Najnowsze zdjęcia

Z kalendarza

Dzisiaj jest
Poniedziałek
21 kwietnia 2025
Imieniny obchodzą
Addar, Anzelm, Bartosz, Drogomił, Feliks, Irydion, Konrad, Konrada, Selma
Do końca roku zostało
255 dni

QR Code

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj3990
mod_vvisit_counterWczoraj5327
mod_vvisit_counterW tygodniu3990
mod_vvisit_counterW miesiącu91387
mod_vvisit_counterOgółem9326381

Twoje IP: 18.188.163.142
MOZILLA 5.0,

Do wakacji

Miłej nauki :)

20 maja 2014 r. uczniowie klas piątych z ponad 6 tys. szkół podstawowych wzięli udział w Diagnozie Umiejętności Matematycznych. Badanie sprawdzi, jak przygotowani są do nowego sprawdzianu szóstoklasisty, który jest inny od dotychczasowych i według nowej podstawy programowej. Co to oznacza w praktyce? W 2015 r. szóstoklasiści rozwiążą dwa arkusze, a nie - tak jak teraz - jeden. Pierwszy zbada wiadomości z polskiego i matematyki oraz umiejętność ich wykorzystania w zadaniach osadzonych w kontekście przyrodniczym lub historycznym; drugi - zadania z języka obcego.

Testy DUMa miały sprawdzić m.in. jak uczniowie radzą sobie z dobieraniem odpowiedniego modelu matematycznego do rozwiązywanego problemu, a także z rozumowaniem oraz tworzeniem strategii rozwiązania problemu. Diagnoza nawiązywała formą i rodzajem zadań do sprawdzianu szóstoklasisty w 2015 r.

Dane na temat wyników uzyskanych przez uczniów w szkole, będą dostępne przed zakończeniem roku szkolnego.

Każda szkoła otrzyma informacje o wynikach uczniów na tle innych placówek jesienią tego roku.

spotkanie_12Dnia 19.05.2014 roku o godzinie 15.00 w Szkole Podstawowej w Łężcach odbyło się drugie już spotkanie przyszłych pierwszoklasistów i ich rodziców. Na początku pani dyrektor Joanna Bęben przywitała wszystkich a następnie zaprosiła do udziału w ćwiczeniach i zabawach językowych z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Dzieci z Publicznego Przedszkola z Pokrzywnicy oraz z Oddziału Przedszkolnego zamiejscowego w Łężcach aktywnie brały udział w zajęciach korzystając ze zdobytej wiedzy i umiejętności. Dzieciom podczas zabawy dopingowali rodzice. W końcowej części pani dyrektor oprowadziła wszystkich po poszczególnych salach lekcyjnych, gdzie dzieci spędziły miło czas grając w różnorodne gry dydaktyczne. Kolejne spotkanie dzieci odbędzie się 1.09.2014 roku.

pasowanie_1314 maja 2014 roku odbyło się, kolejne w bieżącym roku szkolnym, spotkanie biblioteczne w klasach I – III. Jego celem było PASOWANIE UCZNIÓW KLASY PIERWSZEJ NA CZYTELNIKÓW SZKOLNEJ BIBLIOTEKI połączone z obchodami ŚWIĘTA BIBLIOTEK I BIBLIOTEKARZY, które obchodzone jest w maju. Na początku został odczytany fragment książki „Jażynka” pełnej humoru i wspaniałych przygód głównej bohaterki, aby zachęcić uczniów do jej przeczytania. Aby zasłużyć na miano czytelnika, uczniowie klasy I wykonali szereg zadań: ułożyli z sylab hasło BIBLIOTEKA, wytłumaczyli znaczenie tego słowa, podali różnicę między biblioteką i księgarnią, opisali pracę bibliotekarki, poznali Regulamin szkolnej biblioteki. Następnie samodzielnie odczytali zagadkę i podali rozwiązanie, którym było słowo KSIĄŻKA. Potem odczytano LITS KSIĄŻKI DO DZIECI, która bardzo chce zostać ich przyjacielem do końca życia w radosne i smutne dni. W dalszej części rozwiązywali rebusy oraz odgadywali tytuły baśni po rysunku przedmiotu z nim związanym. W tym czasie dzieci z klasy II i III wzięli udział  w quizie „ Czy znamy baśnie” oraz napisali ŻYCZENIA DLA BIBLIOTEKI z okazji jej święta. Okazało się, że pierwszaki znają baśnie, potrafią samodzielnie czytać, rozwiązywać rebusy, zagadki, dlatego zasłużyły na miano CZYTELNIKA SZKOLNEJ BIBLIOTEKI. Złożyli przysięgę, że będą przyjaciółmi książek oraz zostali uroczyście pasowani na CZYTELNIKA. Otrzymali DYPLOM, złożyli podpis na kartach czytelnika. Od klasy III otrzymali w prezencie piękne zakładki do książek, aby szanować i dbać o czytane książki.

