Wystarczy sznurek, wieszak i pudełka plastikowe lub kubeczki. Zachęcam Cię do wykonania takiej wagi- kto wykona to proszę o zdjęcie. Na wadze takiej łatwo idzie określić, który przedmiot jest cięższy czy lżejszy.
- Język mniejszości narodowej – niemiecki. Zaśpiewaj piosenki i poćwicz liczenie https://www.youtube.com/watch?v=1U_8tdW_LfM https://www.youtube.com/watch?v=u8Dh3MuZ22c
- Rozwiąż zadanie dostępne pod linkiem: https://drive.google.com/file/d/1PCHW0dPzhWywoi5TX8UELLA_YysqD1F4/view?usp=sharing
- Obejrzyj bajkę o żabie i zaśpiewaj piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s
- „Praca plastyczna Żabka” Potrzebujemy : dwa duże zielone kółka, 4 mniejsze zielone kółka, 2 żółte, 2 niebieskie, 1 czerwone, klej. Przyklejamy na kartkę według wzoru na zdjęciu. Żabka gotowa!
- Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne:
- Dzisiaj obchodzimy Dzień Wiatru, zobacz film edukacyjny, a dowiesz się, jaka jest jego moc https://www.youtube.com/watch?v=SBCmKghd_2s
- Dodatkowo zapraszamy do zalogowania się na stronę Dwujęzyczne Dzieci https://portal.bilingualfuture.com/auth/login , gdzie można już realizować drugi rozdział „Ring Ring” temat z 6 tygodnia: „Płacz”
- Posłuchaj piosenki o żyrafie https://www.youtube.com/watch?v=EG2o2ipG_QQ naucz się śpiewać refren piosenki i odpowiedz na pytania: o jakim zwierzątku jest piosenka? Skąd pochodzi to zwierzę? Jaką szyję ma żyrafa?
- Przygotuj łapkę na muchy oraz nadmuchaj jeden balon. Następnie odbijaj łapką balon jak najdłużej potrafisz. Policz odbicia.
Wtorek (16.06.2020) (Wakacyjna matematyka)
- „Kolorowe cyfry” – zapisz na dużej kartce wybrane cyfry lub poproś o to osobę dorosłą. Następnie przygotuj kolorowe nakrętki i ułóż je na wcześniej przygotowanych cyfrach. Sprawisz, że staną się kolorowe.
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich https://www.youtube.com/watch?v=nrv495corBc https://www.youtube.com/watch?v=w_lCi8U49mY
Zadanie dla starszaków
- Przygotuj dwa zbiory (owoców, warzyw, zabawek itp.) i ustal, który zbiór jest większy (ma więcej elementów). Postaw właściwy znak.
Środa (17.06.2020) (Wakacyjne plany – wyjazd nad morze)
- Przenieś się na chwilę nad morze i posłuchaj szumu fal https://www.youtube.com/watch?v=YMkM5-RWYaU
- Zobacz bajkę edukacyjną na temat bezpieczeństwa nad wodą https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA
- „Bezpieczne wakacje” – przygotuj papierowe kółka w kolorze czerwonym i zielonym. Następnie określ, które zdanie jest prawdziwe, a które fałszywe. Dzięki temu przypomnisz sobie zasady bezpiecznych wakacji.
- Do wody można wchodzić bez wiedzy i opieki rodzica.
- Przed wyjściem na słońce należy posmarować skórę kremem z filtrem.
- Na plaży można zakopać śmieci.
- W czasie burzy można spacerować po plaży.
- Dzieci powinny mieć rękawki i koła ratunkowe.
- Podczas upału należy pić dużo wody.
- Dzieci i dorośli mogą spędzać dużo czasu na słońcu.
- Biała flaga oznacza, że można się kąpać.
- Przedstaw w formie plastycznej, jak wyobrażasz sobie morze, plażę. Możesz wykorzystać kredki, mazaki, farby, plastelinę, bibułę, kolorowy papier. Do dzieła.
- Język mniejszości narodowej – niemiecki Wysłuchaj piosenek i wykonuj określone gesty https://www.youtube.com/watch?v=TtqOUxfwgdU https://www.youtube.com/watch?v=mI7ucp6qNA0
Zajęcia logopedyczne
- Zachęcam do zabawy „rysowane wierszyki” (więcej informacji tutaj: https://domologo.pl/logopedia/wspieranie-mowy/rozwijanie-zasobu-slownictwa/rysowane-wierszyki/ ). Przygotujcie białą kartkę i kredki. Dziecko słucha i rysuje według instrukcji. Oto teksty do rysowania (do wyboru):
„Kogucik”
Jajo, szyja, grzebień czerwony,
dziobek i broda, ogon zielony.
