11 maja 2020 r. dzieci z Publicznego Przedszkola w Pokrzywnicy i w Łężcach otrzymały propozycję zagrania w grę memory, którą zna na pewno większość z nas. Nie ma tu limitu wieku, czy ilości osób i to jest duży plus. Jednakże to nie jest tylko jedyna zaleta. Gra memory znana jest najczęściej z tego, że ćwiczy pamięć i spostrzegawczość. Poprzez wyszukiwanie par takich samych obrazków dzieci zapamiętują ich położenie. Ponieważ jest to gra, a przede wszystkim dobra zabawa i uczestniczy w niej więcej niż jedna osoba, to także doskonalone są kompetencje społeczne najmłodszych. Oprócz tego usprawnia koordynację ręka – oko, małą motorykę, ćwiczy cierpliwość, umiejętność radzenia sobie z emocjami i jest doskonałą formą spędzenia wspólnie czasu w domu. Często jest wykorzystywana również w terapii logopedycznej między innymi podczas ćwiczeń rozwijających zasób słownikowy, zachęcających do wypowiadania się, utrwalających konkretne wywołane głoski. Jest jedną z bardziej lubianych form ćwiczeń w warunkach gabinetowych i domowych. Dzisiaj w zaciszach domowych przedszkolaków na pewno było radośnie i emocjonująco. To, że grę memory można odtworzyć wielokrotnie z podanego dzisiejszym zadaniu linku, to też duża zaleta, bo można do niej sięgnąć zawsze, kiedy tylko najdzie Was ochota. Owocnej zabawy!
Minął 8 tydzień edukacji w warunkach domowych. Był on niezwykle bogaty w różnorodne aktywności, które uwzględniały wiek, możliwości, potrzeby, zainteresowania dzieci oraz realizację treści podstawy programowej wychowania przedszkolnego. W ciągu całego tygodnia przedszkolaki:
Dziękujemy dzieciom i rodzicom za zaangażowanie i dobrą współpracę, które są dla nas bardzo ważne. Głównym celem piątkowych zajęć było kształtowanie umiejętności klasyfikacji, która odgrywa istotną rolę w procesie kształtowania pojęć u dzieci. Im lepiej dziecko klasyfikuje, sortuje, układa pewne elementy rzeczywistości, tym lepiej radzi sobie w codziennych sytuacjach, rozumie zmieniające się zjawiska i potrafi je nazwać. Dlatego przedszkolaki korzystając z dostępnych w domu elementów: guzików, nakrętek, klocków itp. eksperymentowały, dokonywały manipulacji przedmiotami, przekładały je z miejsca na miejsce, przyporządkowywały do określonej grupy lub zbioru biorąc pod uwagę różnorodne kryteria tj. kolor, wielkość, kształt. W dalszej części dzieci rozwijały swoje kompetencje językowe stosując zwroty mające znaczenie w zabawie, podczas śpiewanych piosenek, powtarzanych rymowanek. Na zakończenie starszaki doskonaliły umiejętności czytelnicze. Dotychczas podejmowały czytanie sylab oraz zróżnicowanych wyrazów. Dzisiaj po raz pierwszy odważnie przeczytały proste, krótkie zdania. Brawo przedszkolaki, dostrzegamy efekty Waszej pracy oraz małe sukcesy, które codziennie osiągacie. Dzień Europy jest dniem, w którym co roku świętujemy pokój i jedność w Europie. 9 maja przypada rocznica podpisania historycznej Deklaracji Schumana. W swoim przemówieniu wygłoszonym w Paryżu w 1950 r. Robert Schuman (ówczesny francuski minister spraw zagranicznych) zaproponował nową formę współpracy politycznej w Europie, która uniemożliwiłaby wybuch nowej wojny. Jego pomysł polegał na utworzeniu ponadnarodowej instytucji europejskiej sprawującej zarząd nad całą produkcją węgla i stali. Traktat powołujący do życia tę instytucję podpisano już w rok później. Plan Schumana uważa się za zalążek tego, czym dzisiaj jest Unia Europejska. Dla uczczenia Dnia Europy organizuje się różnorakie przedsięwzięcia jak np. debaty, koncerty, wizyty grupowe mające na celu informowanie społeczeństwa o UE. Klasy I -III Publicznej Szkoły Podstawowej w Pokrzywnicy miały możliwość choć w małym stopniu przyłączyć się do tego wielkiego wydarzenia. Dowiedziały się jaka jest historia powstania Unii Europejskiej. Poznały kraje do niej należące, poznały cele i wartości tego Związku. Zapoznały się również z językami oraz walutami funkcjonującymi na terenie poszczególnych krajów związkowych. A efektem ich pracy są przepiękne plakaty informacyjne.
|