Konkurs szachowy „Poznajemy świat szachów”, zarówno dla kl. I-III jak i kl. IV-VI cieszy się dość dużym zainteresowaniem wśród uczniów. Pomimo, że uczniowie realizują podstawę programową , to znajdują również czas na szachy. Konkurs to przede wszystkim pytania dotyczące zasad gry oraz pytania związane z ogólną tematyką szachową.
Po dwóch etapach w klasach I-III czołowe miejsca zajmują:
- Klasa I: Dawid Pilarz – 20 pkt, B. Adamczyk, O. Kasperski, K. Owczarek, K. Porada J. Stadnik oraz T. Weinkopf – wszyscy po 17 pkt, oraz O. Rokstein – 9 pkt.
- Klasa II: M. Hampf oraz M. Banaś – po 17 pkt, W.Niedworok – 13 pkt , E. Pander – 8 pkt.
- Klasa III: E. Malcher – 20 pkt, D. Linek oraz K. Zmarzły po 17 pkt.
Klasy IV –VI zakończyły III etapy konkursowe a wyniki przedstawiają się następująco:
- Klasa IV: K. Kwaśny – 34 pkt oraz J. Moszek 26 pkt.
- Klasa V: L. Swientek, R. Wroża, F. Porada K. Pietrasz - wszyscy po 26 pkt. Dalsze miejsca zajmują, J. Czogała – 22 pkt, Ł. Kuźnik i O. Cibis po 19 pkt, N. Sochacka 13 pkt oraz J. Moszek – 4 pkt.
- Natomiast czołówka klasy VI to: M. Wroża – 26 pkt, B. Weinkopf – 22 pkt, A. Kern – 22 pkt, Sz. Bich – 15 pkt, O. Swientek – 13 pkt oraz A. Sochacka – 13 pkt.
Do końca konkursu pozostały 3 etapy.
|
Nasza uczennica JULIA GARTLIEB wzięła udział w konkursie plastyczny "Moje ulubione pierogi". Praca została wyróżniona i nagrodzona. Gratulujemy i życzymy samczej nagrody.
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w organizowanym przez nas XXVI Konkursie Recytatorskim ,,Jugend trägt Gedichte vor” / ,,Młodzież recytuje poezję” online . Tegoroczna edycja, w związku z sytuacją kryzysową w Polsce i na całym świecie, zostanie przeprowadzona za pomocą drogi internetowej. Każdy uczeń od I klasy szkoły podstawowej, do ostatniej klasy szkoły średniej włącznie, może wziąć udział w konkursie poprzez przesłanie wideo z wykonaniem jednego utworu poetyckiego w języku niemieckim (niebędącym przekładem na j. niemiecki z innych języków).
Jesteśmy Polką i Polakiem – słowa znanej piosenki towarzyszyły uczniom klasy II w czasie poznawania historii Polski związanej ze Świętem Pracy, Dniem Flagi i Konstytucją 3 maja. Dzieci poznały symbole narodowe i legendę związaną z powstaniem naszego państwa. Wykorzystując zasoby Internetu dzieci wykonywały wiele ćwiczeń interaktywnych, rozwiązywały quizy i łamigłówki. Uczniowie wykonali także patriotyczne prac plastyczne – kokardę narodową i orła w koronie.
Następnym działaniem podjętym przez szkolną bibliotekę Publicznej Szkoły Podstawowej w Pokrzywnicy czasie nauki zdalnej była akcja „ZABAWA W TEATR”. W zakładce BIBLIOTEKA na stronie internetowej szkoły został umieszczony film, w którym pani sekretarka M. Wiecha – Friedla czyta fragment książki M. Bonda „Miś zwany Paddington”, który opowiada o wizycie bohatera w teatrze. Na pewno wielu zostało zachęconych do przeczytania całej pozycji. Zadaniem uczniów było przygotowanie dla całej rodziny przestawienia teatralnego. Wybór zależał od nich. Mogła to być baśń, fragment lektury lub innej książki. Można było używać języka polskiego, niemieckiego, angielskiego lub gwary śląskiej. Oglądając zdjęcia, widać że przygotowano wspaniałe dekoracje, kostiumy. Można też zauważyć wielkie zaangażowanie całych rodzin. Mamy nadzieję, że w czasie przymusowego przebywania w domu, była to nie tylko praktyczna lekcja dykcji, intonowania głosu, interpretacji tekstu, ale przede wszystkim świetna zabawa, atrakcja, rozrywka, miły czas oraz zacieśnianie więzów rodzinnych
Uczniowie klasy II pracując zdalnie poznali twórczość Joanny Papuzińskiej. W czasie zajęć poznali opowiadanie „Jak nasza mama zreperowała księżyc” pochodzące z książki „Nasza mama czarodziejka”. Kolejne opowiadania dzieci wysłuchały korzystając z zasobów internetowych. Uczniowie na zakończenie pracy wykonali ilustracje do rozdziałów „Jak nasza mama szukała złodzieja”, „Jak nasza mama hodowała potwora”, „Jak nasza mama obroniła statek przed burzą” i wielu innych. Każdy z nas chciałyby, żeby w dzisiejszych czasach bohaterka książki Joanny Papuzińskiej potrafiła zaczarować rzeczywistość.
|
|