4 czerwca uczniowie klas I-III wybrali się na wycieczkę do Wrocławia. Pogoda nam sprzyjała. Najpierw przyjechaliśmy na lotnisko. Tam zauważyliśmy startujący samolot. Później zobaczyliśmy odprawę pasażerów oraz strefę zastrzeżoną. Potem pojechaliśmy do Centrum Doświadczeń „Humanitarium”, gdzie bawiliśmy się bardzo długo. Tam też panie zabrały nas do laboratorium, dały nam fartuchy i ochronne okulary. Z barwników i magicznego proszku zrobiliśmy fioletowe, czerwone, zielone i żółte gluciki. Następnie jechaliśmy na stadion. Był ogromny. Z białych krzeseł był ułożony napis „Śląsk Wrocław”. Chcieliśmy grać w piłkę nożną, ale nie było wolno. Potem pojechaliśmy na dworzec kolejowy, aby poznać pracę PKP. Na dworcu każdy kupił sobie kubek ciepłej czekolady. Następnie poszliśmy na rynek. Pani Jola powiedziała nam, że trzeba pogłaskać 3 krasnale, aby mieć szczęście. Los nam sprzyjał i udało nam się je znaleźć. Po chwili zobaczyliśmy piękną fontannę. Na samym końcu poszliśmy do sklepu „Słodkie czary-mary”, gdzie panie pokazywały nam, jak się robi cukierki. Panie miały specjalne rękawiczki, ponieważ masa cukierkowa miała około 140°C. Wiele osób kupiło sobie słodycze. Nasza wycieczka do Wrocławia była udana.
10 czerwca 2013 r. w szkole w Łężcach odbył się II Turniej Językowy „Poliglota”. W zmaganiach językowych brali udział reprezentancii ZS-P w Reńskiej Wsi, ZGS-P w Pawłowiczkach i gospodarze ZS- P w Pokrzywnicy. Dzieci na początku nieco przestraszone po pierwszej konkurencji stwierdziły, że języki obce nie gryzą i w radosnej, spokojnej atmosferze wykonywały kolejne zadania. Wśród konkurencji były: wykonywanie zadań matematycznych i podawanie wyników w języku angielskim albo niemieckim, dopasowanie odpowiednich czasowników oczywiście w języku angielskim i niemieckim do obrazków, dopasowanie miesięcy do odpowiednich pór roku, pokolorowanie obrazka zgodnie z instrukcją w języku obcym. Najwięcej radości przyniosły uczestnikom zadania wykonywane na tablicy multimedialnej. Dzieci losowały listę zakupów i spośród obrazków wybierały te, które znalazły się na ich liście. Kolejnym zadaniem interaktywnym było dopasowywanie podpisów do obrazków. Uczniowie wybierali różnego rodzaju kategorie- ubrania, części ciała, owoce i zwierzęta. Na zakończenie konkursu każda drużyna prezentowała piosenkę albo wiersz w języku angielskim i niemieckim. Wszystkie występy zostały nagrodzone gromkimi brawami. Końcowe wyniki Turnieju Językowego „Poliglota” przedstawiają się następująco:
- I miejsce ZS –P w Reńskiej Wsi
- II miejsce ZS – P w Pokrzywnicy
- III miejsce ZGS – P w Pawłowiczkach
Serdecznie gratulujemy wszystkim uczniom!
Uczestnicy otrzymali pamiątkowe medale ufundowane przez Urząd Gminy i spędzili słodkie chwile częstując się drożdżówkami przygotowanymi przez Radę Rodziców.Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do organizacji i przebiegu II Turnieju Językowego „Poliglota”
Z niewielkim opóźnieniem w szkole w Łężcach odbył się Dzień Matki. W tym roku na mamy czekała niespodzianka. Na zaproszeniach, które wręczały dzieci była informacja, że obowiązuje strój sportowy. Mamy długo zastanawiały się, co też ich pociechy szykują. Wszystko wyjaśniło się 11 czerwca 2013r. Dzieci dla swoich mam przygotowały krótkie występy, wręczyły drobne upominki i zaprosiły na słodki poczęstunek. Gdy mamy nabrały sił , przeszły do zupełnie pustej klasy i wtedy to wyjaśniło się, dlaczego też obowiązuje strój sportowy. Wszystkie mamy zostały zaproszone na krótkie warsztaty taneczne salsy. Całą godzinę mamy spędziły przy rytmach tanecznej muzyki i pod okiem wykwalifikowanego instruktora i tancerza. Zmęczone ale radosne i uśmiechem na twarzy mamy wracały do domu.
28 maja 2013r w siedzibie Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego odbyło się uroczyste wręczenie nagród laureatom etapu wojewódzkiego XV edycji Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego dla Dzieci i Młodzieży, pod hasłem: „Twoja wiedza i czujka czadu w domu, tlenek węgla nic złego nie zrobi nikomu" Do konkursu zostało zgłoszonych 198 prac z całego województwa, które zostały ocenione pod kątem estetyki, zgodności z tematyką, zastosowanych technik i walorów edukacyjnych oraz samodzielności. Pracę Julii Danielewicz uczennicy klasy II Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Pokrzywnicy komisja wysłała razem z dwudziestoma najlepszych prac, do reprezentowania województwa opolskiego na szczeblu centralnym konkursu.
