Najnowsze zdjęcia

Z kalendarza

Dzisiaj jest
Sobota
19 kwietnia 2025
Imieniny obchodzą
Adolf, Adolfa, Adolfina, Alf, Cieszyrad, Czesław, Czech, Czechasz, Czechoń, Leon, Leontyna, Pafnucy, Tymon, Werner, Włodzimierz
Do końca roku zostało
257 dni

QR Code

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj3901
mod_vvisit_counterWczoraj5451
mod_vvisit_counterW tygodniu25306
mod_vvisit_counterW miesiącu81031
mod_vvisit_counterOgółem9316025

Twoje IP: 18.221.231.89
MOZILLA 5.0,

Do wakacji

Miłej nauki :)

zabawa_6Za nami miesiąc październik, który przyniósł nam rozpoczęcie dwóch projektów logopedycznych. Nad wszystkim czuwa nasza Pani logopeda mgr Judyta Wójcik. Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Alfabet Logopedyczny” to wesołe zadania o tematyce logopedycznej opracowane przez Panią mgr Renatę Kolos - Laskowską. Do każdej litery alfabetu przypisane jest jedno zadanie. Zrealizowaliśmy do tej pory już trzy, modyfikując je do naszych potrzeb (na co pozwala autorka projektu). Były to:

  1. A – Ale plama (robienie kleksów z farby za pomocą słomki. Dzieci dmuchały na farbę przez słomkę tworząc przeróżne, fantastyczne wzory. Powstały nawet obrazy, w grupie Biedronki, pt.„Jesienny las” – zamiast kleksów dzieci uformowały z farby drzewa na przygotowanej wcześniej kartce, pomalowanej farbami w jesiennych barwach).
  2. B – biedronka (przenoszenie kropek biedronki przy pomocy słomki, bez użycia rąk. U nas biedronki zastąpiły jeżyki, a kropki – jabłuszka).
  3. C – Celinka (kolorowanka, którą dzieci kolorowały wspólnie z logopedą – najpierw wypowiadały wyrazy dźwiękonaśladowcze przypisane
    do poszczególnych elementów obrazka, a później kolorowały).

Drugi program autorstwa Pani mgr Beaty Racek to logopedyczny program profilaktyczny „Oddycham nosem cały rok”. W ramach tego programu dzieci zapoznały się z wesołą pacynką Nosalkiem, który podczas każdych zajęć przypominał o prawidłowym oddychaniu. Przedszkolaki dowiedziały się jak wygląda prawidłowe oddychanie, co daje nam oddychanie przez nos, jaką funkcję pełni nos, jakie są konsekwencje nieprawidłowego oddychania. Wysłuchiwały opowiadań Nosalka, mierzyły się z przygotowanymi przez niego wyzwaniami i wesoło się przy tym bawiły. W listopadzie kontynuujemy projekty o czym na pewno poinformujemy!