4 maja 2017 r. najmłodsi uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w uroczystym apelu z okazji Uchwalenia Konstytucji 3 maja. Uroczystość rozpoczęła się odśpiewaniem hymnu. Następnie na scenie pojawił się król Stanisław August Poniatowski i trzej zaborcy – Rosja, Austria i Prusy. Uczniowie klasy II w czasie inscenizacji przedstawili okoliczności powstania i uchwalenia najważniejszego dla naszego kraju dokumentu. Przybliżyli uczniom postać H. Kołłątaja, I. Potockiego i S. Małachowskiego oraz obrady sejmu czteroletniego. Uczniowie dowiedzieli się jakie korzyści dla całego narodu przyniosła uchwalona 3 maja 1791 roku KONSTYTUCJA.
|
Uczniowie klasy II w czasie realizacji zajęć związanych z rozwojem i pielęgnacją roślin postanowili ozdobić swoją klasę nowymi roślinami. W doniczkach zostały posadzone przez dzieci kwiaty cebulowe – tulipany, hiacynty i żonkile. Dzieci prowadzą obserwację rozwoju kwiatów oraz sadzonek papryki i pomidora. Każdy z uczniów dba o to, aby rośliny miały odpowiednie warunki do szybkiego wzrostu.
Pod tym hasłem odbywały się zajęcia prowadzone 7 kwietnia 2017 r. przez pracowników Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie. Panie prowadzące wspólnie z uczniami klas I - III prowadziły debatę i uświadamiały dzieciom, na czym polega dokuczanie i jak należy temu zapobiegać. Prowadzące przedstawiły dzieciom krótkie filmy, gdzie pokazane były różnego rodzaju zachowania, które mogą spotkać każdego ucznia. Dzieci chętnie wypowiadały się, jak należy zachować się w chwili pojawienia się zachowań agresywnych i niebezpiecznych. Największe zainteresowanie wzbudziła prezentacja zachowania asertywnego i głośne wypowiedzenie, a czasami nawet wykrzyknięcie słów „Nie zgadzam się!”, które należy użyć w czasie spotkania z zachowaniami agresywnymi. Po dyskusji uczniowie rysowali „pomocną dłoń” i wypisywali osoby, do których mogą się zwrócić o pomoc w chwili niepewności i zagrożenia. Wśród wypisanych członków rodziny znaleźli się także nauczyciele. Systematyczne zwracanie uwagi na traktowanie ludzi z sympatią a unikanie agresji przyczyni się do wychowania kulturalnego i pełnego szacunku dla innych młodego pokolenia.
Podczas ostatnich kilku dni uczniowie klasy I Publicznej Szkoły Podstawowej w Pokrzywnicy rozmawiali na zajęciach o roślinach, ich rozwoju i budowie. Gdy teorię mieli już w głowie, wspólnie ze swoją panią postanowili zastosować ją w praktyce. Nic bardziej nie zapada w pamięci, jak doświadczanie czegoś samemu. Zdecydowali więc założyć w swojej klasie mały kącik przyrodniczy i założyli własną hodowlę roślin. Do skrzynek posiali rzodkiewkę i posadzili cebulę. Natomiast fasolkę, by dokładniej dostrzec jej rozwój, umieścili na gazie w pojemniku z wodą. Teraz dbają o swoje rośliny, obserwują ich rozwój i czekają na pierwsze efekty swojej pracy.
