Z kalendarza

Dzisiaj jest
Poniedziałek
27 maja 2019
Imieniny obchodzą
Beda, Izydor, Jan, Juliusz, Lucjan, Magdalena, Radowit
Do końca roku zostało
219 dni

Logowanie



Obecni na stronie

  • [Bot]
  • [Google]
Teraz online:
  • Gości: 1
  • Robotów: 2

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj314
mod_vvisit_counterWczoraj1981
mod_vvisit_counterW tygodniu314
mod_vvisit_counterW miesiącu58483
mod_vvisit_counterOgółem2544946

Twoje IP: 34.229.151.87
,

Aktywni Użytkownicy

User Stats
Online : Brak Online
5 ostatnio zalogowanych
administrator Administrator  
2019-05-26 22:20:20
Member Joanna Bęben  
2019-05-19 15:28:58
Member Katarzyna  
2018-11-04 18:41:31
Member TomekPopek21  
2017-04-20 15:44:58
Member radekpopiell  
2016-12-08 19:40:48

Narodowość Gości

Poland flag 66%Poland
United States flag 8%United States
China flag 2%China
Germany flag 1%Germany
Russian Federation flag <1%Russian Federation

Do wakacji

Miłej nauki :)

nawyki_1Stare przysłowie mówi: „Czym skorupka za młodu nasiąknie…”. Dużo w nim racji. Dzieci uczą się zachowań dorosłych i ich naśladują. To czego nauczą się w dzieciństwie, będą przestrzegać w dorosłym życiu. Dlatego tak ważne jest wyrabianie odpowiednich nawyków żywieniowych od najmłodszych lat, aby stosować je w dorosłym życiu. Obserwując sposób odżywiania uczniów, czasem jesteśmy przerażeni ilością chipsów, batonów, cukierków, jakie zjadają. Dorośli także popełniają błędy żywieniowe.  Jedzą za dużo węglowodanów, słodyczy, tłustych potraw. W klasie IV omawiane są zagadnienia dotyczące właściwego odżywiania się. Uczniowie uczą się, że musimy zjadać produkty, które zawierają wszystkie składniki odżywcze: cukry w: owocach, chlebie, ziemniakach, grochu, białko w: mięsie, mleku i jego przetworach, rybach, tłuszcze w: oleju, maśle, margarynie, witaminy, wodę i sole mineralne w: świeżych owocach i warzywach. Bardzo ważne jest śniadanie, ponieważ daje energię na cały dzień. Dzieci, aby utrwalić swoje wiadomości, żeby stały się one umiejętnością dokonywania właściwych wyborów, wykonały plakaty  „Prawidłowy jadłospis dziecka”. Prace są bardzo estetyczne, pomysłowe, kolorowe, przyciągają uwagę wielu dzieci i nauczycieli. Najważniejsze, aby w codziennym życiu stosować zasady prawidłowego odżywiania poznane w szkole. Żeby odżywiać się nie tylko smacznie, ale przede wszystkim zdrowo!!!

sposob na nude_1Bardzo często słyszy się, że dzieci i młodzież się nudzą, pomimo tego, że wokół jest tyle atrakcji. W ramach lekcji bibliotecznych dyskutowaliśmy na temat, czy książka może być sposobem na nudę. Zdania były podzielone. Oczywiście, ci którzy lubią czytać, dla których „ dzień bez czytania, to dzień stracony”, uważają, że czytając interesującą książkę nie ma mowy o nudzie. Inni z kolei udowadniali, że samo czytanie jest nudnym zajęciem w porównaniu z grą w piłkę nożną, jazdą na rowerze, grami komputerowymi, oglądaniem telewizji. Osoby lubiące czytać przytoczyły mnóstwo argumentów, że warto czytać, że jest to mile spędzony czas. Czytanie to rozwijanie wyobraźni, kształtowanie nawyków ortograficznych, poszerzanie zasobu słów, „wycieczki” w odległe, nieznane lądy i oceany, wzruszanie się, bawienie, smucenie z bohaterami, przeżywanie wspaniałych przygód. Książki to także skarbnica wiedzy z różnych dziedzin, to źródło informacji na każdy przedmiot i nie tylko. Następnie uczniowi wykonali plakaty- projekty okładek swoich ulubionych książek. Okazało się, że lubią czytać historie wesołe, opowiadające o pierwszych przyjaźniach, miłościach. Kilka prac było o przygodach Mikołajka i Koszmarnego Karolka. Dziewczyny przedstawiły książki lubiane przez młodzież autorstwa Hanny Ożegowskiej, Krystyny Siesickiej, Ewy Nowackiej. Prace są estetyczne i pomysłowe. Wystawione są w bibliotece i chętnie są oglądane przez wszystkich odwiedzających.

drzewko_1W ramach Programu Szkoły Promującej Zdrowie, na lekcjach wychowawczych uczniowie dyskutowali o swoich słabych i mocnych stronach. Okazało się, że zarówno dorosłym, jaki i dzieciom i młodzieży, łatwiej jest mówić o wadach niż o swoich zaletach. Wielką trudność sprawiło nazwanie swoich zalet. Trzeba stale powtarzać, że każdy człowiek je posiada. Nawet uczniowie mający trudności z własna dyscypliną, potrafią być świetnymi organizatorami różnych działań na terenie szkoły i poza nią. Uczniowie nieśmiali chętnie pomagają słabszym, są życzliwi, koleżeńscy. Przykłady można mnożyć. Następnie wykonaliśmy DRZEWKO NASZYCH ZALET, na którym w formie liści zawiesiliśmy nasze zalety. Okazało się, że każdy znalazł cechę, która może się pochwalić. Wielu uczniów napisało, że są koleżeńscy, pomocni kolegom i rodzicom, że potrafią, rozbawić klasę, że systematycznie przygotowują się do lekcji. Najważniejsze, żeby zalet było więcej niż wad, bo wtedy łatwiej wszystkim się żyje w szkole i w domu!!!

