7 czerwca 2019 roku uczniowie, nauczyciele Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Pokrzywnicy oraz goście wzięli udział w ogólnopolskiej akcji „JAK NIE CZYTAM, JAK CZYTAM”. Została ona zorganizowana przez redakcję miesięcznika „Biblioteka w szkole”. Głównym celem było budowanie pozytywnego wizerunku książki, tak by czytanie kojarzyło się z czymś przyjemnym, z relaksem, wolnym czasem i rozrywką. Akcja miała zachęcić tych uczniów, którzy nie odkryli radości z czytania, a książkę wciąż traktują jako przykry obowiązek. Mieli się przekonać, że czytała nie tylko garstka najlepiej uczących się rówieśników, ale wszyscy – łącznie z nauczycielami, pracownikami szkoły i gośćmi. Wszyscy spotkali się w sali gimnastycznej, aby wspólnie przeczytać fragmenty swoich ulubionych książek. Następnie została przedstawiona prezentacja multimedialna „Powody, dla których warto czytać książki”. Zebrani mogli uzupełnić mapy myśli „Książka to…” oraz „Lubię czytać, bo”. Mamy nadzieję, że uczniowie, którzy odnaleźli radość z czytania, będą także czytelnikami w dorosłym życiu.
|
21 maja 2019 roku odbył się koncert uczniów Państwowej Szkoły Muzycznej 1st. w Kędzierzynie Koźlu, w tym uczennicy z klasy piątej Barbary W. Uczniowie ZSP w Pokrzywnicy mieli okazję poznać różnego rodzaju instrumenty dęte, drewniane oraz blaszane. Nauczyciele szkoły muzycznej zachęcali do wzięcia udziału w naborze na rok szkolny 2019/2020.
22 maja 2019 roku w Publicznej Szkole Podstawowej w Pokrzywnicy uczniowie mieli okazję zobaczyć, dotknąć, a nawet wziąć na ręce okazy węży dusicieli z całego świata. Przybyli do szkoły entuzjaści hodowli tych bardzo oryginalnych gadów, zaprezentowali boa dusiciela, węża meksykańskiego, pytona tygrysiego, a nawet albinosa, który charakteryzuje się bardzo jasnym ubarwieniem. Bardzo ciekawie opowiadali o ich środowisku życia, budowie, obyczajach, sposobie odżywiania. Uczniowie mogli sprawdzić, czy są one suche, czy wilgotne, gładkie, czy szorstkie, czy mają oczy, uszy, zęby. Niektórzy z nich odważnie wzięli je na ręce pokonując swój strach. Wizyta była bardzo ciekawą lekcją biologii oraz ekologii. Pokazy zwierząt, szczególnie egzotycznych, uczą ich anatomii, sposobów poruszania się, rozmnażania, ale także szacunku do każdego organizmu, bo jest on częścią naszej planety, równie ważnym jak człowiek.
Uczniowie z Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Pokrzywnicy po raz kolejny wzięli udział w ogólnopolskiej akcji organizowanej przez Fundację Ekologiczną ARKA „Listy dla Ziemi”. Pisali oni listy skierowane do dorosłych. Ma to przynieść korzyść Ziemi w postaci zmiany zachowania mieszkańców, pojedynczych osób. Dzieci widzą ich niewłaściwe zachowanie. Mówią, że niektórzy wywożą śmieci do lasu, palą w domowych piecach plastiki, nie segregują odpadów. W swoich listach proszą, by przynajmniej spróbowali zmienić swoje dotychczasowe przyzwyczajenia. Młodzi ludzie postępują spontanicznie i chętnie przekonują się do zmian. W szkole zdobywają wiedzę na temat zachowania proekologicznego. Wiedzą, jak każdego dnia można pomagać naszej planecie. Wybrany został najbardziej wartościowy list napisany przez uczennicę klasy VI Natalię Nosol. Został on wysłany do organizatora akcji i weźmie udział w KONKURSIE NA NAJPIĘKNIEJSZY LIST DLA ZIEMI 2019. Mamy nadzieję, że napisane listy przyczynią się do poprawy stanu świadomości. Wszyscy mamy dbać o Ziemię, aby był piękna także dla przyszłych pokoleń.
