Pożegnaliśmy w końcu zimę, która długo męczyła nas śniegiem i mrozem. Uczniowie samodzielnie przygotowali Marzanny, w dowolnym stylu. Była więc Marzanna ekologiczna, kosmitka, Chinka, modelka, kucharka, pielęgniarka. Wrzuciliśmy je do rzeki, którą symbolizował niebieski materac. Obyło się bez palenia lub topienia jej w rzece. To przecież nie ekologiczne i bardzo niezdrowe, a my promujemy zdrowy styl życia! Następnie głośno pożegnaliśmy zimę i przywitaliśmy wiosnę.Prezentacja multimedialna przypomniała uczniom o wiośnie jako porze roku, która istnieje w strefie klimatycznej umiarkowanej. Jest skutkiem ruchu obiegowego Ziemi dookoła Słońca. Następuje, kiedy promień świetlny pada prostopadle na Równik. Jest to czas budzenia się całej natury do życia, powrotu ptaków z Afryki, budzenia się zwierząt ze snu zimowego, początku wegetacji roślin. Potem pokazały się wszystkim Panie Wiosny. Uczennice z każdej klasy zaprezentowały swoje pomysły, jak wygląda wiosna. Miały kolorowe ubrania udekorowane kwiatami, motylami, biedronkami. Każda klasa nazywała w języku niemieckim i angielskim elementy stroju Wiosen. Wszyscy z wielkim entuzjazmem uczyli się nowej piosenki. Była to „Wiosna” zespołu Skaldowie. Wybrani reprezentanci każdej klasy odśpiewali tą radosna piosenkę. Każda klasa wykonała także plakat „ Wiosna to …” Uczniowie wybrali różne techniki plastyczne: rysowanie kredkami, malowanie farbami, przyklejanie kolorowych elementów z papieru. Są bardzo kolorowe i pomysłowe. Na koniec przedstawiciele z każdej klasy, czytali fragmenty z literatury opisujące wiosnę. Usłyszeliśmy urywki książek: „ Kajtkowe przygody” Marii Kownackiej, „O krasnoludkach i sierotce Marysi” Marii Konopnickiej oraz „ Rogaś z Doliny Roztoki” Marii Kownackiej. Był to na pewno mile i radośnie spędzony czas, na zabawie, śpiewie, tworzeniu! Chętnie go powtórzymy jeszcze nie raz!!!
W ramach realizacji szkolnego Programu Promocji Zdrowia w szkole w Łężcach zorganizowano konkurs plastyczny „Owoce kontra chipsy”. Uczniowie do wykonania swoich prac wykorzystali różnorodne i bardzo pracochłonne techniki plastyczne. Efekty były zaskakujące. Prace przyniesione przez dzieci były bardzo bogato zdobione, twórcze i zgodne z tematem. Wszystkie dzieła plastyczne zostały wyeksponowane na szkolnej gazetce. 9 marca 2011r. odbyło się głosowanie i wybór najciekawszej pracy. Każda konkursowa twórczość otrzymała numer, uczniowie klas I – III oddawali głosy na 3 najładniejsze ich zdaniem prace. Po podliczeniu wszystkich głosów wyniki przedstawiają się następująco:
I miejsce: Simona Siodlaczek, Daniel Kopiec, Jessica Piechulek
II miejsce: Karolina Kabot, Kamil Kabot, Nadin Mainka, Ramona Kawala, Kamil Hoerster
III miejsce: Wiktoria Zgrzebniok, Samira Kudela, Emilia Janocha, Weronika Malik, Magdalena Porske.
Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy i drobne upominki. Gratulujemy i zachęcamy do brania udziału w szkolnych konkursach.
