Najnowsze zdjęcia

Z kalendarza

Dzisiaj jest
Piątek
4 lipca 2025
Imieniny obchodzą
Ageusz, Alfred, Aurelian, Elżbieta, Innocenty, Innocenta, Józef, Julian, Malwina, Malwin, Odo, Teodor, Wielisław
Do końca roku zostało
181 dni

QR Code

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj989
mod_vvisit_counterWczoraj6390
mod_vvisit_counterW tygodniu25167
mod_vvisit_counterW miesiącu19766
mod_vvisit_counterOgółem9725639

Twoje IP: 216.73.216.248
MOZILLA 5.0,

Do wakacji

Miłej nauki :)

krapkowice_169 października 2014 r. po raz piąty kolejna  klasa IV pojechała z panią dyrektor Joanną Bęben i nauczycielką historii panią Katarzyną Damrat na wycieczkę do Krapkowic. Celem było zwiedzanie średniowiecznej baszty, będącej niegdyś jedną z bram wjazdowych do tego miasta, oraz poznanie produkcji i samodzielny wyrób papieru czerpanego. Pani  Majchrzak, jak zwykle ciekawie i z humorem, opowiedziała dzieciom  historię tego miejsca, opisała dawne sposoby produkcji papieru, a następnie pokazała, jak się robi papier czerpany. Potem wszyscy uczestnicy musieli osobiście zrobić sobie kartkę  papieru czerpanego. W tym roku dzieci wyjątkowo były pełne obaw, co je czeka, ale pani Majchrzak pomagała wszystkim w wykonaniu kartki. W przygotowanej balii z masą papierową były wsypane kolorowe kwiaty i trawy, dlatego kartki wyszły wyjątkowo piękne. Następnie zwiedzaliśmy niewielkie muzeum, w którym uczniowie zobaczyli wiele ciekawych eksponatów: stary kołowrotek, maselnice, japońskie parasolki, adapter, szkolną tabliczkę, pełniącą dawniej rolę zeszytu i inne. Potem na specjalnej prasie pani Majchrzak odbiła suchą pieczęć Krapkowic na dużej kartce papieru czerpanego. Uczniowie dostali ją na pamiątkę, by mogli zawiesić ją w klasie. W tym roku pogoda  szczególnie dopisała,  obejrzeliśmy panoramę Krapkowic i okolic ze szczytu baszty. Zachęcamy do odwiedzenia Baszty,  ponieważ warto poznawać historię i kulturę własnego regionu.