22 października 2019 roku w Gminnym Ośrodku Kultury w Reńskiej Wsi odbyła się kolejna edycja Festiwalu Piosenki Jesiennej dla Przedszkolaków. Każde przedszkole zaprezentowało dwie piosenki o tematyce jesiennej. Dzieci z Pokrzywnicy przedstawiły utwór pod tytułem „Mały jeżyk” i „Kasztankowa gra”, zaś przedszkolaki z Łężec zaśpiewały „Owocowe przysmaki” oraz „Małe czerwone jabłuszko”. Dzieci wystąpiły w pięknych jesiennych strojach, z wykorzystaniem odpowiednich atrybutów i instrumentów. Wszystkie występy nagrodzone zostały gromkimi brawami. Organizatorzy zadbali o słodki poczęstunek, pamiątkowe dyplomy, ciekawe nagrody, a przede wszystkim o niezwykłą atmosferę. Serdeczne podziękowania składamy wszystkim rodzicom, którzy poświęcili swój czas, aby zapewnić dzieciom dojazd i wsparcie w czasie występu.
Korzystając ze słonecznej pogody 25 października przedszkolaki z Publicznego Przedszkola w Pokrzywnicy z oddziału w Łężcach razem z nauczycielami wyruszyli na wycieczkę do lasu. Na początku przywitali się z panem leśniczym, który oprowadził ich po lesie i opowiedział o swojej pracy. Podczas tej wycieczki przedszkolaki za pomocą zmysłów wzorku, słuchu i dotyku poznały wiele ciekawych tajemnic jakie kryje las. Poznały warstwową budowę lasu, różne gatunki drzew oraz zwierzęta mieszkające w lesie. Dodatkowo dzieci nauczyły się prawidłowego zachowywania się w lesie, by nie ucierpiała roślinność oraz zrozumiały znaczenie lasu dla ludzi i zwierząt. Pogoda i humor wszystkim dopisały. Wycieczka do lasu była bardzo udana, a wspomnienia na pewno na długo pozostaną w pamięci dzieci.
Jesień na dobre zagościła w naszej okolicy. Przekonały się o tym także przedszkolaki z Pokrzywnicy oraz Łężec, które rozpoczęły „Leśny tydzień”. Oprócz typowych dla jesieni kasztanów i żołędzi dzieci poznały inne symbole natury ożywionej i nieożywionej tj. mech, korę, szyszki, liście, wodę, kamienie oraz liście i gałązki.
- Jak pachnie mech?
- Czy kora ze wszystkich drzew wygląda tak samo?
- Czy wszystkie liście jesienią są żółte?
- Czy drzewa iglaste mają liście?
- Czy wszystkie szyszki są takie same?
- Co to jest żywica?
Na te nurtujące pytania, przedszkolaki bardzo chętnie szukały odpowiedzi. Aby móc jeszcze lepiej poznać otaczającą nas przyrodę, na dzieci czekała niespodzianka - tzw. ścieżka sensoryczna. Przygaszone w sali światło oraz słyszany śpiew ptaków towarzyszył dzieciom podczas wędrówki po „darach lasu”. Wszystkie dzieci okazały się na tyle odważne, by poznać fakturę wszystkich jesiennych symboli bosymi stopami. Takie zajęcia były dla dzieci miłym zaskoczeniem oraz urozmaiceniem pobytu w przedszkolu tak bardzo, że domagały się częściej takich atrakcji. Ponadto dzięki sprzyjającej pogodzie, jesienny pobyt na świeżym powietrzu należy do jednych z ulubionych aktywności naszych przedszkolaków, co jeszcze bardziej sprzyja poznawaniu otaczającego ich świata.
Programowanie, kodowanie, konstruowanie staje się dziś ważnym kierunkiem w edukacji na każdym poziomie kształcenia. Wprowadzenie elementarnych podstaw pozwala rozwinąć już u najmłodszych umiejętność kombinowania, planowania, analizowania, wnioskowania. W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania dzieci z Publicznego Przedszkola w Pokrzywnicy przystąpiły do zadań z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, maty do kodowania, małych i dużych kolorowych kubków, żetonów, obrazków oraz tabletu i robota interaktywnego Photon. Podjęte działania miały kształtować dobre nawyki cyfrowe, rozwijać umiejętność logicznego myślenia, kształtować wyobraźnię przestrzenną oraz doskonalić podstawowe funkcje poznawcze takie jak: pamięć, koncentrację uwagi, analizę i syntezę wzrokowo - słuchową oraz koordynację ruchową.
