W ramach projektu z matematyki uczniowie zmierzyli się z pojęciami proporcji i objętości. Zaprojektowali kolorowe bajaderki o masie 18 g w proporcji 1 : 2. W tym celu odważyli masy plastyczne na wadze. Łączyli je tak, aby zachować odpowiednie proporcje kolorów i formę. Dużo radości i dobrej zabawy sprawiło uczniom budowanie szkieletów budowli przestrzennych za pomocą zestawu konstrukcyjnego CRAZY FORTS. Zainspirowali się eksperymentowaniem – z cytryn zbudowali baterię, wytworzyli prąd i sprawdzili, czy zaświeci się żarówka. Poprzez gry utrwalili iloczynowe tabliczki. JA MAM, KTO MA? - Wymaga skupienia i... ciszy od wszystkich uczestników. Rozdajemy po 3 karty. Schemat zawsze jest taki sam. Uczeń czyta to, co ma na karcie np. Ja mam 40, kto ma 6 razy 7? Następnie wszyscy sprawdzają na swoich kartach, kto ma wynik przeczytanego działania. Kontynuuje osoba, która ma poprawną odpowiedź. ŁAPKI - ... już samo wyciągnięcie łapek na muchy z szafy wzbudza ogromne emocje. Do rozgrywki typujemy 3 osoby. Po przeciwnych stronach ławki stają zawodnicy. Prowadząca osoba podaje przykłady z karty. KOSTKI - Potrzebujemy: kartkę w kratkę oraz 2 kostki. Uczniowie rzucają kostkami do gry. Zaznaczają prostokąt o wymiarach, jakie wyrzucili na kostkach. Obliczają ile to będzie pomalowanych kratek. Wygrywa gracz, który zakoloruje większa powierzchnię kartki. Najważniejsze, że uczestnicy przekonali się, że zabawa z matematyką może być naprawdę FANTASTYCZNA. ŁAPKI - ... już samo wyciągnięcie łapek na muchy z szafy wzbudza ogromne emocje. Do rozgrywki typujemy 3 osoby. Po przeciwnych stronach ławki stają zawodnicy. Prowadząca osoba podaje przykłady z karty. |
|
|