Szkolna biblioteka w Publicznej Szkole Podstawowej w Pokrzywnicy pracuje zdalnie. Systematycznie promowane jest czytelnictwo poprzez zachęcanie do czytania powieści i wierszy. Pracownicy szkoły czytają fragmenty utworów, które są zamieszczane na stronie internetowej szkoły w zakładce BIBLIOTEKA. W ten sposób mobilizują do sięgania po następne książki. W poprzednim tygodniu był to fragment książki A. Frączak „Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą”. Uczniowie znają Juliana Tuwima jako poetę, który napisał mnóstwo wierszy dla dzieci, jednak kiedy był chłopcem miał bardzo wiele pasji. W czytanym fragmencie dowiedzieli o jednej zainteresowaniu chemią i różnymi eksperymentami. Zadaniem uczniów po wysłuchaniu tekstu, było opracowanie krótkiej wypowiedzi na temat „MOJE HOBBY”. Mieli wybrać jedną rzecz, którą najbardziej lubią robić w wolnym czasie. Okazało się, że mają bardzo liczne zainteresowania. Wykonali piękne, kolorowe plakaty. Klasy I – III ukazały swoje pasje w formie rysunków, natomiast starsze napisały krótkie wypowiedzi. Mamy nadzieję, że w trakcie przymusowego przebywania w domu sięgną po książki, aby miło i pożytecznie spędzić czas.
Konkurs szachowy „Poznajemy świat szachów”, zarówno dla kl. I-III jak i kl. IV-VI cieszy się dość dużym zainteresowaniem wśród uczniów. Pomimo, że uczniowie realizują podstawę programową , to znajdują również czas na szachy. Konkurs to przede wszystkim pytania dotyczące zasad gry oraz pytania związane z ogólną tematyką szachową.
Po dwóch etapach w klasach I-III czołowe miejsca zajmują:
- Klasa I: Dawid Pilarz – 20 pkt, B. Adamczyk, O. Kasperski, K. Owczarek, K. Porada J. Stadnik oraz T. Weinkopf – wszyscy po 17 pkt, oraz O. Rokstein – 9 pkt.
- Klasa II: M. Hampf oraz M. Banaś – po 17 pkt, W.Niedworok – 13 pkt , E. Pander – 8 pkt.
- Klasa III: E. Malcher – 20 pkt, D. Linek oraz K. Zmarzły po 17 pkt.
Klasy IV –VI zakończyły III etapy konkursowe a wyniki przedstawiają się następująco:
- Klasa IV: K. Kwaśny – 34 pkt oraz J. Moszek 26 pkt.
- Klasa V: L. Swientek, R. Wroża, F. Porada K. Pietrasz - wszyscy po 26 pkt. Dalsze miejsca zajmują, J. Czogała – 22 pkt, Ł. Kuźnik i O. Cibis po 19 pkt, N. Sochacka 13 pkt oraz J. Moszek – 4 pkt.
- Natomiast czołówka klasy VI to: M. Wroża – 26 pkt, B. Weinkopf – 22 pkt, A. Kern – 22 pkt, Sz. Bich – 15 pkt, O. Swientek – 13 pkt oraz A. Sochacka – 13 pkt.
Do końca konkursu pozostały 3 etapy.
Początek maja to tradycyjnie okres uroczystości upamiętniających najważniejsze wydarzenia i symbole, które zapisały się w historii polskiej państwowości. Dzisiejsze zadania zatem poświęcone były świętom majowym: 1 maja- Święto Pracy, 2 maja- Dzień Flagi Narodowej oraz 3 maja Uchwalenie Konstytucji 3 Maja. To wspaniały czas na przybliżenie dzieciom treści patriotycznych. Najpierw przedszkolaki obejrzały krótki filmik o Polsce, następnie wzięły udział w quizie, podczas którego udowodniły, że posiadają ogromną wiedzę o swojej Ojczyźnie. Wykonały też piękne flagi oraz przybrane w barwy narodowe, w pozycji „na baczność” odśpiewały hymn państwowy. Poprzez kultywowanie uroczystości narodowych dzieci uczą się patriotyzmu, wyrabiają pozytywne postawy i uczucia patriotyczne. W ten sposób już od najmłodszych lat kształtuje się w nich uczucie miłości i przywiązania do własnego kraju oraz promuje się polskie symbole narodowe. 4 maja to Międzynarodowy Dzień Strażaka. Nasze przedszkolaki upamiętniając ten niezwykły dzień zapoznały się z piosenką „Pali się”, dzięki której dowiedziały się, że poza akcjami gaszenia pożarów strażacy jeżdżą do wypadków drogowych i pomagają poszkodowanym, że udzielają pomocy w katastrofach i klęskach żywiołowych, że ratują ludzi gdy zagraża im niebezpieczeństwo i że często narażają własne życie, by ratować innych oraz że niejednokrotnie pomagają zwierzętom. Przypomniały sobie również numer alarmowy. To ważne, aby mały człowiek, wiedział, jak się zachować w sytuacji zagrożenia oraz gdzie można otrzymać pomoc i jak o nią poprosić. Jak w każdy poniedziałek nasi wychowankowie poznali kolejne przygody „Baby Beetles” kontynuując edukację językową. Starszaki natomiast wedle powiedzenia: „Trening czyni mistrza” doskonaliły swoje umiejętności czytania.
|