Z kalendarza

Dzisiaj jest
Piątek
26 kwietnia 2024
Imieniny obchodzą
Artemon, Klaudiusz, Klet, Marcelin, Marcelina, Maria, Marzena, Spycimir
Do końca roku zostało
250 dni

QR Code

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj1893
mod_vvisit_counterWczoraj6599
mod_vvisit_counterW tygodniu18313
mod_vvisit_counterW miesiącu99351
mod_vvisit_counterOgółem8108403

Twoje IP: 3.14.141.228
MOZILLA 5.0,

Narodowość Gości

Poland flag 66%Poland
United States flag 8%United States
China flag 2%China
Germany flag 1%Germany
Russian Federation flag <1%Russian Federation

Do wakacji

Miłej nauki :)

bajka_1Które dziecko nie lubi słuchać lub oglądać bajek? Nawet my – dorośli z sentymentem wspominamy bajki naszego dzieciństwa i jeśli tylko nadarza się okazja czytamy je naszym pociechom lub oglądamy je wspólnie z nimi. Tym razem dzieci z Publicznego Przedszkola w Pokrzywnicy i Łężec mogły oglądnąć i wysłuchać nieco innej propozycji, bo logopedycznej bajki. Jest to świetna forma przemycenia dzieciom ćwiczeń artykulacyjnych. Jak powstają takie bajki? Do tekstu dołącza się ćwiczenia, które przenoszą akcję do naszej buzi, w której w głównego bohatera bajek wciela się język. Może on być wiewiórką skaczącą po drzewach (czubek języka liczy górne zęby), bałwanem Olafem z „Krainy Lodu” (rysujemy językiem na podniebieniu kule, z których zbudowany jest bałwan), Marschall’em z „Psiego Patrolu” (wypychamy językiem policzki na znak przygód pieska). Na kanwie bajek, które dzieci lubią możemy stworzyć mnóstwo fajnych opowiadań.Taka forma opowiadania, czytania bajki łączy przyjemne z pożytecznym. Warto czytać, bo to doskonale wpływa nawyobraźnię dzieci a także, co ważne, rozwija zasób słów.

praca_2Już jakiś czas temu zawitała do nas wiosna, lecz krajobraz nadal budzi się z zimowego letargu. Jest jednak roślina, która swą barwą nas zachwyca jeszcze zanim pozostałe rozwiną swe pąki. Jest to forsycja, która ma mocno żółtą barwę, a ogromem swych kwiatów zachwyca każdego. Aby poczuć choć trochę wiosnę, nasze przedszkolaki dziś wykonały piękną pracę plastyczną przedstawiającą właśnie krzew forsycji. Prace stworzone zostały z farb, plasteliny lub kolorowego papieru. Po krótkim odpoczynku dzieci bardzo chętnie przypomniały sobie także piosenki w języku niemieckim. Nasze przedszkolne starszaki miały dziś sporo pracy, ponieważ poprosiliśmy ich, aby z pomocą rodziców poznali literę „j”. Dzięki naszym propozycjom filmów, poznały wygląd poznawanej spółgłoski, następnie dowiedziały się jakie słowa rozpoczynają się na  tą głoskę. Najwytrwalsze dzieci próbowały ułożyć literę z dostępnych materiałów np. sznurka, makaronu, guzików.

ruletka_1Ćwiczenia artykulacyjne często kojarzą się z nudnym siedzeniem przed lustrem i powtarzaniem określonych ruchów artykulacyjnych prezentowanych przez logopedę. Nic bardziej mylnego. Owszem, przed lustrem – tak, ponieważ dziecko widzi swoją buzię i łatwiej mu skoordynować ruchy narządów artykulacyjnych, ale nudne? Nudzie w domu mówimy zdecydowane nie! Przedszkolaki z Publicznego Przedszkola w Pokrzywnicy i Łężec mogą to potwierdzić. Wykonywały ćwiczenia artykulacyjne, które same losowały na komputerze. Jedno kliknięcie wprawiało kolorowe koło w ruch. Zadania do wykonania to m.in. unoszenie czubka języka do wałka dziąsłowego, malowanie podniebienia językiem, kląskanie jak konik. Śmieszne minki dodatkowo obrazowały jak ma wyglądać prawidłowo wykonane ćwiczenie. Ciekawość, co się wylosuje plus dobry humor, były gwarancją wesołej zabawy i mile spędzonego czasu z rodziną. Taka zabawowa forma ćwiczeń jest dobra dla dzieci w wieku przedszkolnym, ponieważ zachęci do współpracy, zaciekawi i jednocześnie pozwolić odnieść sukces.

