Najnowsze zdjęcia

Z kalendarza

Dzisiaj jest
Niedziela
1 września 2024
Imieniny obchodzą
Bronisław, Bronisz, Bronisława, Idzi
Do końca roku zostało
122 dni

QR Code

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj2439
mod_vvisit_counterWczoraj2800
mod_vvisit_counterW tygodniu20752
mod_vvisit_counterW miesiącu2439
mod_vvisit_counterOgółem8606006

Twoje IP: 18.189.171.134
MOZILLA 5.0,

Narodowość Gości

Poland flag 66%Poland
United States flag 8%United States
China flag 2%China
Germany flag 1%Germany
Russian Federation flag <1%Russian Federation

Do wakacji

Miłej nauki :)

kundelek_125 października 2019 r. uczniowie klas IV-VIII Publicznej Szkoły Podstawowej w Pokrzywnicy wraz z opiekunem Szkolnego Koła Wolontariatu pojechały do Schroniska dla Zwierząt w Kędzierzynie- Koźlu, aby przekazać karmę zebraną przez uczniów naszej szkoły. W ramach dnia kundelka obchodzonego w październiku uczniowie zgromadzili dużą ilość karmy, puszek, kocy dla psów i kotów ze schroniska w Kędzierzynie Koźlu. Pani Kierownik opowiedziała uczniom w jaki sposób funkcjonuje placówka dla bezdomnych zwierząt. Wyjaśniła jak przebiega adopcja a także pokazała w jakich warunkach żyją zwierzęta. Bezdomność zwierząt to w Polsce duży problem. Takich schronisk, jak w Kędzierzynie Koźlu, są tysiące, a mimo to wciąż można zobaczyć na ulicach wałęsające się zwierzaki. Zachęcamy Was do odwiedzin w schronisku, może pokochacie i adoptujecie któregoś zwierzaka, a on z pewnością odpłaci Wam bezgraniczną miłością. W imieniu schroniska serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom, którzy wsparli akcję pomocy bezdomnym zwierzakom ze schroniska w Kędzierzynie Koźlu. Mamy nadzieję że uda Nam się powtórzyć taką akcję jeszcze nie jeden raz.

historia_4428 października 2019 r. w ZS-P w Pokrzywnicy uczniowie mieli okazję kolejny raz przenieść się w czasie. Znaleźli się w średniowieczu dzięki  pasjonatom historii z Bractwa Rycerskiego Zamku Gniewie, którzy przygotowali żywą lekcję historii na temat rycerstwa. Uczniowie naszej szkoły mogli obejrzeć średniowieczne stroje i  broń. Poznali kolejne etapy, które musiał przejść chłopiec od pazia poprzez giermka do rycerza. Jakub z klasy IV i Rafał mieli  możliwość założenia  kolczugi i zbroi, aby choć na chwilę poczuć się prawdziwym rycerzem. Funkcję giermka pełnił Jakub z klasy V, spisywał się w tej roli znakomicie, z uśmiechem na ustach wykonywał polecenia rycerza. Maja została damą serca rycerza.  Scenki przedstawiane przez naszych uczniów, pod czujnym okiem prowadzących, w ciekawy i pełen humoru sposób ukazywały zajęcia i obowiązki rycerzy. Żywe lekcje historii są okazją do utrwalenia wiedzy i poszerzenia jej o ciekawe zagadnienia omawianej epoki.

niemiecki_523 października uczniowie klas II oraz III wzięli udział w warsztatach organizowanych przez zespół  Bilingua – łatwiej z niemieckim działającym przy Domu Współpracy Polsko Niemieckiej. Dzieciaki odwiedziła koordynatorka pani Barbara Chyłka, która poprowadziła dla nich zajęcia. Wśród zróżnicowanego programu odbyły się różnorakie zabawy ruchowe, a hitem okazał się teatrzyk kamishibai o wilku i koźlątkach. Uczniowie w ciszy i skupieniu słuchali opowieści, a w odpowiednich momentach wspierali prowadzącą wykrzykując odpowiednie słówka. Na koniec wykonali według własnego pomysłu maskę koziołka. Dziękujemy serdecznie Pani Barbarze za odwiedziny. Wszyscy uczniowie świetnie się bawili. Jak widać nauka nie musi być nudna, wręcz przeciwnie powinna sprawiać radość!

kdowanie_5W tym roku szkolnym Dzień Edukacji Narodowej obchodzony był w naszej szkole nieco inaczej. Jest to inicjatywa realizowana w całej Europie polegająca na popularyzacji i promocji nauki kodowania. Uczniowie klas I – III na planszach używając tajemniczego kodu odszyfrowali ukrytą wiadomość. Kolejnym zadaniem wykonanym przez uczniów było pokolorowanie według kodu ukrytego obrazka. Zadanie to dzieci wykonywały z ogromną cierpliwością i dokładnością. Efekt końcowy i prezentacja prac zrobiła duże wrażenie na wszystkich. Na zakończenie dnia uczniowie w grupach korzystając z tabletu programowali robota Photon. Robot zmieniał kolory, wydawał dźwięki zgodnie z instrukcjami, jakie podali uczniowie. Dzięki prostym zdaniom związanym z kodowaniem i programowaniem możemy rozwijać w uczniach twórczość i kreatywność oraz uświadamiać, że sprawność programowania jest niezwykle ważną umiejętnością na rynku pracy w XXI wieku.

