Najnowsze zdjęcia

Z kalendarza

Dzisiaj jest
Wtorek
24 grudnia 2024
Imieniny obchodzą
Adam, Ada, Adamina, Adela, Ewa, Ewelina, Ewelin, Godzisława, Grzegorz, Grzymisława, Hermina, Herminia, Irma, Irmina, Zenobiusz
Do końca roku zostało
8 dni

QR Code

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj144
mod_vvisit_counterWczoraj3678
mod_vvisit_counterW tygodniu3822
mod_vvisit_counterW miesiącu63540
mod_vvisit_counterOgółem8932382

Twoje IP: 3.144.28.90
MOZILLA 5.0,

Do wakacji

Miłej nauki :)

dzien ziemi_1W obecnym roku Dzień Ziemi jest obchodzony podczas Międzynarodowego Roku Lasów, ogłoszonego przez Organizację Narodów Zjednoczonych. Tematem wiodącym są lasy, a hasło: „ Las całkiem blisko nas.” W naszej szkole Dzień Ziemi obchodziliśmy od 18 IV, bo tego dnia został przeprowadzony Szkolny Konkurs Ekologiczny dla uczniów klas IV- VI, który sprawdził wiedzę uczniów dotyczącą ochrony przyrody, sposobów oszczędzania wody w każdym domu, sposobów ochronny najcenniejszych obszarów leśnych. Wzięło w nim udział 15 uczniów. Wyniki przedstawiają  się następująco:

1.Wiktoria Jurczyk- kl. VI

2. Aleksandra Misiewicz- kl. VI , Denis Maczek- kl. VI, Marek Sluzalek- kl. VI

3.Nikola Cielanga- kl. V, Dominika Ilnicka – kl. IV

Od 19 do 29 IV obok biblioteki szkolnej, można zobaczyć  wystawkę „ Warto przeczytać. Najciekawsze książki o tematyce przyrodniczej”. 20 IV odbył się apel, na którym uczniowie klasy VI przedstawili przygotowane na kółku przyrodniczym prezentacje multimedialne: „ Zwierzęta żyjące
w lasach, którym grozi wyginięcie”, „ Najcenniejsze obszary leśne  w województwie opolskim” i „ Najcenniejsze obszary leśne w Polsce”. Następnie uczniowie zostali podzieleni na 3- 4- osobowe grupy, które rywalizowały ze sobą podczas różnych zagadek, krzyżówek:

- krzyżówka, której rozwiązaniem było hasło OCHRONA, potem odbyła się dyskusja, co każdy z nas może zrobić, aby chronić lasy

- warstwy roślinności w lesie- klasa IV przedstawiła za pomocą własnych ciał warstwy w lesie, następnie w grupach uczniowie wypisywali rośliny i zwierzęta charakterystyczne dla każdej warstwy oraz nazywali niektóre z nich w języku niemieckim

- mapy myśli:

   klasa IV- „ Las jest ważny, bo…”

   klasa V- „ Las lubi …”

   klasa VI- „ Las nie lubi…”

- rozpoznawanie drzew liściastych i iglastych- każda grupa na rysunkach rozpoznawała gatunek drzewa i podpisywała go, również w języku niemieckim.

 Konkurs filmów „ Śmieć(i)MY” dla chętnych uczniów, dotyczący problemów rosnącej ilości odpadów oraz ochrony środowiska naturalnego- 20 IV- 20 V 2011. Wybrane filmy wezmą udział w Przeglądzie Filmowym organizowanym przez fundację „ Pro terra”.

 W maju uczniowie wybiorą się do pobliskiego lasu, gdzie spotkają się z panem leśniczym oraz rozwiążą różne zadania dotyczące mieszkańców lasu, zachowywania się w lesie, korzyści płynących z lasu.