Najnowsze zdjęcia

Z kalendarza

Dzisiaj jest
Niedziela
1 września 2024
Imieniny obchodzą
Bronisław, Bronisz, Bronisława, Idzi
Do końca roku zostało
122 dni

QR Code

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj2608
mod_vvisit_counterWczoraj2800
mod_vvisit_counterW tygodniu20921
mod_vvisit_counterW miesiącu2608
mod_vvisit_counterOgółem8606175

Twoje IP: 3.147.84.90
MOZILLA 5.0,

Narodowość Gości

Poland flag 66%Poland
United States flag 8%United States
China flag 2%China
Germany flag 1%Germany
Russian Federation flag <1%Russian Federation

Do wakacji

Miłej nauki :)

projekt_50Uczniowie klasy III ZSP w Pokrzywnicy oddział w Łężcach zakończyli realizację ścieżki edukacyjnej „Kuchnia od kuchni”. W czasie realizacji tych zajęć uczniowie poznali zasady zdrowego odżywiania, samodzielnie konstruowali piramidę zdrowia i analizowali ilość i jakość spożywanych przez siebie produktów. Kolejne zajęcia dzięki sprzyjającej pogodzie mogły odbyć się na boisku szkolnym i poświęcone były aktywności fizycznej niezbędnej dla prawidłowego rozwoju młodych organizmów. Na kolejnych zajęciach dzieci uczyły się nakrywać do stołu i posługiwać się sztućcami. Aby wykorzystać zdobyte umiejętności w praktyce, uczniowie przygotowali tosty, które to potem zjedli z ogromnym apetytem posługując się widelcem i nożem. Dzieci także wykorzystały książki kucharskie do wyszukiwania przeróżnych przepisów kulinarnych. Na podstawie zgromadzonych książek kucharskich uczniowie wykonywali prezentacje multimedialne przedstawiające menu projekt_31restauracji. W części praktycznej zajęć uczniowie uczyli się czytać instrukcji i przepisów. Na ich podstawie przegotowywali kisiel. Na zakończenie realizacji projektu uczniowie klasy III zorganizowali „Festiwal pieroga”. Dzieci pod okiem nauczycieli przygotowali ciasto i farsz, samodzielnie też sklejali pierogi. Po ugotowaniu wszyscy z ogromnym apetytem zjadali smakowite pierogi.

Międzynarodowy Dzień Dziecka, to jeden z najpiękniejszych dni, to dzień zabaw i radości ze wspólnie spędzanego czasu. Jest to też czas, w którym trzeba pamiętać o ważnej i wyjątkowej roli obojga rodziców.

Z ogromnym niepokojem obserwuję, że jednym z często naruszanych praw dziecka jest jego prawo do wychowania i kontaktu zarówno z mamą jak i z tatą. Bolesnym problemem są nieodpowiedzialne zachowania rozwodzących się rodziców, którzy nie bacząc na potrzeby swojego dziecka próbują wikłać je w konflikt lojalnościowy. Wówczas prawa dziecka i jego faktyczne dobro schodzą na dalszy plan.

Od marca trwa kampania Rzecznika Praw Dziecka „Jestem mamy i taty", której celem je st zwrócenie uwagi na niewłaściwe angażowanie dziecka w sprawy rozwodowe rodziców i zmuszanie go do opowiadania się po jednej ze stron, a także do odcinania się emocjonalnego od byłego współmałżonka, zaprzeczania dotychczas wpajanym wartościom.

Każde dziecko ma prawo tak samo kochać mamę i tatę, rozwijać więź z każdym z nich, budować swoją dojrzałość w oparciu o kochających je rodziców nawet, gdy zdecydowali się nie być już razem.

W tym szczególnym dniu dzieciom życzę mądrze kochających rodziców a dorosłym niezwykłej umiejętności rozpoznawania i szacunku dla potrzeb własnych dzieci. Życzę także, by było coraz więcej spędzanego ciekawie razem czasu, poświęcanego dzieciom i rodzinie, satysfakcji i radości z wychowywania dzieci w duchu wzajemnego szacunku, miłości.


Z wyrazami szacunku Marek Michalak

kangur_220 marca 2014 r. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w XXIII Międzynarodowym Konkursie Matematycznym KANGUR.  Z  zestawem niełatwych zadań zmierzyło się 15 uczniów z klas od III do VI szkoły podstawowej. Warto było wziąć udział w konkursie, który jest rozpowszechniony na całym świecie. Wspólna dla wszystkich krajów data konkursu oraz te same zestawy pytań dla poszczególnych poziomów podnoszą atrakcyjność konkursu.

Każdy uczestnik konkursu otrzymał pamiątkowy breloczek. Najlepszą notę zdobyła w kategorii BENIAMIN Jessica Piechulek – klasa 6 – 110 punktów – wyróżnienie

Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów ;)

20 maja 2014 r. uczniowie klas piątych z ponad 6 tys. szkół podstawowych wzięli udział w Diagnozie Umiejętności Matematycznych. Badanie sprawdzi, jak przygotowani są do nowego sprawdzianu szóstoklasisty, który jest inny od dotychczasowych i według nowej podstawy programowej. Co to oznacza w praktyce? W 2015 r. szóstoklasiści rozwiążą dwa arkusze, a nie - tak jak teraz - jeden. Pierwszy zbada wiadomości z polskiego i matematyki oraz umiejętność ich wykorzystania w zadaniach osadzonych w kontekście przyrodniczym lub historycznym; drugi - zadania z języka obcego.

