14 marca 2024 r. osiemnaścioro uczniów naszej szkoły, uczestników projektów „BAJADERKI MATEMATYCZNE i „FIT MATEMATYKA”, wraz z opiekunami p. Katarzyną Damrat i p. Marią Kowalską pojechało na Piknik Matematyczny do Warszawy. Wyjazd był zorganizowany, w ramach podsumowania X edycji programu mPotęga finansowanego z Fundacji mBanku. Spotkanie odbyło się w Centrum Nauki Kopernik, z panem Jeremiaszem Merkelem - gwiezdnym geologiem z Polskiej Agencji Kosmicznej i NASA, który opowiedział o swojej naukowej przygodzie. Odbył się również kosmiczny teleturniej „Misja: Matma!”, który wywołał wiele emocji. Następnie zaproszono nas na pyszny lunch. Potem zwiedziliśmy Centrum Nauki Kopernik. To, co wyróżnia to miejsce to stanowiska doświadczalne i narzędzia pozwalające na samodzielne zgłębienie wiedzy z różnych dziedzin nauki. To też okazja, by poznać najnowsze wynalazki i rozwiązania technologiczne. Robot Kopernik chętnie ucinał sobie pogawędkę i potrafił znaleźć odpowiedź na każde pytanie. Porozumiewał się za pomocą modelu językowego – GPT3. Rozmowa ze sztuczną inteligencją „oko w oko” była emocjonująca. Z pewnością każdy znalazł coś dla siebie. Każdy uczestnik pikniku otrzymał również upominek. Korzystając z pięknej pogody pozwiedzaliśmy jeszcze Warszawę. Byliśmy pod Pałacem Prezydenckim, Zamkiem Królewskim, Kolumną Zygmunta, Pomnikiem Piłsudzkiego, Grobem Nieznanego Żołnierza. To był dzień pełen atrakcji, bardzo pozytywnych emocji i ciekawych doświadczeń.
Społeczność Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Pokrzywnicy z oddziałem zamiejscowym w Łężcach chętnie bierze udział w różnego rodzaju akcjach. Tym razem zbieraliśmy produkty żywnościowe dla naszych rodaków na Kresach, z inicjatywy Stowarzyszenia „Patriotyczny Kędzierzyn – Koźle”. Zarówno nasze przedszkolaki wraz z rodzicami, jak i uczniowie z klas 1 – 8 ze swoimi bliskimi oraz Grono Pedagogiczne, przygotowali paczki z produktami wg listy, którą otrzymaliśmy. W piątek 15.03.2024r. członkowie Stowarzyszenia odwiedzili naszą placówkę, by odebrać produkty. Dziękujemy serdecznie wszystkim za udział i pomoc w akcji. Udało się nam zebrać aż 12 pełnych paczek! 6 marca obchodziliśmy Europejski Dzień Logopedy. W Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Pokrzywnicy z oddziałem zamiejscowym w Łężcach obchody tego święta poprowadziła nasza Pani logopeda – mgr Judyta Wójcik. Z tej okazji przedszkolaki uczestniczyły w grupowych zajęciach,podczas których doskonaliły żucie, gryzienie i prawidłowe połykanie jedząc pyszne i zdrowe jabłuszka i to razem ze skórką! Przy pomocy patyczka laryngologicznego, miękkiego drucika, plakatów logopedycznych z ćwiczeniami usprawniały narządy artykulacyjne, a słodki papier jadalny posłużył do ćwiczeń prawidłowej pozycji spoczynkowej języka. Było przy tym dużo śmiechu i fajnej zabawy. Podobnie w klasach 1 – 3 Szkoły Podstawowej, gdzie uczniowie wysłuchali najpierw ważnych informacji na temat wpływu prawidłowego oddychania, połykania, gryzienia i żucia twardszych pokarmów na prawidłowy rozwój mowy. Zmierzyli się później z łamańcami językowymi, które okazały się nie tak łatwe jakby się mogło wydawać. Starsi koledzy i koleżanki z klas 4 – 8 także próbowali swoich sił w zabawie z łamańcami językowymi. Wszyscy przy tym dobrze się bawili i o to chodziło, aby nabywać nowe umiejętności w radości! 12 marca 2024r. obchodzony był Światowy Dzień Matematyki. Dzień ten został stworzony po to, aby dać uczniom trochę odmiany w nauce matematyki. Udział w grach i zabawach matematycznych ma na celu pokazanie innej strony tej nauki - matematyka może być przyjemna i dawać radość. Uczniowie klas 1-3 poprzez zabawę doskonalili swoje umiejętności matematyczne, logiczne myślenie oraz integrowali się we wspólnym działaniu. Wśród aktywności matematycznych tego dnia wymienić należy: rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem tablic multimedialnych i korzystanie z takich stron jak: www.matzoo.pl, www.wordwall.pl, www.digipuzzle.net. Uczniowie bawili się matematyką uczestnicząc w zabawach: „Matematyczne muchy”, „Ja mam, kto ma”, „Matematyczna wojna”, „Klamerkowe liczenie”, „Domino matematyczne”, „Kaboom”.Ponadto mogli wcielić się w klientów „Herbaciarni” i wykonać samodzielnie zakupy. Nie zabrakło również zadań z wykorzystaniem tangramów i maty do kodowania.Wszystkie działania przyniosły uczniom wiele radości. |