Mamy nadzieję, że każde takie zajęcia w klasach I – III kształtują u dzieci nawyk codziennego czytania książek jako alternatywy dla nudy, gier komputerowych, Internetu, nadmiernego oglądania telewizji.

krakow_1112 maja 2014 roku uczniowie z klas: III, IV, V i VI wybrali się na szkolną wycieczkę do dawnej stolicy Polski, Krakowa. Plan wyjazdu był bardzo bogaty. Przewidywał  wizyty w ciekawych pod względem historycznym i kulturalnym miejscach. Na początku spotkali się z panią przewodnik, która cały dzień w ciekawy i przystępny sposób opowiadała o historii i współczesności miasta. Zwiedzili dzielnicę Krakowa, Kazimierz, który przed wojną był zamieszkały przez ludność żydowską. Zobaczyli synagogi oraz cmentarz żydowski. Potem udali się w stronę Wzgórza Wawelskiego, gdzie zobaczyli: dziedziniec zamku, Katedrę z mogiłami zasłużonych dla Polski królów, dowódców, prezydentów, pisarzy. Weszli na wieżę, aby dotknąć serca Dzwonu Zygmunta i zobaczyć przepiękną panoramę miasta. Dalszym punktem była Smocza Jama, a właściwie piękna jaskinia krasowa, która według legendy była zamieszkała przez Smoka Wawelskiego. Następnie Plantami udali się pod Okno Papieskie, które służyło Janowi Pawłowi II do wieczornych spotkań z młodzieżą. Ostatnim etapem był Rynek, gdzie uczniowie zwiedzili Kościół Mariacki, wysłuchali hejnału, zobaczyli Pomnik Adama Mickiewicza oraz Sukiennice. Uczniowie zakupili  pamiątki oraz pyszne precle. Na koniec mieli możliwość przejazdu tramwajem na Błonia skąd wyruszyli w drogę powrotną do domu.

Wyjazd, pomimo zmęczenia i szybkiego tempa zwiedzania, dostarczył uczniom i nauczycielom wspaniałych wrażeń oraz był bardzo ciekawą lekcja historii naszego kraju.

dzien ziemi_8Takie hasło przyświecało w bieżącym roku obchodom DNIA ZIEMI. W Zespole Szkolno- Przedszkolnym w Pokrzywnicy również zajmowano się tą problematyką. W ramach zajęć KÓŁKA PRZYRODNICZEGO uczniowie przygotowali prezentację multimedialną

„ Co każdy z nas może zrobić, aby klimat się nie zmieniał”, gdyż jest to bardzo niebezpieczne
dla życia na Ziemi i przyszłości człowieka. Następnie przeprowadzono SZKOLNY KONKURS WIEDZY EKOLOGICZNEJ.

