Najnowsze zdjęcia

Z kalendarza

Dzisiaj jest
Niedziela
1 września 2024
Imieniny obchodzą
Bronisław, Bronisz, Bronisława, Idzi
Do końca roku zostało
122 dni

QR Code

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj1833
mod_vvisit_counterWczoraj2800
mod_vvisit_counterW tygodniu20146
mod_vvisit_counterW miesiącu1833
mod_vvisit_counterOgółem8605400

Twoje IP: 3.22.250.142
MOZILLA 5.0,

Narodowość Gości

Poland flag 66%Poland
United States flag 8%United States
China flag 2%China
Germany flag 1%Germany
Russian Federation flag <1%Russian Federation

Do wakacji

Miłej nauki :)

chmurka_5Uczniowie klasy II zakończyli pierwszy, jesienny moduł  międzynarodowego projektu edukacyjnego „Czytam z klasą lekturki spod chmurki”. Dzieci wykonały szereg zadań związanych z czytelnictwem oraz ekologią. Przeczytały i omówiły zdalnielekturę pt. „Kapelusz Pani Wrony” Danuty Parlak. Dzieci wskazały głównego bohatera, bohaterów drugoplanowych oraz ustaliły miejsce akcji. Omówiły zachowanie Pani Wrony oraz określiły jej cechy. Porządkowały kolejność zdarzeń z rozsypanki zdaniowej. Wykorzystując lekturę napisały ogłoszenie o zaginięciu kapelusza. Nie zapomniały również o portrecie Pani Wrony. Zanim dokonały samooceny w lekturniku, dzieci uczestniczyły w quizie dotyczącym znajomości lektury. Zaprojektowały również przepiękne kapelusze. Kolejnym krokiem w realizacji jesiennego modułu było zapoznanie uczniów klasy II z opowiadaniem pt. „Mała chmurka w krainie drzew”. Opowiadanie to było inspiracją do poruszenia wielu zagadnień. Kluczowym tematem była odpowiedź na pytanie „Co nam dają drzewa?”. Dzieci wykorzystując swoją wiedzę w tym zakresie, udzieliły odpowiedzi – dają tlen, cień, wytwarza się papier, meble, jednak nie do końca znały proces wytwarzania. Stąd nauczyciel,wykorzystując film edukacyjny, zapoznał ich z etapami produkcji papieru oraz pokazał różnorodne rodzaje papieru. Nie zabrakło tutaj również rozmowy na temat jego oszczędzania. Uczniowie zgodnie stwierdzili, że należy segregować śmieci, dzięki czemu zużyty papier można poddać recyklingowi. Podali również przykłady produktów papierniczych  wykonanych z makulatury. Ponadto zwrócili uwagę na oszczędność papieru podczas wykonywania wszelkich prac w szkole, gdyż przyczyniamy się w ten sposób do wycinania drzew. Podczas realizacji zadań jesiennego modułu pt. „Mała chmurka w krainie drzew” uczniowie byli autorami prac plastycznych, których główną tematykę stanowiły drzewa.