Teraz ostrogi u każdej nogi,
Kukuryku! Kukuryku!
Tyle krzyku w tym kurniku!
„Świnka”
To będzie świneczka:
Brzuszek jak beczka.
Ogon zakręcony,
ryjek przytępiony,
ucho, oko, nóżki małe
i zwierzątko już jest całe.
Zadanie dla starszaków
- Podwodny świat – zagraj w memory i poćwicz pamięć https://www.digipuzzle.net/kids/intheocean/puzzles/memory.htm?language=english&linkback=../../../education/intheocean/index.htm
Czwartek (18.06.2020) (Wakacyjne plany – wyjazd w góry)
- Zobacz bajkę edukacyjną na temat bezpieczeństwa w górach https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio
- Rozwiń swoją kreatywność i dokończ zdanie: Na wakacje w góry zabiorę ze sobą ………. (podaj 7 propozycji)
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich https://www.youtube.com/watch?v=TDZspzOniIU https://www.youtube.com/watch?v=WHQ1MMqXTw4
Zadanie dla starszaków
- Spróbuj przeczytać sylaby i zdania dostępne pod linkiem: https://drive.google.com/file/d/1daz2vPVHso5--BS3evXR-iNzu9gAqQTr/view?usp=sharing
Piątek (19.06.2020) (Dzień Muzyki )
- Dzisiaj poznasz rodzaje instrumentów muzycznych https://www.youtube.com/watch?v=jMTrWCC24mg
- Jeżeli masz w domu jakiś instrument, to spróbuj na nim zagrać. Jeśli nie, możesz zagrać na perkusji
- Wykonaj dowolny instrument z dostępnego w domu materiału
- Język mniejszości narodowej - niemiecki - Powtórz nazwy instrumentów https://www.youtube.com/watch?v=RMcvuIe-CXQ Zaśpiewaj piosenkę o instrumentach https://www.youtube.com/watch?v=woNeeYZ1CjQ
Zadanie dla starszaków
- Dopasuj instrument do właściwego dźwięku https://www.digipuzzle.net/digipuzzle/music/puzzles/memory_instruments_sounds.htm?language=english&linkback=../../../education/music/index.htm
Poniedziałek (22.06.2020) (Wakacyjne plany – wirtualna wycieczka do lasu /Pierwszy Dzień Lata)
- Wybierz się na wycieczkę do lasu i poznaj jego tajemnice https://www.youtube.com/watch?v=31z7hEiIDVs
- Rozwiąż QUIZ "CZY JESTEŚ LEŚNYM SKRZATEM?"
1. W lesie można:
A. słuchać głośno radia,
B. wsłuchiwać się w odgłosy natury,
C. głośno pokrzyczeć i śpiewać.
2. Po pikniku w lesie, śmieci:
A. zabierasz ze sobą, aby wyrzucić do śmietnika,
B. zostawiasz w trawie,
C. chowasz do pustej dziupli.
3. Kiedy napotykasz w lesie mrowisko:
A. rozgrzebujesz je, żeby dowiedzieć się, jak wygląda dom mrówek,
B. obserwujesz go, starasz się go nie niszczyć,
C. wkładasz kij w mrowisko.
4. Na dróżce spotykasz idącego żuczka:
A. wkładasz go do pudełka od zapałek i zabierasz do domu,
B. przyglądasz mu się,
C. rozdeptujesz go nogą .
5. Gdy widzisz na gałęzi ptaszka:
A. płoszysz go, rzucasz w jego kierunku patykami, szyszkami,
B. próbujesz śpiewać głośniej od niego,
C. słuchasz jego śpiewu.
6. Kiedy zobaczysz w lesie kwiaty:
A. zrywasz je i przyozdabiasz nimi pokój,
B. patrzysz i podziwiasz jak pięknie wyglądają,
C. robisz bukieciki dla koleżanek.
7. Na wycieczkę do lasu jedziesz z rodzicami własnym samochodem:
A. wjeżdżacie samochodem do lasu,
B. zostawiacie samochód na wyznaczonym parkingu,
C. zostawiacie samochód na polance.
8. Chcąc upamiętnić pobyt w lesie:
A. robisz pamiątkowe zdjęcie,
B. wycinasz scyzorykiem swoje imię w drzewie,
C. zapiszesz sprayem swoje imię na zabudowaniach parkingu.
- Dodatkowo zapraszamy do zalogowania się na stronę Dwujęzyczne Dzieci https://portal.bilingualfuture.com/auth/login , gdzie można już realizować drugi rozdział „Ring Ring” temat z 7 tygodnia: „Cześć, mamo !”