Przedszkolaki uczą się programować i kodować
Programowanie, kodowanie, konstruowanie staje się dziś ważnym kierunkiem w edukacji na każdym poziomie kształcenia. Wprowadzenie elementarnych podstaw pozwala rozwinąć już u najmłodszych umiejętność kombinowania, planowania, analizowania, wnioskowania. W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania dzieci z Publicznego Przedszkola w Pokrzywnicy przystąpiły do zadań z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, maty do kodowania, małych i dużych kolorowych kubków, żetonów, obrazków oraz tabletu i robota interaktywnego Photon. Podjęte działania miały kształtować dobre nawyki cyfrowe, rozwijać umiejętność logicznego myślenia, kształtować wyobraźnię przestrzenną oraz doskonalić podstawowe funkcje poznawcze takie jak: pamięć, koncentrację uwagi, analizę i syntezę wzrokowo - słuchową oraz koordynację ruchową.
W dniach 16 i 17 października 2019 r. w naszym przedszkolu odbyło się uroczyste „Pasowanie na Przedszkolaka”. Prawdziwymi przedszkolakami jako pierwsze stały się dzieci z oddziału przedszkolnego w Łężcach, a następnego dnia uroczystość przeżywały dzieci z Publicznego Przedszkola w Pokrzywnicy. Były to wyjątkowe dni szczególnie dla tych, którzy po raz pierwszy we wrześniu przekroczyli próg przedszkola oraz ich pierwszy publiczny występ przed licznie zgromadzoną publicznością. Przedszkolaki z Łężec przebrane za biedronki bez problemu zaprezentowały swoje umiejętności, które zdobyły podczas krótkiego pobytu w przedszkolu. Śpiewały, tańczyły, recytowały wiersze, zmagały się z zadaniami, które miały do wykonania, aby udowodnić, że zasługują na miano „prawdziwego przedszkolaka”. Dzieci z przedszkola w Pokrzywnicy podczas swojego występu również wykazywały się zdolnościami recytatorskimi, wokalnymi oraz muzycznymi. Były więc piosenki, wierszyki, zabawy ruchowe oraz taniec, do którego włączyli się również rodzice. Po części artystycznej, dzieci obiecały: zgodnie bawić się w przedszkolu, przychodzić każdego dnia z uśmiechem, słuchać pani i pomagać kolegom oraz być dzielnym przedszkolakiem. Następnie pani dyrektor dokonała uroczystego pasowania każdego dziecka na przedszkolaka. Na twarzach przedszkolaków widać było powagę i dumę. Na pamiątkę tego ważnego wydarzenia każdy przedszkolak otrzymał książkę oraz dyplom. Nowo pasowanym przedszkolakom życzymy wielu sukcesów, nowych przyjaźni i samych radosnych chwil spędzonych w przedszkolu!
Programowanie, kodowanie, konstruowanie staje się dziś ważnym kierunkiem w edukacji na każdym poziomie kształcenia. Wprowadzenie elementarnych podstaw pozwala rozwinąć już u najmłodszych umiejętność kombinowania, planowania, analizowania, wnioskowania. W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania dzieci z Publicznego Przedszkola w Pokrzywnicy przystąpiły do zadań z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, maty do kodowania, małych i dużych kolorowych kubków, żetonów, obrazków oraz tabletu i robota interaktywnego Photon. Podjęte działania miały kształtować dobre nawyki cyfrowe, rozwijać umiejętność logicznego myślenia, kształtować wyobraźnię przestrzenną oraz doskonalić podstawowe funkcje poznawcze takie jak: pamięć, koncentrację uwagi, analizę i syntezę wzrokowo - słuchową oraz koordynację ruchową.
Przedszkolaki uczą się programować i kodować
Programowanie, kodowanie, konstruowanie staje się dziś ważnym kierunkiem w edukacji na każdym poziomie kształcenia. Wprowadzenie elementarnych podstaw pozwala rozwinąć już u najmłodszych umiejętność kombinowania, planowania, analizowania, wnioskowania. W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania dzieci z Publicznego Przedszkola w Pokrzywnicy przystąpiły do zadań z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, maty do kodowania, małych i dużych kolorowych kubków, żetonów, obrazków oraz tabletu i robota interaktywnego Photon. Podjęte działania miały kształtować dobre nawyki cyfrowe, rozwijać umiejętność logicznego myślenia, kształtować wyobraźnię przestrzenną oraz doskonalić podstawowe funkcje poznawcze takie jak: pamięć, koncentrację uwagi, analizę i syntezę wzrokowo - słuchową oraz koordynację ruchową.
|
|