Najnowsze zdjęcia

Z kalendarza

Dzisiaj jest
Piątek
29 marca 2024
Imieniny obchodzą
Cyryl, Czcirad, Eustachy, Eustachiusz, Ostap, Wiktoryn
Do końca roku zostało
278 dni

QR Code

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj1602
mod_vvisit_counterWczoraj2910
mod_vvisit_counterW tygodniu16692
mod_vvisit_counterW miesiącu93873
mod_vvisit_counterOgółem8003262

Twoje IP: 3.236.226.100
,

Narodowość Gości

Poland flag 66%Poland
United States flag 8%United States
China flag 2%China
Germany flag 1%Germany
Russian Federation flag <1%Russian Federation

Do wakacji

Miłej nauki :)

26 kwietnia 2019 roku w Publicznej Szkole Podstawowej w Pokrzywnicy obchodzono Światowy Dzień Ziemi. Na początku klasa IV przestawiła inscenizację proekologiczną „Dzieci w sądzie”. Ukazano w niej rozprawę sądową, w której oskarżonymi były dzieci, które śmiecą wszędzie, gdzie się pojawią. Obecni byli także prokurator, obrońca, pokrzywdzona, czyli Matka Natura oraz świadkowie: Ziemia, Powietrze, Woda, Rzeka. Przekazano w niej bardzo ważną wiedzę na temat ochrony przyrody. Następnie nawiązano do hasła tegorocznych uroczystości „Ochrona zagrożonych gatunków” i przedstawiono prezentację multimedialną „Gatunki zwierząt zagrożonych na świecie”. Okazało się, że na świecie w naturalnych warunkach żyje jedynie 720 goryli górskich, 60 osobników nosorożca jawajskiego, 1600 pand wielkich. Niestety, przyczyną ich wymierania są działania człowieka, który niszczy ich środowiska życia. Przypomniano także o dodatkowych działaniach proekologicznych podjętych w szkole: zbiórka surowców wtórnych, konkurs fotograficzny polegający na sfotografowaniu starych drzew w celu ich ochrony zachęcanie uczniów do zbierania surowców wtórnych, pisanie Listów dla Ziemi. Potem każda klasa otrzymała zestaw zadań do wykonania, aby pracując razem, jeszcze bardziej się zintegrować i nauczyć się odpowiedzialności za ostateczny wynik zespołu klasowego: pisanie krótkich wierszyków o tematyce ekologicznej, wykonanie pracy plastycznej „Ziemia za 100 lat”, mapy myśli „Jestem przyjacielem Ziemi, bo…(Co ja naprawdę robię!!!), napisanie KODEKSU PRZYJACIELA ZIEMI (Co trzeba robić!!!), plakat „Prośby Ziemi”

Na zakończenie każda klasa zaprezentowała wyniki swojej pracy. Okazało się, że powstały piękne plakaty, mapy myśli oraz wiersze, niektóre piękne, zachęcające do refleksji nad własnym zachowaniem.
Cieszymy się, że większość uczniów zaangażowało się w pracę. Najważniejsze, że nastąpił przyrost wiedzy ekologicznej. Proste działania każdego z nas: segregowanie śmieci, oszczędzanie wody
i energii elektrycznej, ograniczenie używania plastiku przyczynia się do opóźnienia procesu degradacji środowiska naturalnego.