Zajęcia logopedyczne
- Zrelaksujcie się dzisiaj przy „wierszyku – masażyku”. Najpierw dorosły czyta wierszyk i wykonuje wskazane w nawiasach czynności na plecach dziecka a potem zamiana ról. Dorosły może czytać a dziecko masuje Was po plecach.
„Kanapka”
Najpierw chleb pokroję (uderzamy lekko brzegami dłoni po plecach dziecka),
Potem posmaruję (głaszczemy całą powierzchnią dłoni plecy),
Na to ser położę (przykładamy wiele razy i na krótko dłonie do pleców),
Pomidora dołożę (rysujemy małe kółka na plecach),
I posolę i popieprzę (dotykamy delikatnie plecy, przebierając palcami),
Żeby wszystko było lepsze (masujemy).
Już nie powiem ani słowa, bo kanapka jest gotowa.
Zadanie dla starszaków
Wtorek (23.06.2020) (Dzień Ojca)
- Dziś Dzień Taty, naucz się i zaśpiewaj tatusiowi piosenkę: https://drive.google.com/file/d/19b7S96aE_KazWH-Ol4mJ_XYgvbGce079/view?usp=sharing
- Przygotuj i podaruj tatusiowi medal SUPER TATY. Z kartonu wytnij kółko, ozdób je mazakami według własnego pomysłu, następnie zrób w nim mały otwór, przeciągnij tasiemkę i prezent gotowy.
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich https://www.youtube.com/watch?v=C3c8fzbsfOE https://www.youtube.com/watch?v=r6cJB7k6eEk
- Zadanie dla maluchów (3,4-latków)
Naucz się wierszyka:
Idzie sobie przedszkolaczek,
śpiewa, tańczy, no i skacze.
Dziś wesoły każdy z nas,
bo wakacji nadszedł czas.
- Zadanie dla średniaków (5 latków)
Naucz się wierszyka:
Kończą się już zajęcia
wakacji nadszedł czas.
Żegnajcie starsze dzieci
już opuszczacie nas.
Żegnajcie już w przedszkolu
zabawy kończą się,
a po wakacjach, w szkole
będziecie uczyć się.
- Zadanie dla starszaków (6-7 latków, wrześniowych pierwszoklasistów)
Naucz się wierszyka:
Zegar tyka tyku-tyk, szybko mija czas
Dziś nadeszła taka chwila, by pożegnać Was
W podróż ruszamy jak dzielne zuchy
Trzymajcie kciuki za Nas Maluchy!
Podróż to wielka i wesoła
nosi prostą nazwę: SZKOŁA!
Środa (24.06.2020) (Żegnaj przedszkole)
- Zatańcz razem z przedszkolnymi kolegami i koleżankami: https://drive.google.com/file/d/1FfOT5tLNuDpdauqKHx1bvWqdCd8MbLRK/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1eeTzN_merPoY9VCRux4qUWsHr2UnsTQU/view?usp=sharing https://www.youtube.com/watch?v=3mWS07pz-pM
- Język mniejszości narodowej – niemiecki Wysłuchaj i powtarzaj https://www.youtube.com/watch?v=KT6oCw535NI https://www.youtube.com/watch?v=e7AvX3Tf0hI
- Losuj obrazki i opowiadaj co na nich widzisz. Staraj się używać jak najwięcej słów, możesz opisywać nawet najdrobniejsze szczegóły. Wesołej zabawy https://wordwall.net/pl/resource/2111573/logopedia/rozwijanie-mowy-cz-ii-logopeda-maja
Zadanie dla starszaków
- Zagraj w grę edukacyjną i wyszukaj wszystkie małe i wielkie litery. http://pisupisu.pl/przedszkole/znajdz-litere-wielkie-litery