„Tydzień dla Ziemi” – pod tym hasłem realizowany był wśród uczniów klas I – III Publicznej Szkoły Podstawowej w Pokrzywnicy projekt ekologiczny. Głównym założeniem tego projektu było wykształcenie w uczniach zachowań i postaw proekologicznych. Projekt rozpoczął się od prezentacji multimedialnej i filmu ekologicznego, który zwracał uwagę na sposoby segregacji śmieci, sposoby dbania o czystość rzek i powietrza. Dużą uwagę poświęcono także pszczołom, które są niezmiernie ważne dla całej przyrody, Uczniowie zapoznali się z informacjami i ciekawostkami o tych owadach. Kolejnego dnia dzieci pracując w grupach przygotowywały plakat ekologiczny „Ziemia za 100 lat”. Grupy wspólnie zdecydowały czy będzie do planeta piękna, zdrowa, czy też zdewastowana. Trzeci dzień projektu poświęcony było sposobom wykorzystania surowców wtórnych. Uczniowie z wykorzystaniem zebranych materiałów wykonywali ekologiczne zabawki. Dzieci wykazały się ogromna kreatywnością, a przygotowane pracy znalazły się na szkolnej wystawie. Ostatni dzień projektu był równie atrakcyjny jak dni poprzednie. Tego dnia uczniowie mogli swoją kreatywność ukazać i przez chwilę zamienić się w projektantów mody. Dzieci pracując w grupach, z zebranych materiałów przygotowywały strój ekologiczny dla jednej osoby. Następnie odbył się ekologiczny pokaz mody. W dalszej części tego dnia uczniowie wzięli udział w ogólnopolskiej akcji organizowanej przez Fundację Arka „Listy dla Ziemi”. Pierwszaki rysowały przesłanie ekologiczne a klasa II i III swoje troski i obawy o naszą planetę wyraziły w formie listu.Na zakończenie realizacji projektu na terenie szkolnym zostało zasadzone symboliczne drzewko, które będzie przypominało wszystkim i każdemu z osobna o konieczności podejmowania działań ekologicznych.
W dniach 27-29 maja 2019r. uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej w Pokrzywnicy odwiedzili Warszawę. Była to bardzo ciekawa, obfitująca w atrakcje, wycieczka. Już pierwszego dnia, zaraz po przyjeździe, uczniowie zwiedzili Park Łazienkowski. Następnie spacerowali po niezwykle ciekawym ogrodzie, usytuowanym na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Kolejną atrakcją tego dnia była wizyta i zajęcia w Centrum Nauki Kopernik. Drugiego dnia uczniowie zwiedzali plac Zamkowy, wnętrza Zamku Królewskiego, Rynek Starego Miasta, Krakowskie Przedmieście oraz zobaczyli zmianę warty przed Grobem Nieznanego Żołnierza. Jednak największe wrażenie zrobiła na uczniach przejażdżka metrem, a następnie zwiedzanie Stadionu Narodowego z przewodnikiem. Ostatni dzień to zwiedzanie rezydencji Jana III Sobieskiego w Wilanowie. Oprócz poznawania ciekawych miejsc w stolicy uczniowie mieli okazję w ciągu trzech dni miło i ciekawie spędzić wspólnie czas. Takie sytuacje pozwalają na integrację i pogłębianie przyjaźni.
Dnia 27 maja 2019 roku o godzinie 13.00 w Publicznym Przedszkolu w Pokrzywnicy przy Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Pokrzywnicy odbył się IX Konkurs Piosenki Języka Mniejszości Narodowej – niemieckiego pt. „Deutsch lernen macht Spaß”. Głównym celem konkursu było propagowanie nauki języka niemieckiego poprzez formę piosenki. W konkursie wzięło udział 40 przedszkolaków, którzy przybyli w towarzystwie rodziców i nauczycieli z różnych miejscowości naszego powiatu: Większyc, Poborszowa, Reńskiej Wsi, Kędzierzyna – Koźla, Łan, Łężec i Pokrzywnicy. Uczestnicy konkursu zaprezentowali dowolny utwór, wykazując się poprawnością językową oraz ogólnym wrażeniem artystycznym. Występy przedszkolaków oceniało jury w składzie:
1. Gabriela Jelitto-Piechulik
2. Mariola Majnusz - Stadnik
3. Krystyna Przezdzienk-Grzybek
Komisja uznała, że wymagane kryteria zostały spełnione przez wszystkich przedszkolakówi po naradzie wyróżniła wszystkie dzieci przyznając im pierwsze miejsce. Występujący zostali nagrodzeni gromkimi brawami publiczności. Uczestnikom konkursu oraz ich opiekunom przyznano dyplom za udział, a zwycięzców nagrodzono medalami oraz statuetkami. W trakcie obrad Jury na zaproszonych gości czekał słodki poczęstunek. Organizatorzy konkursu pragną podziękować Urzędowi Gminy Reńska Wieś za ufundowanie nagród.
|
|