Dnia 9 kwietnia 2020 nasze przedszkolaki już z samego rana ochoczo zabrały się do pracy. Tym razem musiały się zmierzyć ze ścieżką sensoryczną przygotowaną z różnych dostępnych w domu materiałów. Były to m. in. kawałki tkanin – wełna, jedwab, futerko, płótno, piórka papiery – ścinki gazet, grubszy karton, bibuła, tacki wypełnione cienką warstwą kaszy albo ryżu. Co daje chodzenie po ścieżce sensorycznej? Dzieci są szczególnie wrażliwe na stymulację dotykową; uwielbiają tulenie, głaskanie, łaskotanie. Większość z nich bardzo lubi biegać boso po piasku czy po trawie. Stopy są przecież doskonałym źródłem stymulacji. Znajduje się w nich 72 tys. zakończeń nerwowych, odpowiedzialnych za połączenia między najważniejszymi częściami ciała. Są więc one prawdziwymi przekaźnikami bodźców. Poza tym, dotykanie różnych faktur sprzyja rozwojowi zmysłów, niesamowicie pobudzając jego wyobraźnię. No i jest przyjemne! Nasi milusińscy z wielką chęcią korzystali z wykonanych z pomocą rodziców ścieżek sensorycznych, biegając tam i z powrotem, zatrzymując się w poszczególnych miejscach, tupiąc i skacząc. Czysta dziecięca radość! Kolejnym zadaniem były tańce przy muzyce, dzieci świetnie się bawiły, a przy okazji przyswoiły sobie nowe słówka w języku angielskim. Dodatkowo starszaki utrwalały literki „Ż, ż” poprzez czytanie sylab i wyrazów z nimi.
Już od chwili narodzin dziecko nieustannie odkrywa i eksperymentuje. Bada świat wszystkimi zmysłami, a dzięki temu zdobywa wiedzę i nowe doświadczenia. Dzięki eksperymentowaniu dziecko ma możliwość bycia odkrywcą. Dbając o to, by ciekawość świata naszych przedszkolaków była pobudzana, dzisiejszym zadaniem było wykonanie prostego eksperymentu. Radości z wykonania doświadczeń było wiele, a nadesłane filmy pokazywały, że w prosty sposób, mając pod ręką 2-3 rzeczy można sprawić dziecku radość na długie chwile. Przedszkolaki mogły poznać jak działają prawa fizyki w dostępny, a zarazem interesujący sposób. Nasze starszaki miały dziś sporo pracy, ponieważ poprosiliśmy ich także, aby z pomocą rodziców poznali literę „ż”. Dzięki naszym propozycjom filmów, poznały wygląd poznawanej spółgłoski, następnie dowiedziały się, jakie słowa rozpoczynają się na tą głoskę. Najwytrwalsze dzieci próbowały ułożyć literę z dostępnych materiałów np. sznurka, klocków, wstążki, makaronu czy guzików. Ponadto chętne dzieci skorzystały z proponowanych na dzisiaj zabaw logopedycznych. Kolejne dni aktywnej nauki, wesołych i kreatywnych zabaw – także logopedycznych, za nami. Przedszkolaki z Publicznego Przedszkola z Pokrzywnicy i Łężec chętnie i z radością biorą udział w proponowanych aktywnościach wspólnie z rodzicami. Dzisiaj, tj. 8 kwietnia, w ramach ćwiczeń pani logopeda poleciła najmłodszym trzy ciekawe linki do bezpłatnych zasobów strony www.printoteka.pl :
Proponowane ćwiczenia logopedyczne, polecane strony internetowe, linki, są kierowane do najmłodszych. Jest to także wsparcie dla rodziców w tym trudnym czasie, kiedy każdy jest zatroskany o zdrowie i prawidłowy rozwój swoich pociech. Bardzo dziękujemy, że korzystacie z tych propozycji. Poniżej kilka linków przydatnych w ramach wspierania prawidłowego rozwoju mowy:
https://www.youtube.com/watch?v=aR75YM-nQgU
https://www.instytutlogopedyczny.pl/blog/147-pytania-do-logopedy-3.html Wszyscy wiemy, że dzieci bajki uwielbiają oglądać. Jeśli są puszczane pod kontrolą rodzica i z ustalonym wcześniej limitem czasowym, przynoszą też korzyści. W przystępny dla dziecka sposób w wartościowych bajkach przekazywane są informacje o otaczającym go świecie. Dlatego dzisiejsze zadanie dla przedszkolaków było szczególnie przyjemne. Polegało na obejrzeniu bajki pt. ”Leśne opowieści”. Następnie każdy przedszkolak narysował ilustrację do ulubionego fragmentu obejrzanej historii. Dzieci badają świat wszystkimi zmysłami, dzięki temu zdobywa wiedzę i nowe doświadczenia. Kolejne zadanie bardzo przypadło do gustu naszym przedszkolakom i wzbudziła mnóstwo zachwytu. Dzięki temu doświadczeniu dzieci w prosty sposób zobaczyły jak działa mydło. Po krótkim odpoczynku chętne przedszkolaki wzięły udział w tańcach i śpiewach do proponowanych przez nas piosenek w języku angielskim. |