Drugi tydzień bez zajęć dydaktyczno-wychowawczych w placówkach oświatowych za nami. Rodzice, nauczyciele, ale także uczniowie i przedszkolaki powoli oswoili się myślą pozostania w domu przez dłuższy czas. W minionym tygodniu przedszkolaki: wykonały samodzielnie zdrowe śniadanie, wzięły udział w kolejnej lekcji z projektu „dzieci uczą rodziców”, stworzyły grę planszową wg własnego pomysłu, zbudowały niepowtarzalną konstrukcję z dostępnych materiałów, słuchały ulubionej książki i rysowały swojego ulubionego bohatera, starszaki poznały literę „f” i układały ją z klocków, guzików, makaronu, brały udział w wielu zabawach logopedycznych, uczestniczyły w zajęciach z projektu Dwujęzyczne Dzieci. Dostając zdjęcia oraz informacje zwrotne od rodziców wiemy, że proponowane aktywności bardzo podobają się przedszkolakom, a ich forma jest prosta do wykonania w warunkach domowych. Cieszy nas duże zaangażowanie rodziców i przedszkolaków w wykonywanie wysyłanych przez nas zabaw i mamy nadzieję, że kolejny tydzień będzie równie owocny we współpracę, jak te dotychczasowe. A dzieci będą miały mnóstwo uciechy z podsyłanych przez nas zabaw.
|
W piątek 27.03. 2020 nasze przedszkolaki wykonały kolejne ciekawe zadania. Do pierwszego najmłodszym były potrzebne ziemniaki, foremki do ciastek, pędzle oraz farby. Razem z pomocą rodziców stworzyli swoje własne pieczątki z ziemniaków. Wzory były różne, a dzieci stworzyły swoimi pieczątkami niepowtarzalne prace plastyczne. Kolejnym zadaniem było zagranie z rodzicami lub rodzeństwem w odgadywanie przedmiotów za pomocą zmysłu dotyku. Rodzice ukryli w worku różne przedmioty: zabawki, klocki, akcesoria kuchenne, zawiązali oczy swoim dzieciom i kazali tylko za pomocą dotyku opisać przedmioty i zgadnąć co ukryli w worku. Po skończonej grze dzieci zabrały się za budowanie własnych namiotów z krzeseł i koców, gdzie później do późnych godzin wieczornych odbywały się ich zabawy. Dodatkowo dzieci starsze mogły poćwiczyć czytanie sylab i wyrazów. Efekty każdego zadania można zobaczyć w galerii.
Przez ostanie dwa tygodnie dzieci z Publicznego Przedszkola w Pokrzywnicy i Łężec miały możliwość sprawdzenia się w różnych, zabawnych ćwiczeniach oddechowych, artykulacyjnych. Obecna sytuacja w kraju sprawiła, że wypracowujemy trochę inny system, który może być równie ciekawy i sprawi dzieciom wiele radości – „zdalna logopedia”. Dlaczego ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne są tak ważne? Istotne jest by, wykształcić właściwy tor oddechowy: wdech nosem – wydech ustami. Oddychając tylko ustami doprowadzamy do tego, że nasz język zrobi się „leniwy” i nie uniesie się za górne zęby. Ćwiczenia te, często są podstawą terapii. Także zbyt szybki, płytki oddech może zakłócić prawidłowy rozwój mowy. Dołączając do tego ćwiczenia artykulatorów przygotowujemy je na naukę trudnych głosek i wyrazistość mowy. Proponowane zadania miały na celu nie tylko uczyć, wspierać i wspomagać, ale także były alternatywną propozycją zabaw podczas spędzania czasu w domu. Dzieci chętnie podejmowały stawiane przed nimi wyzwania, które wcale nie muszą być nudnymi ćwiczeniami. Wykorzystując nowoczesne technologie, miały możliwość zapoznania się z barwną postacią Mi – przewodnikiem po grach logopedycznych (www.mimowa.pl). Świetnie się przy tym bawiły i na pewno zaprzyjaźniły się z nową wirtualną koleżanką. Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim rodzicom za zaangażowanie, współpracę i czas poświęcony zabawom logopedycznym z Waszymi pociechami.
„Godzina czytania
jest godziną
skradzioną z raju.”
