Z kalendarza

Sobota
20 kwietnia 2024
Imieniny obchodzą
Agnieszka, Amalia, Czesław, Czech, Czechasz, Czechoń, Florencjusz, Florenty, Nawoj, Sulpicjusz, Szymon, Teodor
Do końca roku zostało
256 dni

QR Code

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj1725

Russian Federation flag <1%Russian Federation

Do wakacji

Miłej nauki :)

GAnna25_1325 maja 2011r.  uczniowie naszej szkoły wybrali się na lekcje muzealne do Muzeum Czynu Powstańczego na Górze św. Anny. W muzeum zgromadzono różne pamiątki z tamtego okresu, mogliśmy tam zobaczyć bogate zbiory fotografii, mundury kombatanckie, sztandary bojowe oraz ordery i odznaczenia. W zasobach muzeum znajdują się również oryginalne meldunki bojowe i pisemne rozkazy wydawane podczas III Powstania Śląskiego. Jest tu także pokazana broń, którą używali powstańcy podczas walk, m.in. bardzo skuteczne przenośne działka. W głównej sali muzeum pan przewodnik opowiadał nie tylko przebieg powstań śląskich , lecz historię tej ziemi od XVI w.  Za naszymi plecami roztaczała się  dekoracja prezentująca archiwalne  zdjęcia. Bezustannie słychać odgłosy strzałów z broni, wybuchy oraz turkot pociągów, co wywarło ogromne wrażenia na dzieciach.

Następnie odbyła się projekcja multimedialna przedstawiająca życie motyli. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy na temat tych owadów, podziwialiśmy niezwykłe okazy o barwnych skrzydłach lub dziwne kokony i poczwarki.

Po wizycie w muzeum wybraliśmy się do amfiteatru i na własne oczy zobaczyliśmy ten największy w Europie  teatr na wolnym powietrzu. Obejrzeliśmy również pomnik błogosławionego Jana Pawła II. Znaleźliśmy też czas ,by kupić pamiątki typowe dla tego pielgrzymkowego sanktuarium.

Wycieczka była ciekawa, mimo że wielu z nas często odwiedza Górę św. Anny, by brać udział w uroczystościach kościelnych.