To już przedostatni tydzień przed długo wyczekiwanymi wakacjami przez przedszkolaków. Nasi nauczyciele robią wszystko, żeby w tych ostatnich dniach nie zabrało dzieciom ciekawych zadań i zabaw zarówno tym w domu jak i w przedszkolu. W tym tygodniu było naprawdę ciekawie i wesoło. Najmłodsi poniedziałek rozpoczęli od porannej gimnastyki, następnie zobaczyli bajkę o małej zielonej żabce, poznali i pośpiewali nową piosenkę, a następnie wykonali z kolorowego papieru swoje uśmiechnięte żabki. Tego dnia obchodziliśmy również Dzień Wiatru i z tej okazji dzieci mogły zobaczyć film o sile jaką posiada wiatr. We wtorek przedszkolaki pobawiły się w czarodziejów i sprawiły, że wcześniej czarne cyfry stały się kolorowe. Ułożyły na nich różne kolorowe nakrętki, klocki czy guziki. Zadanie to sprawiło dzieciom naprawdę wielką radość. W tym dniu starszaki mogły poćwiczyć umiejętność przeliczania oraz wstawiania odpowiedniego znaku. W środę wszyscy razem planowaliśmy już wyjazd nad morze. Na samym początku dzieci zobaczyły film o bezpieczeństwie nad wodą, a następnie razem z rodzicami lub nauczycielami w przedszkolu przygotowali zielone i czerwone kółeczka i zagrali w znaną zabawę prawda czy fałsz. Później każdy przedszkolak narysował jak wyobraża sobie plażę, morze oraz mewy. Natomiast starszaki miały możliwość poćwiczenia swojej pamięci i zagrania w grę memory o podwodnym świecie. W czwartek planowaliśmy kolejne wakacje tym razem w góry. Dzieci zobaczyły film edukacyjny o bezpiecznym zachowaniu w górach, a następnie rozwijały swoją kreatywność i wybierały, co zabiorą ze sobą na wycieczkę w góry. W tym dniu starszaki poćwiczyły umiejętność czytania sylab, wyrazów oraz całych zdań. W piątek obchodziliśmy Dzień Muzyki. Dzieci zobaczyły film przedstawiający różne instrumenty, a następnie razem z rodzicami lub nauczycielami w przedszkolu wykonały swoje własne instrumenty. Pomysłów przedszkolakom nie brakowało i wykonały różne grzechotki, bębenki, a nawet gitarę. W tym tygodniu nie zabrakło również zabaw przy piosenkach w języku niemieckim i angielskim oraz ćwiczeń i zabaw z logopedii. Serdecznie dziękujemy Wszystkim przedszkolakom za tak aktywny udział w naszych zadaniach i zabawach! Rysowanie do wierszyków? Dlaczego nie! Wystarczy kartka papieru i kredki. Dzieci słuchają i rysują według instrukcji. Takie zadanie, zaczerpnięte z serwisu www.domologo.pl , otrzymały dzisiaj dzieci z Publicznego Przedszkola z Pokrzywnicy i Łężec. Jest to doskonały sposób na kształtowanie u najmłodszych uwagi słuchowej, rozumienia poleceń, koncentracji uwagi, a te czynności są również istotnie w procesie nabywania i kształtowania mowy. W propozycji do narysowania dla naszych przedszkolaków znalazł kogucik i świnka: „Kogucik” Jajo, szyja, grzebień czerwony, dziobek i broda, ogon zielony. Teraz ostrogi u każdej nogi, Kukuryku! Kukuryku! Tyle krzyku w tym kurniku! „Świnka” To będzie świneczka: Brzuszek jak beczka. Ogon zakręcony, ryjek przytępiony, ucho, oko, nóżki małe i zwierzątko już jest całe. Do tej zabawy można wykorzystać gotowe wierszyki, ale także własne wymyślone instrukcje. Wystarczy je tylko zaplanować wcześniej, a potem fajnie spędzić czas z najmłodszymi. A jeszcze więcej zabawy będzie wtedy, kiedy zamienimy się rolami i to dzieci będą udzielać nam instrukcji do rysowania. Może warto spróbować? Szkolna biblioteka w Publicznej Szkole Podstawowej w Pokrzywnicy działa zdalnie w czasie przymusowej kwarantanny. Na stronie internetowej szkoły, w zakładce BIBLIOTEKA czytane są kolejne fragmenty książki „Rany Julek. Jak Julian Tuwim został poetą”. Tym razem dotyczył on hodowania przez chłopca różnych zwierząt, głównie jaszczurek, niejadowitych węży. Uczniowie mieli wysłuchać tekstu, a następnie wykonać proste zadania:
Mamy nadzieję, że zadania te doskonalą potrzebne umiejętności: uważne słuchanie, formułowanie krótkich wypowiedzi pisemnych, estetykę pracy. |