W listopadzie 2010 roku nasza szkoła po raz pierwszy przystąpiła do edycji konkursu: „Dziś oszczędzam w SKO jutro w PKO”. Zakończenie konkursu – 15 kwietnia 2011 r. Kryteria oceny Pracy Konkursowej: powszechność oszczędzania – procent uczniów oszczędzających, wysokość salda, pomysłowość związana z oszczędzaniem, popularyzacja wiedzy związanej z oszczędzaniem, działalność na rzecz lokalnej społeczności. W Szkolnej Kasie Oszczędności mogą oszczędzać wszyscy chętni uczniowie.Trwa konkurs na "Mistrza oszczędzania "
Szkolna Kasa Oszczędności (SKO) to system oszczędzania działający pod patronatem PKO Banku Polskiego oddział w Kędzierzynie-Koźlu, w ramach którego uczniowie gromadzą pieniądze na książeczkach, dokonując wpłat u Nauczyciela. Środki zgromadzone przez uczniów wpłacane są okresowo na rachunek SKO prowadzony przez Bank.
Głównym celem SKO jest wyrabianie u uczniów od najmłodszych lat nawyków świadomego oszczędzania, pomysłowości w zdobywaniu i wypracowywaniu dochodów finansowych, przygotowanie do rozsądnego i umiejętnego sposobu gospodarowania własnymi oszczędnościami oraz korzystanie z usług banków.
17 marca 2011 r. o godz. 9.00 rozpoczął się Międzynarodowy Konkurs „Kangur Matematyczny”
W naszej szkole konkurs odbywa się w 3 grupach wiekowych: KANGUREK dla klas 2; MALUCH dla klas 3 i 4; BENIAMIN dla klas 5 i 6. Zawody mają charakter jednorazowego testu trwającego 60 minut (KANGUREK) i 75 minut (MALUCH i BENIAMIN). W naszej szkole 12 uczniów pisało kategorię "Maluch", 7 uczniów kategorię "Beniamin" oraz 5 - „Kangurka” Konkurs polega na rozwiązaniu przez uczniów klas II 18 zadań, klas III i IV 24 zadań. Uczniowie grupy Beniamin, mieli do rozwiązania 30 zadań. W zadaniach „Kangura” do każdego zadania podanych było pięć odpowiedzi, natomiast w „Kangurku” cztery. Należało wybrać tylko jedną i zaznaczyć ją na specjalnych kartach.
Więcej…
Dnia 14 marca uczniowie klasy pierwszej zostali uroczyście pasowani na czytelników szkolnej biblioteki. Odbyła się lekcja biblioteczna, w czasie której dzieci wykazały się umiejętnością czytania, układania zdań z wyrazów dotyczących sposobów właściwego traktowania i szanowania książek. Uczniowie wypowiadali się na temat książek, które można wypożyczać oraz wskazywali korzyści płynące z systematycznego czytania. Następnie wszyscy złożyli obietnicę, że będą czytać i szanować książki, bo one pomagają w nauce i pracy, uczą miłości do ludzi, zwierząt i całego świata, wskazują drogę do każdego celu, wzruszają, śmieszą, rozwijają wyobraźnię, uczą tolerancji, wrażliwości. Książka ma być przyjacielem na całe życie. Uczniowie na pamiątkę tego ważnego wydarzenia otrzymali dyplomy oraz zakładki wykonane przez kolegów i koleżanki z klasy III. Na zakończenie założono karty czytelnika i każdy uczeń mógł wypożyczyć sobie książkę. Zajęcia podobały się uczniom, bo w zabawowy sposób mogli poznać, jakie znaczenie dla ich rozwoju intelektualnego i emocjonalnego ma czytanie książek.
W pierwszym tygodniu ferii od 14 do 28 lutego uczniowie naszej szkoły mogli brać udział w zimowiskach zorganizowanych zarówno w szkole w Pokrzywnicy jak i w oddziale w Łężcach. Przewodnim tematem tegorocznego zimowiska były uzależnienia (narkotyki, dopalacze, alkohol). Dzieci pracowały w grupach nad plakatami, obejrzały prezentacje na temat uzależnień i zastanawiały się nad tym jak wyglądałby świat bez uzależnień. Do najbardziej ulubionych zajęć na zimowisku należały gry planszowe a szczególnie gra Monopoly, w którą z zapałem grali i pierwszacy i szóstoklasiści. Nie brakowało również codziennej porcji ruchu, uczniowie najchętniej grali w tenisa stołowego. Dzieci bardzo chętnie słuchały bajek, które czytał nauczyciel, obejrzały także zabawny film "Sezon na misia 2".
|
|