Z kalendarza

Dzisiaj jest
Piątek
19 kwietnia 2024
Imieniny obchodzą
Adolf, Adolfa, Adolfina, Alf, Cieszyrad, Czesław, Czech, Czechasz, Czechoń, Leon, Leontyna, Pafnucy, Tymon, Werner, Włodzimierz
Do końca roku zostało
257 dni

QR Code

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj623
mod_vvisit_counterWczoraj3230
mod_vvisit_counterW tygodniu15907
mod_vvisit_counterW miesiącu72086
mod_vvisit_counterOgółem8081138

Twoje IP: 18.226.185.207
,

Narodowość Gości

Poland flag 66%Poland
United States flag 8%United States
China flag 2%China
Germany flag 1%Germany
Russian Federation flag <1%Russian Federation

Do wakacji

Miłej nauki :)

 

Załączniki:
PlikRozmiar
Pobierz (regulamin dzieci.doc)Regulamin dla dzieci187 Kb
Pobierz (regulamin dorosli_jg.doc)Regulamin dla dorosłych182 Kb

emys_121 lutego uczniowie klas I-III uczestniczyli w zajęciach kulinarnych z robotem o imieniu Emys w ramach innowacji "Z angielskim na tik-topie'', łącząc przy tym naukę języka obcego. Celem zajęć było przybliżenie uczniom słownictwa na temat owoców a także współpraca z Robotem Emys, który krok po kroku tłumaczył w języku angielskim w jaki sposób przygotować koktajle. Były to smaczne napoje przyrządzone z różnych owoców. Wspólna praca zaowocowała dużą porcją zdrowego, naturalnego deseru w postaci kolorowego koktajlu. Efekty pracy podziwiali wszyscy nauczyciele i uczniowie, którzy zostali poczęstowani niezwykłymi przysmakami.

podroze_4Kolejny raz uczniowie klasy 3 realizują Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „CZYTAM Z KLASĄ  LEKTURKI SPOD CHMURKI – EDYCJA III”. Projekt ten wspiera rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I – III. Celem projektu jest między innymi rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej, rozwijanie aktywności czytelniczej, doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania. Tegoroczna edycja jest pod hasłem - „Poznajemy zawody”, dlatego też uczniowie podczas jego realizacji zgłębiają wiedzę na temat cech i kompetencji osób wykonujących różne zawody. Dzięki małym i dużym podróżom, które odbyły się w towarzystwie psa Lampo – bohatera lektury R. Pisarskiego „O psie, który jeździł koleją", uczniowie wzbogacili i poszerzyli wiadomości związane z zawodem kolejarza i maszynisty. Doskonale bawili się w detektywów, odwiedzili Miasto Zawodów. Wykonali zakładki, których dekoracja zawierała elementy nawiązujące do omawianej przez nas lektury. Ponadto zaprojektowali gry planszowe poświęcone podróżom. To dopiero początek naszej przygody z tym projektem - czeka nas jeszcze wiele przygód i ciekawych zadań.

III Ogólnopolski Konkurs dla dzieci na rymowankę o bezpieczeństwie w gospodarstwie rolnym. W załączeniu przesyłam Państwu regulamin konkursu, formularz zgłoszeniowy oraz plakat z prośbą o upowszechnienie konkursu wśród uczniów. Uczestnikami konkursu mogą być dzieci urodzone w latach 2008 - 2011, których przynajmniej 1 rodzic/opiekun prawny podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników w okresie przyjmowania zgłoszeń do konkursu. Zadanie konkursowe polega na ułożeniu rymowanki (min. 4 wersy), w której muszą się znaleźć przynajmniej 4 słowa z niżej wymienionych:
upadek, przyczyna, prewencja, zdrowie, buty, ślisko, bezpieczeństwo, wchodzić. TERMIN: 15.03.2022 r. /liczy się data stempla pocztowego/.

Załączniki:
PlikRozmiar
Pobierz (zał nr 1 regulamin.pdf)Regulamin konkursu2279 Kb
Pobierz (zał. nr  2 plakat rymowanka 2022.pdf)Plakat657 Kb
Pobierz (Formularz zgłoszeniowy do III Ogólnopolskiego Konkursu dla Dzieci na Rymowankę.p)Formularz zgłoszeniowy235 Kb

Szanowni Pedagodzy i Rodzice,

z inicjatywy jednego z opolskich posłów Sejm w projekcie ustawy budżetowej na rok 2022 zmniejszył część oświatowej subwencji ogólnej przeznaczoną na naukę języków mniejszości narodowych i etnicznych o niemal 40 mln PLN. Zapowiedziano również kolejne cięcia w kolejnych latach. Argumentem miał być brak finansowania przez Niemcy nauki języka polskiego dla mieszkających tam Polaków. Tezę tę obaliła Ambasada Niemiec przekazując informację o znaczącym finansowaniu przez władze landowe i samorządowe nauki języka polskiego w Niemczech (kliknij TUTAJ). Przeciw takiemu podejściu do tematu zaprotestowała też część organizacji polonijnych w Niemczech (kliknij TUTAJ ). Ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła. O jej ewentualnych konsekwencjach dla szans edukacyjnych naszych dzieci, dla ich przyszłości zawodowej, ale też dla naszych szkół nie musimy chyba przekonywać. W roku 2021 na funkcjonowanie 5 szkół podstawowych na terenie gminy wydatkowano 11 mln zł, z czego 2,8 mln zł to właśnie owa „subwencja mniejszościowa”, a z nauki języka niemieckiego jako języka mniejszości korzysta w naszej gminie 372 uczniów.

Rozumiem zatem doskonale obawy rodziców, ale też pracowników oświaty w naszej gminie, co do przyszłości w obliczu zapowiadanych cięć. Obawy te podzielają rodzice w całym regionie, ale też przedsiębiorcy, którzy cenią sobie dobrze wykształcone językowo kadry w naszym regionie. Dlatego rodzice uruchomili akcję zbierania podpisów pod petycją on-line do władz centralnych w tej sprawie:

kliknij - PODPISZ PETYCJĘ

Zachęcam do podpisania się pod tą petycją wszystkich, którzy uważają że cięcia są zagrożeniem dla przyszłości naszych dzieci, ale także sieci szkół w gminie.

Tomasz H. Kandziora

Wójt Gminy Reńska Wieś

Więcej artykułów…