Najnowsze zdjęcia

Z kalendarza

Dzisiaj jest
Niedziela
1 września 2024
Imieniny obchodzą
Bronisław, Bronisz, Bronisława, Idzi
Do końca roku zostało
122 dni

QR Code

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj1020
mod_vvisit_counterWczoraj2800
mod_vvisit_counterW tygodniu19333
mod_vvisit_counterW miesiącu1020
mod_vvisit_counterOgółem8604587

Twoje IP: 13.59.241.75
MOZILLA 5.0,

Narodowość Gości

Poland flag 66%Poland
United States flag 8%United States
China flag 2%China
Germany flag 1%Germany
Russian Federation flag <1%Russian Federation

Do wakacji

Miłej nauki :)

 

Załączniki:
PlikRozmiar
Pobierz (regulamin dzieci.doc)Regulamin dla dzieci187 Kb
Pobierz (regulamin dorosli_jg.doc)Regulamin dla dorosłych182 Kb

emys_121 lutego uczniowie klas I-III uczestniczyli w zajęciach kulinarnych z robotem o imieniu Emys w ramach innowacji "Z angielskim na tik-topie'', łącząc przy tym naukę języka obcego. Celem zajęć było przybliżenie uczniom słownictwa na temat owoców a także współpraca z Robotem Emys, który krok po kroku tłumaczył w języku angielskim w jaki sposób przygotować koktajle. Były to smaczne napoje przyrządzone z różnych owoców. Wspólna praca zaowocowała dużą porcją zdrowego, naturalnego deseru w postaci kolorowego koktajlu. Efekty pracy podziwiali wszyscy nauczyciele i uczniowie, którzy zostali poczęstowani niezwykłymi przysmakami.

podroze_4Kolejny raz uczniowie klasy 3 realizują Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „CZYTAM Z KLASĄ  LEKTURKI SPOD CHMURKI – EDYCJA III”. Projekt ten wspiera rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I – III. Celem projektu jest między innymi rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej, rozwijanie aktywności czytelniczej, doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania. Tegoroczna edycja jest pod hasłem - „Poznajemy zawody”, dlatego też uczniowie podczas jego realizacji zgłębiają wiedzę na temat cech i kompetencji osób wykonujących różne zawody. Dzięki małym i dużym podróżom, które odbyły się w towarzystwie psa Lampo – bohatera lektury R. Pisarskiego „O psie, który jeździł koleją", uczniowie wzbogacili i poszerzyli wiadomości związane z zawodem kolejarza i maszynisty. Doskonale bawili się w detektywów, odwiedzili Miasto Zawodów. Wykonali zakładki, których dekoracja zawierała elementy nawiązujące do omawianej przez nas lektury. Ponadto zaprojektowali gry planszowe poświęcone podróżom. To dopiero początek naszej przygody z tym projektem - czeka nas jeszcze wiele przygód i ciekawych zadań.

III Ogólnopolski Konkurs dla dzieci na rymowankę o bezpieczeństwie w gospodarstwie rolnym. W załączeniu przesyłam Państwu regulamin konkursu, formularz zgłoszeniowy oraz plakat z prośbą o upowszechnienie konkursu wśród uczniów. Uczestnikami konkursu mogą być dzieci urodzone w latach 2008 - 2011, których przynajmniej 1 rodzic/opiekun prawny podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników w okresie przyjmowania zgłoszeń do konkursu. Zadanie konkursowe polega na ułożeniu rymowanki (min. 4 wersy), w której muszą się znaleźć przynajmniej 4 słowa z niżej wymienionych:
upadek, przyczyna, prewencja, zdrowie, buty, ślisko, bezpieczeństwo, wchodzić. TERMIN: 15.03.2022 r. /liczy się data stempla pocztowego/.

Załączniki:
PlikRozmiar
Pobierz (zał nr 1 regulamin.pdf)Regulamin konkursu2279 Kb
Pobierz (zał. nr  2 plakat rymowanka 2022.pdf)Plakat657 Kb
Pobierz (Formularz zgłoszeniowy do III Ogólnopolskiego Konkursu dla Dzieci na Rymowankę.p)Formularz zgłoszeniowy235 Kb

Szanowni Pedagodzy i Rodzice,

z inicjatywy jednego z opolskich posłów Sejm w projekcie ustawy budżetowej na rok 2022 zmniejszył część oświatowej subwencji ogólnej przeznaczoną na naukę języków mniejszości narodowych i etnicznych o niemal 40 mln PLN. Zapowiedziano również kolejne cięcia w kolejnych latach. Argumentem miał być brak finansowania przez Niemcy nauki języka polskiego dla mieszkających tam Polaków. Tezę tę obaliła Ambasada Niemiec przekazując informację o znaczącym finansowaniu przez władze landowe i samorządowe nauki języka polskiego w Niemczech (kliknij TUTAJ). Przeciw takiemu podejściu do tematu zaprotestowała też część organizacji polonijnych w Niemczech (kliknij TUTAJ ). Ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła. O jej ewentualnych konsekwencjach dla szans edukacyjnych naszych dzieci, dla ich przyszłości zawodowej, ale też dla naszych szkół nie musimy chyba przekonywać. W roku 2021 na funkcjonowanie 5 szkół podstawowych na terenie gminy wydatkowano 11 mln zł, z czego 2,8 mln zł to właśnie owa „subwencja mniejszościowa”, a z nauki języka niemieckiego jako języka mniejszości korzysta w naszej gminie 372 uczniów.

Rozumiem zatem doskonale obawy rodziców, ale też pracowników oświaty w naszej gminie, co do przyszłości w obliczu zapowiadanych cięć. Obawy te podzielają rodzice w całym regionie, ale też przedsiębiorcy, którzy cenią sobie dobrze wykształcone językowo kadry w naszym regionie. Dlatego rodzice uruchomili akcję zbierania podpisów pod petycją on-line do władz centralnych w tej sprawie:

kliknij - PODPISZ PETYCJĘ

Zachęcam do podpisania się pod tą petycją wszystkich, którzy uważają że cięcia są zagrożeniem dla przyszłości naszych dzieci, ale także sieci szkół w gminie.

Tomasz H. Kandziora

Wójt Gminy Reńska Wieś

Więcej artykułów…