Od początku roku szkolnego, w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Pokrzywnicy, w każdy wtorek odbywają się zajęcia biblioteczne dla klas II – III. Ich celem jest wyrabianie u uczniów nawyku czytania książek, ograniczenie czasu spędzanego przed telewizorem i komputerem. Uczniowie czytają kolejne rozdziały książki Miry Jaworczakowej „Oto jest Kasia”, chętnie wypowiadają się na temat postaci i zdarzeń. W lutym 2017 roku odbyły się dwa spotkania biblioteczne poświęcone twórczości jednego z najbardziej popularnych poetów, Juliana Tuwima „Czy znasz wiersze Tuwima”. Na początku dzieci poznały krótki życiorys oraz jego twórczość. Następnie oglądały książki oraz czytały najpopularniejsze wiersze „ Abecadło”, „Dyzio Marzyciel”, „Bambo” , „Pan Hilary, „Rzepka”, „Ptasie radio”, „Lokomotywa”. Potem utworzono pary składające się z ucznia klasy trzeciej i drugiej, których zadaniem było uzupełnienie karty pracy składającej się z zagadek, łączenia wierszy z odpowiednimi określeniami, bohaterami, poprawianie błędów w tytułach. Okazało się, że trzy pary: Barbara Weinkopf i Julia Gartlieb, Wiktoria Sordyl i Laura Swientek, Julia Kurpiela i Jakub Czogała popełnili tylko dwa błędy w swoich pracach i to oni zwyciężyli w rywalizacji. Pozostałe dzieci rysowały ilustracje do wierszy. Powstały ładne i kolorowe prace. Do końca roku szkolnego uczniowie w dalszym ciągu będą zachęcać innych do czytania, ponieważ jest to umiejętność konieczna do sprawnego funkcjonowania w szkole, a jednocześnie bardzo przyjemna forma spędzania czasu wolnego.
Tradycyjnie jak każdego roku 21 marca 2017 uczniowie klas I –III ZSP w Pokrzywnicy maszerując ulicami Łężec szukali oznak wiosny. Dzieci zaopatrzone w kolorowe gaiki, własnoręcznie wykonane instrumenty muzyczne i kolorowe symbole wiosny próbowały pożegnać zimę i powitać wiosnę. Na czele pochodu maszerowali chłopcy, którzy całej okolicy prezentowali odchodzącą zimę w postaci marzanny. Po powrocie do szkoły odbył się konkurs recytatorski pod hasłem „Witaj Wiosno”. Uczniowie prezentowali przygotowane przez siebie dowolne wiersze związane z wiosną, budzącą się do życia przyrodą i zdrowym stylem życia. Wysoki poziom konkursu każdego roku zaskakuje jurorów, którzy biorąc pod uwagę dobór wiersza, sposób prezentacji, dokładność i prawidłowość recytowania oraz rekwizyty uatrakcyjniające występ przyznało następujące miejsca:
Więcej…
Kolejny raz w ZS-P w Pokrzywnicy przywitano wiosnę w nietypowy sposób. Nie było spaceru ani topienia Marzanny, ale było spotkanie z poezją i literaturą dla dzieci. Impreza rozpoczęła się od konkursu recytatorskiego, na którym uczniowie klas IV-VI zaprezentowali wiersze o tematyce wiosennej i humorystycznej. Nie zabrakło również wierszyka w gwarze śląskiej pt. „Oda do krepla” w wykonaniu Dawida Pietrasza. Bardzo ładnie przedstawiły utwór „Świnka” Natalia Nosol i Wiktoria Hampf. Dużym powodzeniem cieszyła się czekolada, która pojawiła się w wierszu „Zapach czekolady” oraz „Czekoladki dla sąsiadki”. Uczniowie klasy V zaprezentowali scenkę o przyjściu wiosny. Kolejnym punktem zabawy był konkurs literacki. Każda klasa wybrała trzech uczniów, którzy odpowiadali na pytania dotyczące baśni, legend i mitów. Na tablicy multimedialnej uczennice prowadzące: Natalia Behr i Aleksandra Rudziak prezentowały kolejne zadania, a drużyny pisały odpowiedzi na kartkach. Następnie komisja: N. Nosol, W. Hampf, M. Kudela i A. Rudziak sprawdziła prace i podsumowała wyniki. Pierwsze miejsce zajęła klasa VI, drugie V, a trzecie IV. W międzyczasie uczniowie klasy VI zaprezentowali humorystyczną scenkę w gwarze śląskiej „Czerwony Kapturek”. Chociaż treść baśni jest wszystkim dobrze znana, ale dowcipne dialogi po śląsku oraz gra aktorska szóstoklasistów pozwoliły na dobrą zabawę.
|
|