Z kalendarza

Dzisiaj jest
Piątek
26 kwietnia 2024
Imieniny obchodzą
Artemon, Klaudiusz, Klet, Marcelin, Marcelina, Maria, Marzena, Spycimir
Do końca roku zostało
250 dni

QR Code

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj3659
mod_vvisit_counterWczoraj6599
mod_vvisit_counterW tygodniu20079
mod_vvisit_counterW miesiącu101117
mod_vvisit_counterOgółem8110169

Twoje IP: 3.145.60.29
MOZILLA 5.0,

Narodowość Gości

Poland flag 66%Poland
United States flag 8%United States
China flag 2%China
Germany flag 1%Germany
Russian Federation flag <1%Russian Federation

Do wakacji

Miłej nauki :)

chleb_1Dnia 27.11.2012 uczniowie klas IV-VI uczestniczyli w lekcji języka angielskiego poświęconej pieczeniu chleba. W ramach lekcji uczniowie mieli okazję zobaczyć, dotknąć, a nawet powąchać produkty wykorzystywane przy pieczeniu chleba oraz zapoznali się z ich odpowiednikami w języku angielskim. Uczniowie poznali także nazwy różnych rodzajów pieczywa. Natomiast krótki anglojęzyczny film wprowadził ich w tajniki powstawania chleba. Uczniowie rozwiązywali różne zadania dotyczące pieczenia chleba, a na koniec wykonali słownik obrazkowy odzwierciedlający to, czego nauczyli się podczas lekcji. Klasa IV wykonała ilustracje produktów potrzebnych do wypieku chleba, klasa V przedstawiła różne rodzaje pieczywa, natomiast zadaniem uczniów klasy VI było przedstawienia historyjki opowiadającej o etapach powstawania chleba.

,,Brot öffnet jeden Mund – Chleb otwiera każde ust...”
W ostatnim tygodniu listopada królował w naszej szkole chleb.  Na lekcjach języka niemieckiego w każdej klasie również omawialiśmy ten temat. Stworzyliśmy historyjkę opisującą cały cykl powstawania pieczywa. Całość przedstawilismy w formie obrazków. Uczyliśmy się także słownictwa związanego z chlebem i składnikami niezbędnymi do jego wypieku. Efektem końcowym naszych lekcji było zrobienie mapki pojęciowej oraz słowniczka.

Dnia 23.11.2012 w naszej placówce przeprowadzony został szkolny etap Konkursu Języka Niemieckiego, który pozwolił wyłonić kandydatów do udziału w etapie gminnym. Zakwalifikowały się dwie osoby: Dorothea Gaschin – klasa piąta i Fabian Izaak z klasy szóstej, zdobywając ponad 75% punktów możliwych do uzyskania.

andrzejki_21Hokus – pokus, czary – mary,
niech się spełnią andrzejkowe czary.


29 listopada 2012r. w oddziale zamiejscowym w Łężcach odbyły się andrzejki – wieczór wróżb i zabaw.  W naszej szkole wróżyli sobie wszyscy uczniowie niezależnie od płci na różne tematy. Najczęściej dotyczyły one uczuć, imion przyszłych partnerów, sytuacji materialnej, przyszłych zawodów  czy postępów w nauce. Śmiechom i zabawom nie było końca. Wróżby przygotowane zostały przez MSU pod kierunkiem pani Krystyny Fartuch. Serdecznie dziękujemy mamom z Rady Rodziców za przygotowanie poczęstunku.

zyczliwosc_221 listopada w oddziale zamiejscowym w Łężcach po raz pierwszy obchodzono Światowy Dzień Życzliwości. Celem tej akcji było kształtowanie postawy wzajemnej życzliwości  oraz rozwijanie prawidłowych relacji międzyludzkich. Dzień ten obchodzi się w bardzo prosty sposób, wystarczy uśmiechnąć się i być uprzejmym dla drugiej osoby. Nasze obchody rozpoczęły się już kilka dni wcześniej. Przedstawiciele MSU wraz z opiekunem panią Krystyną Fartuch przygotowali informację-przypominajkę na temat „Co to znaczy być życzliwym?” oraz „drzewko życzeń”, na którym każdy, kto tylko miał ochotę mógł przekazać „miłe słowo” dla życzliwej osoby. 21 listopada p.Krystyna Fartuch przeczytała dzieciom „Bajkę o Ciepłym i Puchatym”. W wyniku dyskusji dzieci doszły do wniosku, iż lepiej żyje się, gdy przekazuje się innym „ciepłe i puchate” niż „zimne i kolczaste”. Następnie wybrały najżyczliwsze osoby. Oto one: NATALIA BEHR, LETYCJA DAMRAT I DOROTA WOŁOCHOWSKA. Tak naprawdę każdy dzień powinien być pełen życzliwości, uśmiechu i wzajemnej sympatii, a nie tylko jeden kalendarzowy dzień.

bezpieczna szkola_6Dnia 15 listopada, klasy IV- VI wzięły udział w debacie PAŃSTWO, PRAWO, SPOŁECZEŃSTWO, OBYWATEL. Była ona pierwszym zadaniem konkursu „ BEZPIECZNA SZKOŁA, BEZPIECZNY UCZEŃ”, w którym uczestniczymy w bieżącym roku szkolnym. Uczniowie dyskutowali na temat państwa, prawa, społeczeństwa, obywateli po przeczytaniu odpowiednich fragmentów KONSTYTUCJI. Przypomnieli o pełnej nazwie naszego kraju, symbolach państwowych. Dowiedzieli się co to jest państwo i kto sprawuje najwyższą władzę w państwie polskim, jak dzieli się władzę. Zapoznały się z pracą parlamentu, czyli Sejmu i Senatu. Zgromadziły informację na temat powstawania ustawy oraz poznały znaczenie tego pojęcia. Dużym zainteresowaniem cieszył się temat praw i obowiązków każdego obywatela. Być obywatelem, członkiem społeczeństwa, to nie  tylko prawa, ale także obowiązki wobec kraju, w którym żyjemy. Następnie każda klasa napisała test, składający się z 12-stu pytań. Test badał opanowanie wiedzy z zakresu władzy i ustroju politycznego Polski. Dzięki tym zajęciom uczniowie wzbogacili swoją wiedzę, o czym świadczą wyniki przeprowadzonego testu.

bezpieczna szkola_9Dnia 12 listopada 2012r. w oddziale zamiejscowym w Łężcach przystąpiono do realizacji zadań II Ogólnopolskiego Konkursu „Bezpieczna szkoła- bezpieczny uczeń”. Pierwszym zadaniem było przeprowadzenie zajęć na temat  „Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel”. Celem tych zajęć było rozumienie wymienionych pojęć z zakresu edukacji obywatelskiej oraz kształtowanie postaw i uczuć patriotycznych. Prowadząca, pani Krystyna Fartuch zastosowała różne metody np. rozmowę kierowaną, pracę z mapą, dramę, dzięki czemu uczniowie zrozumieli w/w pojęcia. Dzieci na przykładzie roli ucznia, nauczyciela i rodzica, dostrzegły, iż społeczeństwo tworzy zbiorowość ludzi połączona różnymi zależnościami. Odgrywali role posłów i senatorów. Podsumowaniem zajęć była prezentacja multimedialna, która pomogła dzieciom uporządkować zdobytą wiedzę. Na zakończenie przeprowadzony został test w 2 grupach – klasa I  i klasy II-III, który sprawdził rozumienie tematu.

Więcej artykułów…