Z kalendarza

Dzisiaj jest
Czwartek
16 maja 2024
Imieniny obchodzą
Andrzej, Honorat, Jan Nepomucen, Jędrzej, Szymon, Trzebomysł, Ubald, Wieńczysław, Wiktorian
Do końca roku zostało
230 dni

QR Code

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj217
mod_vvisit_counterWczoraj4686
mod_vvisit_counterW tygodniu13797
mod_vvisit_counterW miesiącu61555
mod_vvisit_counterOgółem8193693

Twoje IP: 3.139.80.15
MOZILLA 5.0,

Narodowość Gości

Poland flag 66%Poland
United States flag 8%United States
China flag 2%China
Germany flag 1%Germany
Russian Federation flag <1%Russian Federation

Do wakacji

Miłej nauki :)

dzien ziemi_822 kwietnia 2016 roku w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Pokrzywnicy odbyło się spotkanie uczniów klas IV – VI z okazji Światowego Dnia Ziemi. Jest to uroczystość, którą obchodzimy corocznie. Każda klasa miała przed nim do wykonania pewne zadania. Klasa IV przygotowała plakaty „Piękno naszej planety”, klasa V również plakat „Co zagraża naszej planecie”, natomiast klasa VI przygotowała prezentacje multimedialne „Palący temat – niska emisja”. Jest to jednocześnie hasło tegorocznych obchodów Dnia Ziemi w całej Polsce. Wszystkie klasy biorą także udział w ogólnopolskiej akcji stowarzyszenia Arka „Listy dla Ziemi”. Piszą listy do rodziców, dziadków, sąsiadów, mieszkańców wsi z prośbą o działania na rzecz Ziemi, aby nasza planeta pozostała piękna dla następnych pokoleń. Na początku spotkania uczniowie klasy IV deklamowali wiersze poświęcone tematyce ekologicznej. Przedstawili piękno naszej planety, jej rośliny, zwierzęta, krajobrazy, ale także nasze negatywne działania, które ją niszczą. Następnie przedstawiono prezentację multimedialną „Palący temat – niska emisja”. Palący, bo bardzo ważny, dotyczy bowiem emisji do powietrza szkodliwych pyłów i gazów w czasie spalania w piecach plastików, gumy, kolorowych gazet. Niska, bo te gazy znajdują się nisko nad Ziemią i powodują powstanie smogu, który jest przyczyną wielu chorób ludzi, szczególnie dzieci. Chcielibyśmy, aby uczniowie zabrali wiedzę na ten temat do domu. Aby w piecach nie palono tymi przedmiotami. Następnie odbyła się rozgrywka wzorowana na „Jednym z dziesięciu” – „Jeden sześciu”. Przedstawiciele każdej klasy odpowiadali na czterdzieści pytań dotyczących znajomości parków narodowych, zjawisk ekologicznych, form ochrony przyrody, gatunków chronionych roślin i zwierząt. Najwięcej punktów zdobyli: Ramona Kawala – klasa VI oraz Aleksandra Rudziak i Ksawery Linek – klasa V. Na koniec bawiono się w kalambury. Uczniowie przedstawiali bez użycia słów przysłowia, w których występują nazwy zwierząt. Świetnie się przy tym bawiono, wywołało to uśmiech na twarzy uczniów.

Mamy nadzieję, że wiedza zdobyta w zabawowy, nielekcyjny sposób, bardzo atrakcyjny dla dzieci, będzie przydatna i wykorzystana w praktyce. Wierzymy, że dzieci zmienią nawyki
i przyzwyczajenia dorosłych, że nauczą ich działań proekologicznych.