Testy DUMa miały sprawdzić m.in. jak uczniowie radzą sobie z dobieraniem odpowiedniego modelu matematycznego do rozwiązywanego problemu, a także z rozumowaniem oraz tworzeniem strategii rozwiązania problemu. Diagnoza nawiązywała formą i rodzajem zadań do sprawdzianu szóstoklasisty w 2015 r.

Dane na temat wyników uzyskanych przez uczniów w szkole, będą dostępne przed zakończeniem roku szkolnego.

Każda szkoła otrzyma informacje o wynikach uczniów na tle innych placówek jesienią tego roku.

spotkanie_12Dnia 19.05.2014 roku o godzinie 15.00 w Szkole Podstawowej w Łężcach odbyło się drugie już spotkanie przyszłych pierwszoklasistów i ich rodziców. Na początku pani dyrektor Joanna Bęben przywitała wszystkich a następnie zaprosiła do udziału w ćwiczeniach i zabawach językowych z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Dzieci z Publicznego Przedszkola z Pokrzywnicy oraz z Oddziału Przedszkolnego zamiejscowego w Łężcach aktywnie brały udział w zajęciach korzystając ze zdobytej wiedzy i umiejętności. Dzieciom podczas zabawy dopingowali rodzice. W końcowej części pani dyrektor oprowadziła wszystkich po poszczególnych salach lekcyjnych, gdzie dzieci spędziły miło czas grając w różnorodne gry dydaktyczne. Kolejne spotkanie dzieci odbędzie się 1.09.2014 roku.

pasowanie_1314 maja 2014 roku odbyło się, kolejne w bieżącym roku szkolnym, spotkanie biblioteczne w klasach I – III. Jego celem było PASOWANIE UCZNIÓW KLASY PIERWSZEJ NA CZYTELNIKÓW SZKOLNEJ BIBLIOTEKI połączone z obchodami ŚWIĘTA BIBLIOTEK I BIBLIOTEKARZY, które obchodzone jest w maju. Na początku został odczytany fragment książki „Jażynka” pełnej humoru i wspaniałych przygód głównej bohaterki, aby zachęcić uczniów do jej przeczytania. Aby zasłużyć na miano czytelnika, uczniowie klasy I wykonali szereg zadań: ułożyli z sylab hasło BIBLIOTEKA, wytłumaczyli znaczenie tego słowa, podali różnicę między biblioteką i księgarnią, opisali pracę bibliotekarki, poznali Regulamin szkolnej biblioteki. Następnie samodzielnie odczytali zagadkę i podali rozwiązanie, którym było słowo KSIĄŻKA. Potem odczytano LITS KSIĄŻKI DO DZIECI, która bardzo chce zostać ich przyjacielem do końca życia w radosne i smutne dni. W dalszej części rozwiązywali rebusy oraz odgadywali tytuły baśni po rysunku przedmiotu z nim związanym. W tym czasie dzieci z klasy II i III wzięli udział  w quizie „ Czy znamy baśnie” oraz napisali ŻYCZENIA DLA BIBLIOTEKI z okazji jej święta. Okazało się, że pierwszaki znają baśnie, potrafią samodzielnie czytać, rozwiązywać rebusy, zagadki, dlatego zasłużyły na miano CZYTELNIKA SZKOLNEJ BIBLIOTEKI. Złożyli przysięgę, że będą przyjaciółmi książek oraz zostali uroczyście pasowani na CZYTELNIKA. Otrzymali DYPLOM, złożyli podpis na kartach czytelnika. Od klasy III otrzymali w prezencie piękne zakładki do książek, aby szanować i dbać o czytane książki.

Mamy nadzieję, że każde takie zajęcia w klasach I – III kształtują u dzieci nawyk codziennego czytania książek jako alternatywy dla nudy, gier komputerowych, Internetu, nadmiernego oglądania telewizji.

krakow_1112 maja 2014 roku uczniowie z klas: III, IV, V i VI wybrali się na szkolną wycieczkę do dawnej stolicy Polski, Krakowa. Plan wyjazdu był bardzo bogaty. Przewidywał  wizyty w ciekawych pod względem historycznym i kulturalnym miejscach. Na początku spotkali się z panią przewodnik, która cały dzień w ciekawy i przystępny sposób opowiadała o historii i współczesności miasta. Zwiedzili dzielnicę Krakowa, Kazimierz, który przed wojną był zamieszkały przez ludność żydowską. Zobaczyli synagogi oraz cmentarz żydowski. Potem udali się w stronę Wzgórza Wawelskiego, gdzie zobaczyli: dziedziniec zamku, Katedrę z mogiłami zasłużonych dla Polski królów, dowódców, prezydentów, pisarzy. Weszli na wieżę, aby dotknąć serca Dzwonu Zygmunta i zobaczyć przepiękną panoramę miasta. Dalszym punktem była Smocza Jama, a właściwie piękna jaskinia krasowa, która według legendy była zamieszkała przez Smoka Wawelskiego. Następnie Plantami udali się pod Okno Papieskie, które służyło Janowi Pawłowi II do wieczornych spotkań z młodzieżą. Ostatnim etapem był Rynek, gdzie uczniowie zwiedzili Kościół Mariacki, wysłuchali hejnału, zobaczyli Pomnik Adama Mickiewicza oraz Sukiennice. Uczniowie zakupili  pamiątki oraz pyszne precle. Na koniec mieli możliwość przejazdu tramwajem na Błonia skąd wyruszyli w drogę powrotną do domu.

Wyjazd, pomimo zmęczenia i szybkiego tempa zwiedzania, dostarczył uczniom i nauczycielom wspaniałych wrażeń oraz był bardzo ciekawą lekcja historii naszego kraju.

Więcej artykułów…