Najnowsze zdjęcia

Z kalendarza

Dzisiaj jest
Czwartek
26 grudnia 2024
Imieniny obchodzą
Dionizy, Szczepan, Wróciwoj
Do końca roku zostało
6 dni

QR Code

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj105
mod_vvisit_counterWczoraj1602
mod_vvisit_counterW tygodniu6856
mod_vvisit_counterW miesiącu66574
mod_vvisit_counterOgółem8935416

Twoje IP: 3.144.25.130
MOZILLA 5.0,

Do wakacji

Miłej nauki :)

praca_3Kolejny tydzień zdalnych ćwiczeń logopedycznych przed nami. Zaczyna się smacznie, bo dzisiaj 27 kwietnia 2020 roku, dzieci z Publicznego Przedszkola z Pokrzywnicy i Łężec miały nie lada wyzwanie – sprawdzić, czy da się wypić gęsty kisiel przez słomkę. Czy to doświadczenie, czy ćwiczenie logopedyczne? Można powiedzieć, że jedno i drugie, chociaż główny cel to jak zawsze nauka przez zabawę. W tym wypadku można połączyć przyjemne z pożytecznym. Picie napojów przez słomkę jest proste, dzieci doskonale to potrafią, ale kisiel? Słomka nie powinna być wkładana głęboko do ust, wystarczy jak tylko uchwycą ją usta (środek ust) i to jest prawidłowe picie z użyciem słomki. Oprócz tego, że zadanie to pod kątem logopedycznym wspiera naukę prawidłowego oddychania i połykania to również doskonale ćwiczy mięśnie okrężne ust, które biorą czynny udział w mówieniu. Dodatkowo doskonalone są zmysły, a to zadanie z zakresu integracji sensorycznej. Kolor kisielu bodźcuje wzrok, do tego dochodzi zapach i smak. Poniedziałek zatem rozpoczął się i pracowicie i smacznie. Przy tej zabawie na pewno była masa radości. To już nie pierwszy dowód na to, że przygoda z logopedią nie musi być nudna.

praca_10Minęło 6 tygodni, odkąd w związku z szerzącą się epidemią zostaliśmy zobowiązani do pozostania w domach i realizacji zajęć w formie zdalnej. Z ogromną satysfakcją musimy przyznać, iż nasze przedszkolaki świetnie się odnalazły w tej trudnej sytuacji. Z pomocą rodziców codziennie podejmują się kolejnych zadań przygotowanych przez nauczycielki. Cieszy nas fakt, że zadania sprawiają przedszkolakom dużo frajdy. Nie są one tylko żmudnym obowiązkiem, a sposobem na nudę, dobrą zabawę i oderwaniem od szarej rzeczywistości. W tym tygodniu przedszkolaki z Publicznego Przedszkola w Pokrzywnicy oraz oddziału przedszkolnego w Łężcach odkrywały niezwykły świat książek. W poniedziałek sprawdzały swoją wiedzę w zagadkach na temat znajomości baśni i bajek. Wszystkie dzieci wiedziały, że dziewczynka w czerwonej pelerynce i czapeczce to Czerwony Kapturek, a słynne zwierzę w kozakach to „Kot w butach”. We wtorek nasi milusińscy zamienili się w prawdziwych bajkopisarzy i z pomocą rodziców stworzyli wspaniałe, kolorowe książeczki. Kolejnego dnia, w środę dzieci poznały historię króliczka – Śpioszka oraz wykonały jego postać z kolorowego papieru. Natomiast w czwartek z okazji Światowego Dnia Książki każdy przedszkolak zilustrował okładkę do wybranej przez siebie, ulubionej książeczki. Pod koniec tygodnia w piątek dzieci wykonały także kolorowe zakładki do książek. Przez cały tydzień dzieci rozwijały również swoje kompetencje językowe. Poprzez wesołe piosenki i zabawy przy nich powtarzały oraz poznawały nowe słownictwo w języku angielskim oraz niemieckim. Starszaki również nie próżnowały. Każdy dzień był okazją do kształcenia umiejętności liczenia, czytania prostych wyrazów i logicznego myślenia, które są niezbędne do nauki w pierwszej klasie. Miniony tydzień obfitował też w niezwykłe wydarzenia, poza wspomnianym już Światowym Dniem Książki obchodziliśmy Światowy Dzień Ziemi. Przedszkolaki przypomniały sobie dlaczego i jak należy dbać o naszą planetę. Poznały także pojęcia związane z zanieczyszczeniami takie jak: segregacja odpadów, smog. Dowiedziały się również, że do smogu przyczyniają się dymiące kominy fabryk i domów oraz samochody. Zgodnie doszły do wniosku, że należy zamienić wszystkie środki komunikacji na rowery, gdyż one nie emitują spalin. Dlatego przy okazji obchodów Dnia Rowerowego 19 kwietnia 2020, urządziły sobie bezpieczną przejażdżkę rowerową wokół własnych domów.

praca_4Przedszkolaki z Pokrzywnicy i Łężec w piątek 24.04.2020 wykonały z pomocą rodziców swoje zakładki do książek. Pomysłów najmłodszym nie brakowało, każda zakładka była kolorowa, starannie wykonana i wyjątkowa. Następnie dzieci zobaczyły razem z rodzicami prezentację multimedialną „Pomocne serce”. Dowiedziały się z niej czym jest pomaganie i dlaczego należy pomagać innym. Poznały również historię Muzeum Dobranocek w Rzeszowie i Misia Uszatka oraz Koralgola- kompanów z dzieciństwa swoich rodziców. W tym dniu najmłodsi również pośpiewali i potańczyli do piosenek w języku niemieckim. Dodatkowo starszaki poćwiczyły umiejętność dodawania, obejrzały filmik i pobawiły się z rodzicami w liczenie na palcach.

