W związku z zamknięciem wszystkich placówek oświatowych robimy wszystko, aby wspomóc rodziców i naszych przedszkolaków w wspieraniu ich rozwoju. Dlatego codziennie rodzice dzieci uczęszczających do Publicznego Przedszkola w Pokrzywnicy oraz Łężec dostają drogą elektroniczną propozycje zabaw, ćwiczeń lub rodzinnych aktywności, które mogą wykonać w domu. Co kilka dni pojawiać się także będą propozycje zabaw logopedycznych. Pomysł bardzo spodobał się rodzicom oraz dzieciom. Propozycją na dzień 16.03 (poniedziałek) było ćwiczenie motoryki małej. Przedszkolaki miały za zadanie ćwiczyć pisanie liter i cyfr na wysypanym przez rodzica cukrze, mące, kaszy lub innym suchym produkcie. Młodsze dzieci utrwalały rysowanie figur geometrycznych. Już we wczesnych godzinach porannych w odpowiedzi dostałyśmy pierwsze zdjęcia z udokumentowaną pracą dzieci. Z relacji rodziców wynika, że było to nie tylko utrwalenie wiedzy, ale przede wszystkim świetna zabawa.
Przez ostanie dwa tygodnie dzieci z Publicznego Przedszkola w Pokrzywnicy i Łężec miały możliwość sprawdzenia się w różnych, zabawnych ćwiczeniach oddechowych, artykulacyjnych. Obecna sytuacja w kraju sprawiła, że wypracowujemy trochę inny system, który może być równie ciekawy i sprawi dzieciom wiele radości – „zdalna logopedia”. Dlaczego ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne są tak ważne? Istotne jest by, wykształcić właściwy tor oddechowy: wdech nosem – wydech ustami. Oddychając tylko ustami doprowadzamy do tego, że nasz język zrobi się „leniwy” i nie uniesie się za górne zęby. Ćwiczenia te, często są podstawą terapii. Także zbyt szybki, płytki oddech może zakłócić prawidłowy rozwój mowy. Dołączając do tego ćwiczenia artykulatorów przygotowujemy je na naukę trudnych głosek i wyrazistość mowy. Proponowane zadania miały na celu nie tylko uczyć, wspierać i wspomagać, ale także były alternatywną propozycją zabaw podczas spędzania czasu w domu. Dzieci chętnie podejmowały stawiane przed nimi wyzwania, które wcale nie muszą być nudnymi ćwiczeniami. Wykorzystując nowoczesne technologie, miały możliwość zapoznania się z barwną postacią Mi – przewodnikiem po grach logopedycznych (www.mimowa.pl). Świetnie się przy tym bawiły i na pewno zaprzyjaźniły się z nową wirtualną koleżanką. Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim rodzicom za zaangażowanie, współpracę i czas poświęcony zabawom logopedycznym z Waszymi pociechami. Niestety często siedząc przed telefonem, telewizorem czy laptopem pochylamy się, garbiąc plecy - zadbaj więc o swoją sylwetkę i wykonaj kilka prostych ćwiczeń :
Pierwszy tydzień bez zajęć dydaktyczno-wychowawczych w placówkach oświatowych za nami. Rodzice, nauczyciele, ale także uczniowie i przedszkolaki byli pełni obaw na nadchodzące tygodnie. Nikt nie wiedział jak damy radę funkcjonować z zamkniętymi placówkami oświatowymi. Dzięki zaangażowaniu wszystkich nauczycieli, a także rodziców naszych przedszkolaków udało się ten pierwszy tydzień spędzić sprawnie i miło, realizując przesyłane przez nas podpowiedzi ćwiczeń i zabaw dla przedszkolaków. Codzienna komunikacja między nauczycielami i rodzicami rozwiewała wątpliwości związane z wykonaniem zadania, a także pozwalała rodzicom dzielić się zdjęciami z wykonywanych ćwiczeń. Ponadto wielu rodziców korzystając z większej ilości czasu jaką mogą poświęcić swoim pociechom, wymyślała zabawy i ćwiczenia dydaktyczne z poza naszej listy pomysłów, za co dziękujemy. Dzięki temu wiemy, że wszechstronny i systematyczny rozwój waszych dzieci nie jest wam obojętny. Mamy nadzieję, że kolejny tydzień z naszymi propozycjami będzie dostarczał dzieciom mnóstwo radości i okazji do aktywnego spędzenia czasu ze swoimi rodzicami i rodzeństwem. |