praca_11Drugi tydzień bez zajęć dydaktyczno-wychowawczych w placówkach oświatowych za nami. Rodzice, nauczyciele, ale także uczniowie i przedszkolaki powoli oswoili się myślą pozostania w domu przez dłuższy czas. W minionym tygodniu przedszkolaki: wykonały samodzielnie zdrowe śniadanie, wzięły udział w kolejnej lekcji z projektu „dzieci uczą rodziców”, stworzyły grę planszową wg własnego pomysłu, zbudowały niepowtarzalną konstrukcję z dostępnych materiałów, słuchały ulubionej książki i rysowały swojego ulubionego bohatera, starszaki poznały literę „f” i układały ją z klocków, guzików, makaronu, brały udział w wielu zabawach logopedycznych, uczestniczyły w zajęciach z projektu Dwujęzyczne Dzieci. Dostając zdjęcia oraz informacje zwrotne od rodziców wiemy, że proponowane aktywności bardzo podobają się przedszkolakom, a ich forma jest prosta do wykonania w warunkach domowych. Cieszy nas duże zaangażowanie rodziców i przedszkolaków w wykonywanie wysyłanych przez nas zabaw i mamy nadzieję, że kolejny tydzień będzie równie owocny we współpracę, jak te dotychczasowe. A dzieci będą miały mnóstwo uciechy z podsyłanych przez nas zabaw.

praca_4W piątek 27.03. 2020 nasze przedszkolaki wykonały kolejne ciekawe zadania. Do pierwszego najmłodszym były potrzebne ziemniaki, foremki do ciastek, pędzle oraz farby. Razem z pomocą rodziców stworzyli swoje własne pieczątki z ziemniaków. Wzory były różne, a dzieci stworzyły swoimi pieczątkami niepowtarzalne prace plastyczne. Kolejnym zadaniem było zagranie z rodzicami lub rodzeństwem w odgadywanie przedmiotów za pomocą zmysłu dotyku. Rodzice ukryli w worku różne przedmioty: zabawki, klocki, akcesoria kuchenne, zawiązali oczy swoim dzieciom i kazali tylko za pomocą dotyku opisać przedmioty i zgadnąć co ukryli w worku. Po skończonej grze dzieci zabrały się za budowanie własnych namiotów z krzeseł i koców, gdzie później do późnych godzin wieczornych odbywały się ich zabawy. Dodatkowo dzieci starsze mogły poćwiczyć czytanie sylab i wyrazów. Efekty każdego zadania można zobaczyć w galerii.

logopedia_4Przez ostanie dwa tygodnie dzieci z Publicznego Przedszkola w Pokrzywnicy i Łężec miały możliwość sprawdzenia się w różnych, zabawnych ćwiczeniach oddechowych, artykulacyjnych. Obecna sytuacja w kraju sprawiła, że wypracowujemy trochę inny system, który może być równie ciekawy i sprawi dzieciom wiele radości – „zdalna logopedia”. Dlaczego ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne są tak ważne? Istotne jest by, wykształcić właściwy tor oddechowy: wdech nosem – wydech ustami. Oddychając tylko ustami doprowadzamy do tego, że nasz język zrobi się „leniwy” i nie uniesie się za górne zęby. Ćwiczenia te, często są podstawą terapii. Także zbyt szybki, płytki oddech może zakłócić prawidłowy rozwój mowy. Dołączając do tego ćwiczenia artykulatorów przygotowujemy je na naukę trudnych głosek i wyrazistość mowy. Proponowane zadania miały na celu nie tylko uczyć, wspierać i wspomagać, ale także były alternatywną propozycją zabaw podczas spędzania czasu w domu. Dzieci chętnie podejmowały stawiane przed nimi wyzwania, które wcale nie muszą być nudnymi ćwiczeniami. Wykorzystując nowoczesne technologie, miały możliwość zapoznania się z barwną postacią Mi – przewodnikiem po  grach logopedycznych (www.mimowa.pl). Świetnie się przy tym bawiły i na pewno zaprzyjaźniły się z nową wirtualną koleżanką. Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim rodzicom za zaangażowanie, współpracę i czas poświęcony zabawom logopedycznym z Waszymi pociechami.

„Godzina czytania

jest godziną

skradzioną z raju.”

Thomas Wharton

praca_5Dzisiejsze zadanie dla przedszkolaków było związane z książką. Zaproponowaliśmy rodzicom, aby dziś spędzili czas ze swoim dzieckiem  czytając im ulubione historie. Następnie każdy przedszkolak narysował swojego ulubionego bohatera. Wszystkie nadesłane przez rodziców prace są prześliczne i widać, że dzieci włożyły dużo serca i wysiłku, aby stworzyć swoje dzieła. Kolejną propozycją była prosta gra edukacyjna utrwalająca poznane litery. Każde dziecko mogło sprawdzić poziom opanowania poznanych w przedszkolu liter. Dużo pracy miały dziś nasze starszaki, ponieważ poprosiliśmy ich, aby poznali z rodzicami nową literę „f”. Najpierw poprzez nasze propozycje filmów o tej spółgłosce, następnie samodzielnie układając literę z dostępnych materiałów np. sznurek, ziarna fasoli, guziki lub ćwicząc pisanie palcem na rozsypanej mące. Oglądając na fotografiach uśmiechnięte buzie dzieci, mamy pewność, że ta nauka była dziś wspaniałą zabawą.

Więcej artykułów…