„Czytanie książek

to najpiękniejsza zabawa,

jaką sobie ludzkość wymyśliła.”

Wisława Szymborska

praca_3Dziś obchodzimy Światowy Dzień Książki. Z tej okazji przedszkolaki spędziły dzień ze swoją ulubioną książką. Nasze dzieci dobrze wiedzą, że jest to nie tylko sposób na nudę, ale także rozwijanie ich wyobraźni i słownictwa. Ich zadaniem na dziś było także narysowanie okładki do swojej ulubionej książki lub opowiadania. Każde dziecko wykazało się dużą pomysłowością. Po skończonym rysowaniu był czas na śpiewy i tańce w języku angielskim. Sporo pracy miały nasze przedszkolne starszaki. Dziś musieli zmierzyć się z ćwiczeniem z kodowania. Ich zadaniem było doprowadzenie pszczoły do ula postępując według instrukcji. Dzieci mogły skorzystać z gotowych plansz lub stworzyć je samodzielnie.

praca_222 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Ziemi. Idea troski o niebieską planetę łączy ludzi niezależnie od narodowości, wyznania, zawodu, wieku czy innych kategorii różnicujących. Ważnymi celami związanymi z obchodami tego dnia są: promowanie postaw proekologicznych w społeczeństwie oraz uświadamianie ludziom zagrożeń, jakie związane są z rozwojem przemysłu. Dlatego właśnie dziś nasze przedszkolaki pracowały w domach z materiałami udostępnionymi przez ogólnopolski projekt edukacyjny „Dzieci uczą rodziców”. Z ich pomocą przypomniały sobie czym jest smog i dlaczego ważna jest segregacja odpadów. Uzmysłowiły sobie również, iż każdy człowiek, mały i duży ma wpływ na stan naszej planety. W dalszej części dnia dzieci poznały historię króliczka – Śpioszka oraz wykonały jego postać wycinając ją z kolorowego papieru. Następnie doskonaliły swoje kompetencje w zakresie języka niemieckiego, śpiewając i tańcząc do zaproponowanych przez Panią piosenek. Starszaki natomiast sprawdzały swoją wiedzę w znajomości literek. Ich zadaniem było wyszukiwanie spośród kilku ilustracji tych, których nazwy zaczynały się na wskazaną na planszy literę.

logopedia_2Była już bajka logopedyczna, śmieszne i zabawne gry, ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe, trochę logorytmiki… czas zatem na wierszyk logopedyczny. Najczęściej, kiedy chcemy poczytać dzieciom, sięgamy po ich ulubione bajki. Możemy również skorzystać z wierszy, które są krótkie, rymowane, łatwo wpadają w ucho. Takie są zwłaszcza te logopedyczne, które dla niejednego dorosłego mogą stać się czasami prawdziwymi łamańcami językowymi. Wyjdzie śmiesznie, ale co z tego! Czyż nie chodzi właśnie o naukę przez zabawę? 22 kwietnia dzieci z Publicznego Przedszkola z Pokrzywnicy i Łężec miały okazję zapoznać się z prawdziwie szumiącym wierszem pt. „Kołysanka”.

„Kołysanka”

W kolebusi Leszek mały sza, sza, sza,

pokołysze mama Lesia sza, sza, sza.

Uśnij, uśnij mój Lesiuniu sza, sza, sza.

Ja zanucę kołysankę sza, sza, sza.

(J. Nowak)

Nagromadzono w nim wyrazy i sylaby otwarte z głoską „sz”. Nie bez powodu, gdyż ma to służyć między innymi ćwiczeniom utrwalania i automatyzacji głoski w mowie swobodnej dzieci. Wielokrotnie, zanim dzieci otrzymają wierszyk do ćwiczeń, logopeda sprawdza, czy sam jest w stanie poradzić sobie z ewentualnymi chochlikami językowymi. Dorośli też mogą śmiało zmierzyć się w takiej wesołej zabawie wspólnie ze swoimi pociechami. Poniżej link, w którym można znaleźć mnóstwo wierszyków logopedycznych. Życzę wszystkim miłej lektury! http://paulabajkarnia.blogspot.com/p/wierszyki-logopedyczne.html

praca_3Dzisiaj nasze przedszkolaki zamieniły się w autorów książek. Najpierw pobudziły swoją wyobraźnię i opowiedziały swoim rodzicom bajkę. Tematyka ich opowieści miała być dowolna i dzieci naprawdę wymyślały ciekawe historie. Następnie w miarę swoich możliwości wykonały ilustracje przedstawiające ich opowiadanie. Po narysowaniu obrazków dzieci z pomocą rodziców połączyły za pomocą wstążki wszystkie kartki a rodzice na każdej z nich spisali słowa bajki stworzonej przez naszych przedszkolaków. Było to zadanie czasochłonne, ale sprawiło naszym przedszkolakom mnóstwo radości, bowiem pierwszy raz mogły wcielić się w rolę autora książki i stworzyć ją samodzielnie. Była to również okazja do twórczego spędzenia wspólnego czasu z rodzicami i rodzeństwem. Po ciężkiej twórczej pracy, dzieci zrelaksowały się przy tańcach do piosenek w języku angielskim. Natomiast nasze przedszkolne starszaki sprawdziły swoje umiejętności podczas czytania sylab i prostych wyrazów.

Więcej artykułów…