30 kwietnia 2014 uroczyście obchodzono DZIEŃ ZIEMI. Na początku pani dyrektor wręczyła dyplomy uczennicom, które uzyskały najlepsze wyniki w konkursie ekologicznym:

  • 1 .miejsce:  Jessica Piechulek – klasa VI
  • 2. miejsce: Karolina Kabot – klasa V
  • 3. miejsce: Julia Hampf – klasa VI

Następnie uczennice: Karolina Kabot i Dorota Wołochowska przedstawiły swoja prezentacje multimedialną. Zwróciły szczególną uwagę na to, co może zrobić każdy z nas, aby nie szkodzić klimatowi. Potem wszyscy uczniowie zostali podzieleni na grupy i wykonali szereg zadań proekologicznych: przygotowali mapę myśli „JAK POMÓC KLIMATOWI”, napisali DEKALOG PRZYJACIELA PRZYRODY, rozpoznawali drzewa liściaste i iglaste po liściach i owocach, rozpoznawali parki narodowe oraz rezerwaty na Opolszczyźnie. Największym powodzeniem cieszyły się kalambury. Dzieci pokazywały bez słów przysłowia i porzekadła
z wykorzystaniem zwierząt. Wszyscy świetnie się bawili.

Chcielibyśmy, aby wiedza zdobyta dzięki tym zajęciom, dała rezultaty w postaci zmiany zachowania nie tylko dzieci, ale także dorosłych, przede wszystkim rodziców, którym
tą widzę przekażą uczniowie.

wielkanoc_2Przed świętami Wielkanocnymi uczniowie klas I- III uczestniczyli w projekcie edukacyjnym przybliżającym tradycje związane z obchodami świąt.

Pierwszego dnia uczniowie poznali sposoby zdobienia jaj. Następnie w wybranej przez siebie grupie wykonywali wybraną techniką pisankę. Jedna grupa oklejała jajka paseczkami bibuły, inna  oklejała kaszą, makaronem i nasionami,  kolejna grupa oklejała gazetami i malowała na dowolny kolor.

Drugiego dnia dzieci oglądały prezentację multimedialną „Tradycje i zwyczaje wielkanocne”. Prezentacja ta pokazywała różnice w obchodzeniu świąt w różnych rejonach Polski.

Na zakończenie realizacji projektu dzieci przygotowały stół wielkanocny. Znalazły się na nim wszystkie niezbędne symbole wielkanocne – palma, jajko, baranek, owies, koszyczek wielkanocny, bukszpan  oraz  pisanki. Uczniowie klasy I przedstawili program artystyczny pt. „Uśmiechnięte święta”, w którym  ukazali  wszystkie  tradycje i zwyczaje naszego regionu. Chłopcy nie zapomnieli  oczywiście o śmigusie-dyngusie i zadbali o to, by każda dziewczynka odczuła ten zwyczaj. Na zakończenie wszyscy składali sobie życzenia świąteczne.

 

akademia_1430 kwietnia 2014 r. w naszej szkole odbył się uroczysty apel z okazji 223 rocznicy uchwalenia KONSTYTUCJI 3 MAJA. Został przygotowany przez członków szkolnego kółka teatralnego.  Uczniowie przekazali swoim młodszym kolegom  historyczne informacje na temat kolejnych rozbiorów Polski, nakreślili okoliczności powstania konstytucji w 1791 r. Słowa zilustrowali prezentacją multimedialną. Warto przypomnieć dzieciom, że przed II wojną światową  bardzo uroczyście obchodzono ten dzień, lecz w czasach komunistycznych święto wykluczono z państwowego kalendarza. Po przemianach ustrojowych znów ten dzień jest świętem narodowym.
Na przestrzeni wieków powstawały różne utwory muzyczne upamiętniające to wydarzenie. Nie było jednak hymnu. W 2007r Marian Waśkiewicz skomponował Hymn Konstytucji 3 Maja do słów Zofii Pietrzyk. Nagrania dokonano w Polskim Radiu
we Wrocławiu w kwietniu 2009 r. z udziałem siedmiu chórów oraz orkiestry Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu. W tym roku pierwszy raz usłyszeliśmy ten utwór
w wykonaniu naszych uczennic. Doskonale wpasował się w obchody 10. rocznicy wejścia Polski do Unii Europejskiej (1 maja), gdyż zawiera słowa: „My jesteśmy w Unii, wolni, solidarni, złote gwiazdy świecą na błękicie flag.”
Nie zapomnieliśmy również o 2 maja, czyli Dniu Flagi. Wcześniej uczniowie przygotowali okolicznościowe kotyliony, które wszyscy założyli na uroczystym apelu.

Więcej artykułów…