Z kalendarza

Dzisiaj jest
Wtorek
14 maja 2024
Imieniny obchodzą
Bonifacy, Bończa, Dobiesław, Jeremiasz, Jeremi, Wiktor, Wiktoriusz
Do końca roku zostało
232 dni

QR Code

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj372
mod_vvisit_counterWczoraj3258
mod_vvisit_counterW tygodniu3630
mod_vvisit_counterW miesiącu54682
mod_vvisit_counterOgółem8186820

Twoje IP: 18.119.132.223
MOZILLA 5.0,

Narodowość Gości

Poland flag 66%Poland
United States flag 8%United States
China flag 2%China
Germany flag 1%Germany
Russian Federation flag <1%Russian Federation

Do wakacji

Miłej nauki :)

jezyk_324 lutego 2016 r. zorganizowano w ZSP w Pokrzywnicy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, który został ustanowiony w 1999r. dla podkreślenia bogactwa różnorodności językowej świata, a także w celu zwrócenia uwagi na liczbę języków zagrożonych i ginących. Na świecie istnieje około 6,5 tys. języków, z których połowa jest tak rzadko używana, iż mogą zniknąć w ciągu kilku następnych pokoleń. Do końca XXI wieku, według przewidywań, przetrwa zaledwie jedna dziesiąta z obecnie używanych języków. Najbardziej popularnymi językami są: chiński (1 170 mln użytkowników),angielski (1 135 mln), hiszpański (450 mln), hindi (400 mln) i arabski (350 mln). W Polsce są organizowane liczne kampanie społeczne, między innymi: „Ojczysty – dodaj do ulubionych” oraz „Język polski jest ą-ę”, aby rozwijać sprawność językową, kształtować świadomość języka jako wartościowego i wielofunkcyjnego narzędzia komunikacji. W szkolnych obchodach święta wzięli udział uczniowie klas IV-VI, których zadaniem było przeczytanie „łamańców językowych”, czyli trudnych zdań typu: Czego trzeba strzelcowi do zestrzelenia cietrzewia drzemiącego w dżdżysty dzień na drzewie? Następnie uczniowie bawili się w poszukiwaczy błędów, które należało odnaleźć w podanych zdaniach i poprawnie je zapisać. Kolejnym zdaniem była zabawa w ukryte słowa oraz tworzenie ciągu wyrazów z trudnością ortograficzną. Jak można było oczekiwać, najlepiej z zadaniami poradziła sobie klasa VI.