codeweek_4Uczniowie klas młodszych Publicznej Szkoły Podstawowej w Pokrzywnicy przekonują się, że łamigłówki związane z kodowaniem i programowaniem są proste i przynoszą wiele radości. Uczniowie biorą udział w ogólnopolskim programie „Uczymy dzieci programować”. W ramach tego programu zrealizowano zajęcia związane z rozpoczęciem roku szkolnego , wspomnieniami z wakacji, ze swoją miejscowością, zmysłami, owocami i warzywami oraz emocjami. Do zadań wykorzystywana była mata do kodowania, kolorowe kubeczki oraz gotowe pomoce znajdujące się na stronie www.uczymydzieciprogramowac.pl. Zajęcia te wywołują sporo pozytywnych emocji u uczniów. Dzieci bardzo aktywnie włączają się w realizacje zadań, a także sami podają ciekawe niestandardowe rozwiązania. W dalszej części realizacji programu do realizacji proponowanych zadań włączymy także robota Photon, którego programowanie nie sprawia dzieciom trudności, a daje wiele radości.

jezyki_1221 października 2019 roku w klasach I - III w Zespole Szkolno Przedszkolnym w Pokrzywnicy obchodziliśmy Dzień Języków. Prawidłowa data przypada na 26 września, a święto różnorodności językowej i uczenia się języków przez całe życie ma za zadanie zwrócić  uwagę na to jak ważna jest nauka języków obcych nie tylko w szkole, ale i przez całe życie. Celami święta są przede wszystkim ukazanie znaczenia uczenia się języków, propagowanie nauki języków obcych przez całe życie oraz propagowanie różnorodności językowej i kulturowej Europy. Dzień rozpoczęliśmy od pogadanki na temat tego święta oraz jak wielkie ma dla nas znaczenie. Kolejno zaprezentowano prezentacje multimedialne na temat krajów niemieckojęzycznych oraz krajów anglojęzycznych. Prezentacje naświetliły koordynatorki projektu przedstawiając najważniejsze informacje, które warto znać na temat wybranych krajów. Uczniowie byli zaciekawieni informacjami, które zostały im przedstawione oraz aktywnie brali udział w odpowiadaniu na zadawane im pytania. Klasy zostały podzielone na pięć grup. Zadaniem każdej grupy było ułożenie puzzli, które w końcowym efekcie przedstawiały mapę Europy. Kolejnym zadaniem było odpowiadanie na pytania quizowe wylosowane przez siebie z języka angielskiego oraz niemieckiego. Kolejną częścią było poznanie słowa „cześć” w różnych językach oraz dopasowanie tego słowa do odpowiedniego języka. Ostatnią konkurencją była wykreślanka. Zadaniem uczniów było odnalezienie jak najwięcej państw europejskich. Na zakończenie nauczycielki prowadzące projekt przedstawiły uczniom piosenkę do bajki Pocahontas: Kolorowy wiatr zaśpiewaną w 28 językach. W dzisiejszym świecie, znajomość wyłącznie mowy ojczystej nie wystarcza. Właśnie z tego powodu coraz większa liczba osób aktywnie uczy się nowych języków obcych – angielskiego, niemieckiego, francuskiego, hiszpańskiego, rosyjskiego oraz wielu innych. Takie przedsięwzięcie po raz kolejny podobało się uczniom, oraz przypomniało im jak ważna jest nauka języków obcych.

rekord_2Kolejny już rok uczniowie i nauczyciele Publicznej Szkoły Podstawowej w Pokrzywnicy współpracują z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy. Uczestniczą w ogólnopolskim projekcie „Ratujemy i uczymy ratować”. W czasie tego projektu dzieci poznają zasady udzielania pierwszej pomocy, sposoby wezwania służb ratunkowych, ułożenia osoby poszkodowanej w pozycji bezpiecznej, a w końcowym etapie uczą się prowadzenia prawidłowej resuscytacji krążeniowo – oddechowej. Zajęcia te prowadzone są systematycznie. Każdego roku uczniowie biorą udział w ogólnopolskiej akcji „Bicie rekordu w resuscytacji krążeniowo – oddechowej”. 16 października 2019 r. o godzinie 12.00 wraz z wieloma tysiącami dzieci w całej Polsce nasi uczniowie przystąpili do akcji, której przewodniczył Jerzy Owsiak. Dzieci oglądały transmisję przebiegu akcji w Warszawie i na przygotowanych fantomach w szkole wykonywały masaż serca. Nagrany film i zdjęcia zostały zamieszczone na szkolnej stronie internetowej. Wszystkie działania podejmujące tematykę pierwszej pomocy są bardzo lubiane przez dzieci. Każdy ma świadomość, że zdobyta wiedza i umiejętności mogą przydać się każdej sytuacji.

Więcej artykułów…