Obchody Światowego Dnia Świadomości Autyzmu każdego roku mobilizują nas do zatrzymania się na moment i zastanowienia nad wyzwaniami stojącymi przed osobami z autyzmem oraz ich rodzinami. Światowy Dzień Świadomości Autyzmu nie jest tylko okazją do edukacji, ale także do promowania akceptacji i integracji osób z ASD. W tym roku Zespół Szkolno-Przedszkolny zaprosiliśmy na niezwykłe wydarzenie, które miało na celu ukazanie potencjału sztuki jako narzędzia integracji społecznej - ponadczasowa sztuka w różnych wymiarach. Niemal całoroczna praca z wychowankami z klas 7 i 8 podczas zajęć artystycznych, rewalidacyjnych przyczyniła się do stworzenia przedstawienia pt : „Mały Książę” na podstawie książki autorstwa Antoine’a de Saint- Exupéry, z udziałem uczniów z autystycznego spectrum zaburzeń. Głównym założeniem projektu Pani Izabeli Drajewicz nauczyciela współorganizującego kształcenie oraz muzykoterapeuty oraz Pani Grażyny Szatkowskiej nauczyciela współorganizującego kształcenie, pedagoga specjalnego było ukazanie spectrum różnorodności autyzmu w formie spektaklu wyrażonego słowem tańcem i śpiewem. Do scenografii wykorzystano nowoczesne pomoce i urządzenia terapeutyczne zakupione dzięki zaangażowaniu i dbałości Pani Dyrektor Beaty Młynarczyk, której priorytetową sprawą są potrzeby dzieci w szczególności z różnymi deficytami. Obchody Światowego Dnia Świadomości Autyzmu w naszej szkole rozpoczęły się dnia 4 kwietnia 2024 r. o godzinie 12:00 przedstawieniem pt: „Mały Książę” dla grupy przedszkolnej, społeczności szkolnej, nauczycieli, a w godzinach popołudniowych „Małego Księcia” zaprezentowaliśmy rodzicom. Terapia sztuką oraz zajęcia prowadzone przez specjalistów w naszej szkole dla osób z autyzmem mogą pomóc w budowaniu samoświadomości, a także relacji. Sprzyja to dalszemu ich rozwojowi, poprawie komunikacji, łatwość podejmowania decyzji i elastyczność zachowań, rozwój umiejętności ogólnych. Składamy serdeczne podziękowania Rodzicom za pomoc w przygotowaniu przedsięwzięcia.