Festyny rodzinne to już tradycja w naszej szkole. Każdego roku pod koniec maja lub na początku czerwca spotykają się uczniowie, nauczyciele, rodzice, dziadkowie, mieszkańcy wsi. W bieżącym roku spotkanie to odbyło się pierwszego czerwca, w Dzień Dziecka. Na wstępie, pani dyrektor Joanna Bęben podziękowała rodzicom, którzy brali aktywny udział w życiu szkoły, chętnie współpracowali z nauczycielami w czasie organizacji imprez i uroczystości. Otrzymali oni DYPLOMY PODZIĘKOWANIA. Dwoje z nich: pani Beata Pazureki Marcin Kozubek otrzymali dyplom PRZYJACIEL SZKOŁY. Następnie dzieci z przedszkola z Pokrzywnicy i Łężec oraz uczniowie klas I – VI popisali się swoimi umiejętnościami wokalnymi, tanecznymi. Recytowali wiersze, śpiewali piosenki w języku polskim, niemieckim oraz w gwarze śląskiej. W przerwach można było poczęstować się pysznym ciastem, kawą, potrawami z grilla. Jesteśmy pewni, że wszyscy spędzili to sobotnie popołudnie w miłej i sympatycznej atmosferze i na pewno spotkamy się znowu za rok.
Pod takim hasłem 27 maja 2013 roku w szkolnej bibliotece odbyło się spotkanie uczniów klas IV- VI, które było poświecone popularyzacji czytania książek i czasopism wśród dzieci i młodzieży oraz roli, jaką pełni w szkole biblioteka. Przedstawiona prezentacja multimedialna przypomniała wszystkim powody, dla których warto, a nawet trzeba czytać. Następnie odbyła się dyskusja „Dlaczego, pomimo wiedzy na temat wartości płynących z lektury, dzieci i dorośli nie czytają?” Według uczniów wielkimi „konkurentami” książek są: komputer, telewizja, a nawet lenistwo, problemy z czytaniem. Uczniowie klasy VI: Denis Behr i Fabian Izaak przeczytali recenzje przeczytanych przez siebie książek. Dla nich ważne jest, aby były w nich: ciekawe przygody, akcja, humor. W dalszej części uczniowie pisali ŻYCZENIA DLA BIBLIOTEKI, aby była często odwiedzana przez dzieci, aby chętnie czytały i korzystały ze wszystkich zbiorów. Na zakończenie odbył się quiz „Wiem, bo czytam”, do którego zgłosili się: Patryk Zmarzły, klasa IV, Jessica Piechulek, klasa V oraz Denis Behr, klasa VI. Odpowiadali oni na pytania w kategoriach:
- 4 odpowiedzi do wyboru
- znajdź pomyłkę w tytule
- uzupełnij tytuł
- uzupełnij zdanie dotyczące biblioteki
- podaj autora ogłoszenia
Wszyscy wykazali się sporą wiedzą na temat książek, ich autorów, pracy biblioteki. Chciałabym, aby czas spędzony w bibliotece wpłynął na uczniów, aby wzięli przykład z kolegów i koleżanek, dla których czytanie jest ważne i dostarcza wielu wrażeń.
Pod takim hasłem 27 maja 2013 roku w szkolnej bibliotece odbyło się spotkanie uczniów klas IV- VI, które było poświecone popularyzacji czytania książek i czasopism wśród dzieci i młodzieży oraz roli, jaką pełni w szkole biblioteka. Przedstawiona prezentacja multimedialna przypomniała wszystkim powody, dla których warto, a nawet trzeba czytać. Następnie odbyła się dyskusja „Dlaczego, pomimo wiedzy na temat wartości płynących z lektury, dzieci i dorośli nie czytają?” Według uczniów wielkimi „konkurentami” książek są: komputer, telewizja, a nawet lenistwo, problemy z czytaniem. Uczniowie klasy VI: Denis Behr i Fabian Izaak przeczytali recenzje przeczytanych przez siebie książek. Dla nich ważne jest, aby były w nich: ciekawe przygody, akcja, humor. W dalszej części uczniowie pisali ŻYCZENIA DLA BIBLIOTEKI, aby była często odwiedzana przez dzieci, aby chętnie czytały i korzystały ze wszystkich zbiorów. Na zakończenie odbył się quiz „Wiem, bo czytam”, do którego zgłosili się: Patryk Zmarzły, klasa IV, Jessica Piechulek, klasa V oraz Denis Behr, klasa VI. Odpowiadali oni na pytania w kategoriach:
- 4 odpowiedzi do wyboru
- znajdź pomyłkę w tytule
- uzupełnij tytuł
- uzupełnij zdanie dotyczące biblioteki
- podaj autora ogłoszenia
Wszyscy wykazali się sporą wiedzą na temat książek, ich autorów, pracy biblioteki.
Chciałabym, aby czas spędzony w bibliotece wpłynął na uczniów, aby wzięli przykład z kolegów i koleżanek, dla których czytanie jest ważne i dostarcza wielu wrażeń.
|
|