Już za 2 dni najważniejsze święta w roku – Wielkanoc. Choć te święta będą inne niż wszystkie, chcemy aby nasze przedszkolaki poczuły klimat i magię świątecznych przygotowań. W związku z tym dzisiejsze zadanie było bardzo powiązane z jedną z wielkanocnych tradycji mianowicie – tworzenie wielkanocnych Pisanek. Do wyboru dzieci miały kilka możliwości. Niektórzy skorzystali z gotowych szablonów jajek, które dekorowali farbami, brokatem, plasteliną i bibułą. Niektóre dzieci wykazały się kreatywnością i samodzielnie stworzyły ciekawe wzory na jajkach. Niektóre przedszkolaki ułożyły piękną pisankę na podłodze z różnych materiałów - wstążek, piłeczek, klocków. Po wspólnej zabawie dzieci poćwiczyły swój niemiecki podczas śpiewania proponowanych przez nas piosenek. Dodatkowo starszaki mogły wykazać się spostrzegawczością i powycinały z gazet literę „ż”. Najwytrwalsze dzieci mogły poćwiczyć pisanie poznanej spółgłoski. Choć ten dzień był naprawdę pracowity dla naszych przedszkolaków, mamy nadzieję, że choć trochę wprowadził je w przedświąteczny klimat.
Dnia 9 kwietnia 2020 nasze przedszkolaki już z samego rana ochoczo zabrały się do pracy. Tym razem musiały się zmierzyć ze ścieżką sensoryczną przygotowaną z różnych dostępnych w domu materiałów. Były to m. in. kawałki tkanin – wełna, jedwab, futerko, płótno, piórka papiery – ścinki gazet, grubszy karton, bibuła, tacki wypełnione cienką warstwą kaszy albo ryżu. Co daje chodzenie po ścieżce sensorycznej? Dzieci są szczególnie wrażliwe na stymulację dotykową; uwielbiają tulenie, głaskanie, łaskotanie. Większość z nich bardzo lubi biegać boso po piasku czy po trawie. Stopy są przecież doskonałym źródłem stymulacji. Znajduje się w nich 72 tys. zakończeń nerwowych, odpowiedzialnych za połączenia między najważniejszymi częściami ciała. Są więc one prawdziwymi przekaźnikami bodźców. Poza tym, dotykanie różnych faktur sprzyja rozwojowi zmysłów, niesamowicie pobudzając jego wyobraźnię. No i jest przyjemne! Nasi milusińscy z wielką chęcią korzystali z wykonanych z pomocą rodziców ścieżek sensorycznych, biegając tam i z powrotem, zatrzymując się w poszczególnych miejscach, tupiąc i skacząc. Czysta dziecięca radość! Kolejnym zadaniem były tańce przy muzyce, dzieci świetnie się bawiły, a przy okazji przyswoiły sobie nowe słówka w języku angielskim. Dodatkowo starszaki utrwalały literki „Ż, ż” poprzez czytanie sylab i wyrazów z nimi.
Już od chwili narodzin dziecko nieustannie odkrywa i eksperymentuje. Bada świat wszystkimi zmysłami, a dzięki temu zdobywa wiedzę i nowe doświadczenia. Dzięki eksperymentowaniu dziecko ma możliwość bycia odkrywcą. Dbając o to, by ciekawość świata naszych przedszkolaków była pobudzana, dzisiejszym zadaniem było wykonanie prostego eksperymentu. Radości z wykonania doświadczeń było wiele, a nadesłane filmy pokazywały, że w prosty sposób, mając pod ręką 2-3 rzeczy można sprawić dziecku radość na długie chwile. Przedszkolaki mogły poznać jak działają prawa fizyki w dostępny, a zarazem interesujący sposób. Nasze starszaki miały dziś sporo pracy, ponieważ poprosiliśmy ich także, aby z pomocą rodziców poznali literę „ż”. Dzięki naszym propozycjom filmów, poznały wygląd poznawanej spółgłoski, następnie dowiedziały się, jakie słowa rozpoczynają się na tą głoskę. Najwytrwalsze dzieci próbowały ułożyć literę z dostępnych materiałów np. sznurka, klocków, wstążki, makaronu czy guzików. Ponadto chętne dzieci skorzystały z proponowanych na dzisiaj zabaw logopedycznych.
