Najnowsze zdjęcia

Z kalendarza

Dzisiaj jest
Niedziela
22 grudnia 2024
Imieniny obchodzą
Beata, Drogomir, Flawian, Franciszka, Gryzelda, Honorata, Ksawera, Ksaweryna, Zenon, Zenona
Do końca roku zostało
10 dni

QR Code

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj4169
mod_vvisit_counterWczoraj1735
mod_vvisit_counterW tygodniu17200
mod_vvisit_counterW miesiącu56217
mod_vvisit_counterOgółem8925059

Twoje IP: 3.17.76.163
MOZILLA 5.0,

Do wakacji

Miłej nauki :)

chmurka 2021_2Uczniowie klasy II zakończyli moduł wiosenny międzynarodowego projektu edukacyjnego „Czytam z klasą lekturki spod chmurki”. Jako ostatnią lekturę wybrali „Afrykę Kazika” Łukasza Wierzbickiego. W celu zachęcenia dzieci do czytania przedstawiłam im postać Kazika oraz pokazałam jego zdjęcia z podróży. Nie mogli uwierzyć, iż działo się to naprawdę.Uczniów bardzo zaciekawiły przygody Kazika Nowaka, dzięki któremu zwiedziły Afrykę. Zafascynowani kontynentem afrykańskim, wykonali makietę Afryki. Kolejnym zadaniem, które wykonali były obchody Międzynarodowego Dnia Ziemi. Do udziału w obchodach zaprosili klasę 1 i 3.  Wszystkie klasy uczestniczyły w webinarze ekologicznym „Jak być EKO” organizowanym przez Ekolandia.edu z okazji Dnia Ziemi. Następnie oglądały przedstawienie teatralne pt. „Ala na tropach recyklingu” teatru z Torunia. Uczniowie klasy II redagowali życzenia dla planety Ziemi z okazji jej święta, natomiast uczniowie klasy  III pisali list do Ziemi. Wszyscy uczniowie postanowili podjąć Eko-wyzwania i spośród 20 propozycji wybrali 2, które mogliby realizować na co dzień; np. podlej roślinki w swoim domu, uszyj z niepotrzebnych materiałów torbę na zakupy, stwórz coś praktycznego z niczego, oszczędzaj energię, itp. Drugoklasiści wykonali również zadanie ekologiczne dotyczące problemu zaśmiecania lasów oraz pożarów. Dzieci obejrzały filmy „Pożar w lesie” oraz „Butelka może spowodować pożar w lesie”. Następnie omówiły sposoby zachowania się w przypadku wybuchu pożaru  oraz symulowały wzywanie pomocy, wykorzystując papierowe modele telefonów komórkowych. Realizacja projektu była świetną okazją do zachęcenia dzieci do czytania, poszerzenia wiedzy uczniów na temat ekologii oraz rozwijania poczucia  troski i odpowiedzialności za bliższe i dalsze otoczenie.