1 kwiecien_31 kwietnia to nie tylko dzień dowcipów i żartów. Tego dnia w szkole w Łężcach zorganizowano zabawy uświadamiające dzieciom wpływ zachowań agresywnych na odczucia otaczających nas ludzi. Zabawy te przeprowadziła p. Krystyna Fartuch w ramach kolejnych zadań ujętych w szkolnym Programie Promocji Zdrowia. Zabawą rozpoczynającą nasze spotkanie było dokończenie zdania  „Najmilszą rzeczą,  jaka mi się przydarzyła w tym tygodniu, było…” . Dzieci chętnie kończyły to zdanie. Dla jednych miłą rzeczą było otrzymanie 5, dla innych przyjęcie urodzinowe koleżanki, ale dla większości – najmilszą rzeczą była wiadomość o czekającej nas wycieczce. Kolejna  zabawa, która wywołała wiele emocji to zabawa – „Nadajnik – zagłuszacz – odbiornik”.  Nadajnik przekazywał informacje odbiornikowi, a zagłuszacz uniemożliwiał tę czynność. Dzieci, dzięki tej zabawie,  zrozumiały, że praca w nadmiernym hałasie nie pozwala nam odbierać informacji  tak jak należy  i jest szkodliwa dla naszego zdrowia.   „Podróż do Krainy Wściekłości”  to zabawa, gdzie dzieci w czasie czytanej historyjki naśladowały ruchem treść opowiadania. Uczniowie z ogromnym zaangażowaniem  włączyli się we wszystkie zabawy. Na zakończenie  każdy dostał zielony listek, na którym napisał zalety dobrego człowieka. Z listków tych utworzyliśmy „Drzewko zalet”, które zostało wyeksponowane na szkolnym korytarzu.

spotkanie z DFK_2W ramach przybliżenia uczniom naszej szkoły pracy organizacji działających na naszym terenie, zorganizowane zostało spotkanie przedstawicieli Towarzystwa Społeczno-Kulturalnego Niemców na Śląsku Opolskim z uczniami klasy szóstej. Zajęcia odbyły się w poniedziałek, 28 marca, na siódmej godzinie lekcyjnej. W spotkaniu wzięło udział dwóch przedstawicieli TSKN z Pokrzywnicy, a byli to: pan Franciszek Juraszek, wieloletni członek zarządu mniejszości niemieckiej oraz pan Jan Smarzoch, obecny przewodniczący zarządu. Panowie odpowiadali na zadawane przez uczniów, niejednokrotnie trudne pytania, poszerzając tym samym ich wiedzę na temat struktur i działalności TSKN w Pokrzywnicy. W ramach podsumowania zajęć wszyscy obecni obejrzeli przygotowaną prezentację dzięki której nowo nabyta wiedza została usystematyzowana i utrwalona. Dziękujemy za przyjęcie naszego zaproszenia!  

konkurs recytatorski_18W dniu 28.03.2011 r. odbyły się eliminacje szkolne Konkursu Recytatorskiego w j. niemieckim pt. „Jugend trägt Gedichte vor”, „Młodzież recytuje poezję”. Konkurs ten odbył się na dla dwóch etapów edukacyjnych: osobno dla klas I-III i klas IV-VI. Każdy z uczestników przygotował jeden wybrany przez siebie i nauczyciela wiersz a następnie wyrecytował go na forum. W jury zasiadali: pan Jan Smarzoch, pan Franciszek Juraszek, pani dyrektor Joanna Bęben, a także obie nauczycielki języka niemieckiego Ewelina Weinkopf i Weronika Łaszewska.

 

Więcej…

Wiosna Lezce_16W poniedziałek na ostatnich lekcjach uczniowie z klas I-III oraz przedszkolaki z Łężec radośnie pożegnały zimę i powitały wiosnę. Przebrani w piękne kolorowe stroje i wesoło umalowani uczniowie przemaszerowali ulicami wioski głośno wykrzykując hasła przepędzające zimę. Na ich czele szła Marzanna przygotowana przez uczniów klasy trzeciej na kółku regionalnym. Uczniowie nieśli również kolorowe gałązki i transparenty żegnające zimną porę roku. Po powrocie na plac szkolny uczniowie ostatecznie przepędzili Marzannę słowami wiersza wyrecytowanego przez jednego z uczniów. Następnie przedszkolaki wesoło powitały wiosnę piosenką a uczniowie klas I i II zaprezentowali wiosenne wiersze. Na koniec wszyscy razem zaśpiewali piosenkę pt. „Wiosna w błękitnej sukience”. Po przywitaniu wiosny uczniowie przypomnieli sobie jakie zmiany zachodzą aktualnie w przyrodzie i szukali oznak wiosny na terenie szkoły.

Więcej artykułów…

Najnowsze zdjęcia

Certyfikaty

Bezpieczna droga

Prognoza pogody

Zadbaj o kręgosłup

QR Code