Wszyscy wiemy, że dzieci bajki uwielbiają oglądać. Jeśli są puszczane pod kontrolą rodzica i z ustalonym wcześniej limitem czasowym, przynoszą też korzyści. W przystępny dla dziecka sposób w wartościowych bajkach przekazywane są informacje o otaczającym go świecie. Dlatego dzisiejsze zadanie dla przedszkolaków było szczególnie przyjemne. Polegało na obejrzeniu bajki pt. ”Leśne opowieści”. Następnie każdy przedszkolak narysował ilustrację do ulubionego fragmentu obejrzanej historii. Dzieci badają świat wszystkimi zmysłami, dzięki temu zdobywa wiedzę i nowe doświadczenia. Kolejne zadanie bardzo przypadło do gustu naszym przedszkolakom i wzbudziła mnóstwo zachwytu. Dzięki temu doświadczeniu dzieci w prosty sposób zobaczyły jak działa mydło. Po krótkim odpoczynku chętne przedszkolaki wzięły udział w tańcach i śpiewach do proponowanych przez nas piosenek w języku angielskim.
Przed nami kolejny ciekawy i pracowity tydzień. Nauczyciele przygotowali kolejne świetne zadania dla naszych przedszkolaków. Dnia 6.04.2020 najmłodsi musieli wysłuchać opowiadania czytanego przez rodziców pt. „O wirusie, który nosił koronę”. Następnie dzieci musiały uruchomić swoją wyobraźnie i narysować jak wyobrażają sobie tego „wiruska”. Pomysłów przedszkolakom nie brakowało, bo każdy ich obrazek wyglądał inaczej. Po wykonaniu rysunków dzieci mogły obejrzeć kolejny odcinek bohaterów Baby Beetles i razem z nimi pośpiewać, potańczyć i poskakać. Na starszaki czekało jeszcze jedno zadanie poćwiczenie czytania sylab i wyrazów z nową literą „H”. Prace dzieci można zobaczyć w naszej galerii.
Ruch, śpiew, muzyka, śmiech… ileż w tych słowach ekspresji! Myślę, że niejednokrotnie zazdrościmy dzieciom tej ich niespożytej energii, pomysłowości, świata widzianego w prosty i nieskomplikowany sposób. Uczymy je życia, dajemy przykład, wskazujemy, podpowiadamy. Powinniśmy im także towarzyszyć. Wtedy kiedy widzą w oczach dorosłych akceptację swoich czynów, wiedzą, że są ważne i doceniane. W poniedziałek, 6 kwietnia 2020r,. dzieci z Publicznego Przedszkola w Pokrzywnicy i w Łężcach otrzymały od logopedy – nieco inne niż dotychczas – zadanie. Żeby razem było wesoło, żeby można było rozwijać mowę, słownictwo, pamięć, percepcję słuchową, koordynacją wzrokowo – ruchową, motorykę małą i dużą, zaproponowano dzieciom i ich najbliższym zabawę przy piosence logorytmicznej: „Rączki robią klap, klap, klap…” .
„Rączki robią klap, klap, klap (klaszczemy),
nóżki robią tup, tup, tup (tupiemy),
tutaj swoją głowę mam (pokazujemy głowę),
a na brzuchu bam, bam, bam (gramy rękoma na brzuchu jak na bębenku).
Te proste słowa piosenki połączone z pokazywaniem dostarczyły dzisiaj dzieciom i rodzicom wielu pozytywnych wrażeń. Wystarczy nauczyć się słów na pamięć, by w każdym miejscu, o każdej porze świetnie się ze sobą bawić. Dziękujemy za wspólne tańce i pozytywną energię. Życzymy dużo zdrowia!
|
|