Thomas Wharton
Dzisiejsze zadanie dla przedszkolaków było związane z książką. Zaproponowaliśmy rodzicom, aby dziś spędzili czas ze swoim dzieckiem czytając im ulubione historie. Następnie każdy przedszkolak narysował swojego ulubionego bohatera. Wszystkie nadesłane przez rodziców prace są prześliczne i widać, że dzieci włożyły dużo serca i wysiłku, aby stworzyć swoje dzieła. Kolejną propozycją była prosta gra edukacyjna utrwalająca poznane litery. Każde dziecko mogło sprawdzić poziom opanowania poznanych w przedszkolu liter. Dużo pracy miały dziś nasze starszaki, ponieważ poprosiliśmy ich, aby poznali z rodzicami nową literę „f”. Najpierw poprzez nasze propozycje filmów o tej spółgłosce, następnie samodzielnie układając literę z dostępnych materiałów np. sznurek, ziarna fasoli, guziki lub ćwicząc pisanie palcem na rozsypanej mące. Oglądając na fotografiach uśmiechnięte buzie dzieci, mamy pewność, że ta nauka była dziś wspaniałą zabawą.
Kolejne zadanie zaliczone! W środę 25 marca 2020 roku nasze przedszkolaki zamieniły się w prawdziwych architektów i budowniczych. Z klocków, kubków, rolek po papierze i innych dostępnych elementów powstawały niezwykłe i interesujące konstrukcje różnej wysokości i wielkości m.in.: zamki, domki dla zwierząt, ogrody, roboty, garaże itp. Dzieci uwielbiają zabawy manipulacyjne klockami. Takie zabawy rozwijają wyobraźnię, kreatywność, umiejętność planowania i budzą radość z osiągniętego celu, czyli gotowej budowli. Poprzez tego typu zabawy dzieci uczą się zależności przestrzennych oraz nowych pojęć z nimi związanych, takich jak: góra, dół, z tyłu, z przodu, na, pod, a także wewnątrz i na zewnątrz. Co więcej, budowanie naprawdę złożonych i dużych obiektów świetnie ćwiczy zmysł równowagi i dotyku, usprawnia także koordynację ruchową. To proste, ale kreatywne zadanie wciągnęło nie tylko naszych milusińskich, ale całe rodziny. Wszyscy włączyli się do wspólnej zabawy. Radość tworzenia była ogromna. Efekty natomiast można obejrzeć w naszej galerii.
Przedszkolaki z Publicznego przedszkola w Pokrzywnicy i Łężec nie mają ani jednego dnia czasu na nudę. Codziennie wykonują różne zadania wymyślone przez nauczycieli. We wtorek 24 III 2020 najmłodsi wykazali się swoją pomysłowością oraz kreatywnością i wykonali na dywanie swoją własną grę planszową. Przedszkolaki bardzo zaangażowały się w to zadanie, a pomysłów im nie brakowało. Stworzyli własne ścieżki, przygotowali pionki do gry oraz kostkę, a na koniec ustalili razem z rodzicami zasady zabawy. Później przez długi czas grali w swoje wymyślone gry planszowe z rodzicami lub rodzeństwem. Dodatkowo nasi najmłodsi mogli obejrzeć kolejny odcinek przygód swoich ulubionych bohaterów Baby Beetles i razem z nimi potańczyć i pośpiewać piosenki po angielsku. Ten dzień na pewno sprawił dzieciom dużo radości.
Pierwszy tydzień bez zajęć dydaktyczno-wychowawczych w placówkach oświatowych za nami. Rodzice, nauczyciele, ale także uczniowie i przedszkolaki byli pełni obaw na nadchodzące tygodnie. Nikt nie wiedział jak damy radę funkcjonować z zamkniętymi placówkami oświatowymi. Dzięki zaangażowaniu wszystkich nauczycieli, a także rodziców naszych przedszkolaków udało się ten pierwszy tydzień spędzić sprawnie i miło, realizując przesyłane przez nas podpowiedzi ćwiczeń i zabaw dla przedszkolaków. Codzienna komunikacja między nauczycielami i rodzicami rozwiewała wątpliwości związane z wykonaniem zadania, a także pozwalała rodzicom dzielić się zdjęciami z wykonywanych ćwiczeń. Ponadto wielu rodziców korzystając z większej ilości czasu jaką mogą poświęcić swoim pociechom, wymyślała zabawy i ćwiczenia dydaktyczne z poza naszej listy pomysłów, za co dziękujemy. Dzięki temu wiemy, że wszechstronny i systematyczny rozwój waszych dzieci nie jest wam obojętny. Mamy nadzieję, że kolejny tydzień z naszymi propozycjami będzie dostarczał dzieciom mnóstwo radości i okazji do aktywnego spędzenia czasu ze swoimi rodzicami i rodzeństwem.
|
|