Najnowsze zdjęcia

Z kalendarza

Dzisiaj jest
Wtorek
19 marca 2024
Imieniny obchodzą
Bogdan, Józef
Do końca roku zostało
288 dni

QR Code

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj1066
mod_vvisit_counterWczoraj3545
mod_vvisit_counterW tygodniu4611
mod_vvisit_counterW miesiącu54193
mod_vvisit_counterOgółem7963582

Twoje IP: 44.220.245.254
,

Narodowość Gości

Poland flag 66%Poland
United States flag 8%United States
China flag 2%China
Germany flag 1%Germany
Russian Federation flag <1%Russian Federation

Do wakacji

Miłej nauki :)

Od września realizujemy w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Pokrzywnicy Program grantowy mPotęgi sfinansowany przez Fundację mBanku pt. „ODKRYWCY TAJNIKÓW MATEMATYKI”. To V edycja programu. Autorką grantu i koordynatorem akcji jest nauczycielka matematyki pani Maria Kowalska. Projekt potrwa od września do grudnia 2018 r. Jego wartość to 4 736 zł.  Aktywności są realizowane 2 razy w tygodniu na zajęciach pozalekcyjnych w formie koła matematycznego Odkrywcy Tajników. Projekt uświadamia uczniom, że umiejętności matematyczne wykorzystujemy na co dzień. Naukę matematyki uatrakcyjnią: gra terenowa – podchody, konkursy o tytuł Mistrza Tabliczki Mnożenia i eksperymenty. Jest to czas wspólnej nauki przez zabawę. Zajęcia wymagają dużego zaangażowania uczestników, wyzwalają w nich kreatywność i nowe formy aktywności.

Myślą wiodącą projektu jest rozbudzenie  ciekawości  badawczej. Naukę uatrakcyjnią projekty, gry, konkursy i doświadczenia.

Zostaną stworzone własne gry matematyczne, które utrwalą tabliczkę mnożenia i poznaną wiedzę oraz odbędą się pokazy eksperymentów dla całej szkoły. Będą spotkania się z ciekawymi ludźmi. W ramach przedsięwzięcia uczniowie pojadą na wycieczkę do pracowni eksperymentalnej w Opolu.

Cele projektu:

1. wzrost kompetencji uczniów poprzez realizację działań ukierunkowanych na rozwijanie sprawności rachunkowych i manualnych, logiczne rozumowanie oraz prawidłowe wnioskowanie; wyrabianie intuicji matematycznej,

2. pogłębienie motywacji i pasji do nauki tego przedmiotu,

3. stymulowanie aktywności twórczej do stawiania hipotez i rozwiązywania zadań problemowych;

4. podejmowanie prac badawczych na kanwie hasła „Odkrywcy tajników matematyki”;

5. rozwój umiejętności korzystania z nowoczesnych technologii – programy komputerowe, kalkulator, prezentacja multimedialna, fotografia cyfrowa, film itp.

6. przeprowadzenie konkursu / gry matematycznej; opracowanie zestawów zadań konkursowych / kart zadaniowych; opracowanie kryteriów oceny prac konkursowych / zasad gry;

7. budowanie wiedzy fizycznej i logiczno-matematycznej;

Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz budżetu państwa Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic, w jakości usług edukacyjnych.

Cele projektu:

Wyrównywanie szans i podniesienie jakości nauczania w szkołach podstawowych ukierunkowane na kształcenie i rozwijanie kluczowych kompetencji 45 tys. uczniów szkół podstawowych z woj. opolskiego poprzez badania i zajęcia dodatkowe.

Cele szczegółowe:

  • Przeprowadzenie i przeanalizowanie badań diagnozujących potrzeby uczniów.
  • Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów realizowanych w modułach matematyczno-przyrodniczym lub humanistyczno-ekologicznym.
  • Zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć pozaszkolnych – wyjazdy edukacyjne.

poradnictwo zawodowe_29W dniu 30.10 2012 r dzieci z naszej placówki uczestniczyły w zajęciach z trenerem  w ramach projektu „PORADNICTWO ZAWODOWE W PROCESIE DYDAKTYCZNYM”. Zajęcia prowadziła mgr Elżbieta Zawodniak. Celem zajęć było rozpoznanie preferencji zawodowych uczniów. Dzieci tworzyły swoje profile zawodowe uwzględniające ich zainteresowania oraz predyspozycje do wykonywania danego zawodu.

W placówce realizowany jest projekt: „ PORADNICTWO  ZAWODOWE W PROCESIE DYDAKTYCZNYM ” w ramach Poddziałania 9.1.2 realizowanego przez RCRE w Opolu w imieniu Zarządu Województwa  Opolskiego. Celem projektu jest wsparcie programów rozwojowych szkół ukierunkowanych na wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów oraz podnoszenie jakości procesu kształcenia z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych, a w szczególności obejmujących:

  • zapoznanie nauczycieli z metodami i narzędziami pozwalającymi diagnozować predyspozycje zawodowe uczniów,
  • udostępnienie narzędzi do samodiagnozy predyspozycji zainteresowań zawodowych uczniów,
  • wykorzystanie wyników diagnozy do opracowania indywidualnej ścieżki kariery edukacyjno – zawodowej (portfolio ucznia),
  • opracowanie materiałów dydaktycznych uwzględniających narzędzia diagnostyczne ,
  • przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych związanych z poradnictwem i doradztwem edukacyjno - zawodowym